beste
ik heb dit voorgehad met mijn haflinger.
Hij heeft zijn been meerdere malen tegen de muur van zijn stal geschopt en is uiteindelijk gebroken geweest. Dit is nu acht maanden geleden en het resultaat is heel gunstig. Hij is bijna volledig herstelt daarmee wil ik zeggen dat ik er terug rekreatief mee kan gaan rijden, zowel aangespannen als lange afstanden op aardewegen. Op verharde wegen bouw ik het heel langszaam op en zeker in de koets omdat het zijn linkerachterbeen is en in de koets zijn achterhand optimaal gebruikt zijn de slagen enorm belastend dus daar wacht ik mee. Maar ik wil maar zeggen dat wanneer uw paard de juiste behandeling krijgt het zeker wel goed komt als het gewricht niet werd geraakt wat in jouw geval wel zo is. Artroze is niet te genezen je kan er alleen wat voorlopig aan doen en op rijden met pijn stillers en cortisone en verder als grasmachine op de weide.
Ik ben heel erg blij dat het bij mij is goed gekomen, maar aan zware dressuur hoef ik nu niet te denken maar mss later nog wel. Hij is nog steeds gevoelig op dit been dit weet ik als ik dressuur rij hij springt regelmatig aan in verkeerde galop of zit soms in kruisgalop en dit had hij vroeger nooit. Afwachten hoe dit afloopt.
Hadden ze mij ooit verteld op de dierenkliniek dat hij artroze zou krijgen op het gewricht dan zou ik met hem niet meer kunnen rijden maar ik zou hem ook nooit weg doen. Hij is mijn vriend en ik vind niet dat als je een paard hebt die jaren dienst heeft bewezen en een band hebt dat je deze kunt beeidigen als ge zelf geen plezier meer kunt hebben.
Hij blijft eeuwig bij mij. Punt.
Wij hebben ons tijdens de revalidatie toen ik niet met hem mocht rijden hebben wij aan vrijheids dressuur gedaan allerlei truukjes geleerd en die komen nu van pas nu we terug aan de slag kunnen. Uw tijd en de tijd van uw paard verdrijf je zo al die maanden die je zogezegd niets kunt doen kan je met dit vullen en is nog plezant ook.
Verder sterkte ik hoop dat je nog iets kan doen met je pâardje.
mvg elsie