Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Katja schreef:Sommige paarden met artrose kunnen baat hebben bij wat warmte om hun benen met koud weer.
Is je paard altijd stijf of vooral nu het 's nachts wat kouder wordt?
je schreef dat hij kuil krijgt en dat het dan erger is als wanneer hij hooi krijgt, ik denk dus dat hij verzuurt door het kuil
... dus als je de mogelijkheid hebt zou ik over gaan op hooi..
en ik zou hem niet inbandageren .. RockyLover schreef:En deze winter mag hij als het goed is op de wei blijven lopen.
. Lekker blijven bewegen en niet stil in je stalletje staan. Schuilplekje erbij, beetje hooi bijvoeren, eventueel een regendek bij guur weer en je paard is vast helemaal happy. Kajanus schreef:Ik denk dat het door het voