Wie kent life aid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Wie kent life aid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:49

Wie kent bovengenoemd voedingssupplement en heeft het gebruikt?
Ik heb een paard met artrose en gebruik nu Primeval maar ben altijd op zoek naar beter voor mijn liefje...

http://www.lifeaidhorses.nl/

muiszje

Re: Wie kent life aid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:00

ik ga binnenkort beginnen met cortaflex voor mijn pony. misschien ook een idee?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:01

heb even op die site gekeken, zet mn vraagtekens.. wat zit erin?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:06

muiszje schreef:
heb even op die site gekeken, zet mn vraagtekens.. wat zit erin?

Ik kan het ook niet vinden.....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:10

Ze stonden op de NK in Bunschoten met hun spul. 100 euro voor zo'n knijpfles en ook iets voor mensen. Kan je helaas niet vertellen wat er in zit.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:43

De werkzame stof is silicium.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 15:58

En wat doet het precies?
Ik vind de website niet bepaald informatief, helaas.....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:02

De oerkracht van silicium, het vergeten mineraal
Voedingssupplement met 100% opneembare Silicium. Silicium staat aan de basis van onze voedingsketen. Een mineraal essentieel voor alles wat leeft op aarde; plant, dier en mens.

Product Informatie
silicium komt normaal in grote hoeveelheden in de natuur voor maar is door overbemesting, roofbouw en de gevolgen van zure regen steeds minder aanwezig in onze bodemstructuur. Silicium is één van de belangrijkste mineralen in onze voeding. Een tekort aan silicium beinvloedt onze gehele bindweefsel-structuur. Het bindweefsel is het fundament van het beendergestel, de bloedvaten, de spieren en de huid. Bovendien heeft silicium een belangrijke invloed op het herstellende vermogen van ons lichaam en ondersteunt het ons afweersysteem. Het nu verkrijgbare, gepatenteerde en 100% opneembare silicium,onder de naam Silidyn®, is gemakkelijk in te nemen; 8 à10 druppeltjes per dag in een glas water of een vruchtendrank doet wonderen. Na vier a vijf weken zijn de resultaten al merkbaar; de nagels worden sterker en het haar wordt dikker. Bovendien draagt Silidyn® bij aan het behoud van soepele gewrichten en sterke botten. STEVIGE BOTTEN SOEPELE GEWRICHTEN KRACHTIGE SPIEREN MOOIE HUID STERKE NAGELS VOL HAAR HOGE WEERSTAND GOEDE CONDITIE

Dit staat op internet over Silicium.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 16:04

Slimme meid!!!
Maar is dit geen reclame voor een ander middel ipv een uitleg alleen?
Als je dit leest, zou je er direkt aan beginnen...... lijkt wel een verjongingskuur....

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:05

Lijkt me dat het alleen zin heeft om dit middel te geven als je geconstateerd hebt dat je paard te weining binnen krijgt..... (teveel is meestal ook niet goed).

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:14

ja dat wel Margee, maar even die produktnaam wegdenken (of juist niet want wellicht een concurrent van de Life Aid qua prijs). Het ging mij om de info over het bestandsdeel zelf, had alleen geen trek om het stuk uit elkaar te trekken

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:42

hmm, nog nooit echt gehoord dat silicium helpt bij artose, houd het daarom ook maar op glucosamine.. (ja heel conservatief..)

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:22

ik gebruik hippotrose voor gewrichten pezen spieren en atrose helpt wel...ik geloof absoluut niet in life aid veel te duur ook nog...

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:26

Ik gebruik het wel. Het paard waar ik op rij heeft hele slechte hoeven... Ik kan je alleen nog niet vertellen of het werkt omdat ik nou net een week bezig ben..

Oja en nog even voor de informatie:

De samenstelling:
Iedere ml LifeAid bevat 150 mg Silicium in gehydrolyseerde vorm, Si(OH)2. Silicium, Si(OH)2 is een element dat essentieel is voor het leven. Men heeft geconstateerd dat zowel een niet uitgebalanceerd dieet als het gebruik van geregenereerd voedsel een substantieel geringere opname van Silicium tot gevolg kan hebben. Bovendien wordt in vakartikelen gemeld dat de concentratie Silicium in bepaalde weefsels minder wordt naarmate de betrokkene op latere leeftijd ziek of gebrekkig wordt. LifeAid bevat Silicium in een gehydrolyseerde vorm, Si(OH)2. Dit is de enige, door de wetenschappers van Daught & Hak Corporation ontwikkelde, vorm van Silicium die in water oplosbaar en biologisch actief is. Silicium is essentieel voor de groei en voor de ontwikkeling en regeneratie van kraakbeen, botten, bindweefsel en slijmvliezen, haren, nagels en huid. Het Silicium in LifeAid heeft een essentiële functie in de Siliciumstofwisseling, omdat het rechtstreeks door de maagwand opgenomen kan worden. LifeAid zijn in water oplosbaar en de vorm van Silicium die hierin verwerkt zitten, is in de normale ingrediënten van onze voeding niet terug te vinden. LifeAid zijn uiterst geconcentreerd. Eén verpakking 250 ml bevat evenveel Silicium als 50.000 liter mineraalwater. Het Silicium in mineraalwater is echter niet absorbeerbaar, het is onstabiel en biologisch inactief. Dit betekent dat regelmatige toediening van LifeAid als supplement uiterst zinvol is.

Toepassing:
LifeAid wordt aanbevolen voor: botaanmaak, opname van kalk, kraakbeen vorming, soepele gewrichten, soepele spieren, sterke vaatwand, gezonde huid, sterke tanden, sterke hoeven en haaruitval.

Bron: http://www.lifeaidhorses.nl/links_h.html

Bailey6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:16

Een vriendin van me heeft het 5 maanden gebruikt en er was totaal geen verschil te merken. (paard heeft lichte artrose). Het middel zou absoluut verlichting geven maar ik kan jullie zeggen dat nu ze er mee gestopt is, er totaal geen verschil te merken is. Het is absoluut heel erg goed (OF EIGENLIJK SLECHT) voor je banksaldo !

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:21

Silicium is ook het hoofdbestanddeel van Kiezelgur en Kiezelderma.
Ik gebruik het zomers bij zomereczeempaarden.
Het is voornamelijk ter ondersteuning.
Kiezelgur is oa. te koop in Duitsland van dr. Schaette.
Volgens mij een stuk goedkoper dan bovengenoemd produkt.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:26

Oeps, ik vergeet nog wat bij mijn vorige stukje.
Bij een artrose probleem zou ik liever een glucosamine/chondroitine produkt inzetten.
Eventueel aangevuld een goede olie met essentiele vetzuren, zoals Omega 3, 6 en 9.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:05

Ik heb Kiezelgur zelf gebruikt ivm exceem (van mezelf) .
Het exceem werd er niet echt beter van, maar gevolg was dat ik er galstenen aan heb overgehouden waarvoor ik geopereerd moest worden. Ik zou daarom ook voorzichtig zijn met het geven aan paarden.

Mijn merrie krijgt voor haar gewrichten Equiflexion (chondroitine en glucosamine). Ik zou zo snel niet aan Life Aid beginnen.

vrolijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:24

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:37

Oh die kop van die man ken ik, die stond ook in Bunschoten volgens mij. Kennisen van mij hebben daar voor aardig wat ingekocht op die dag, hoop voor ze dat het dus wel helpt......

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:42

Iemand van LifeAid heeft mij verteld dat het kon helpen bij mijn paard die een botvergroeiing heeft. Dan zou er dus 'slecht' bot moeten worden afgebroken en 'goed' bot moeten worden aangemaakt. Het lijkt me sterk dat LifeAid dat inderdaad doet. Ik weet niet wat het effect is voor artrose etc., maar LifeAid praat je volgens mij wel graag naar de mond.

Mijn paard heeft uiteindelijk van de dierenarts een Tildren-infuus gekregen.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:05

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:14

Als je in Utrecht vraagt naar bv Primeval, vinden ze het ook niets......
Er zijn echter genoeg dierenartsen die wel voor supplementen bijvoeren zijn. Maar het is inderdaad niet zo positief.....
Maar ik heb altijd het liefst informatie van mensen die zelf ervaring hebben dus vandaar deze oproep. Ik vind het trouwens niet erg prettig als er geheimzinnig over de inhoud van iets wordt gedaan.
En de opmerking in een ander topic van "dan moet je maar bellen of naar de info-avond gaan" snijdt ook geen hout, dat is gewoon commercie.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:17

Dat van die Scan dat is wat ik eng vind. Dat ze hebben gezegd dat iemand problemen heeft en dat dat gewoon niet waar blijkt te zijn!!! Dat is oplichten.

Ik voer zelf dus MSM en ik vind wel dat ik een verschil merk. Ook al zullen er vast mensen zijn die dat niet merken. Maar hoe dan ook, diegene waar ik het van koop is eerlijk, en komt niet met dit soort dingen om mij maar die MSM te laten kopen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:37

Silicium = zand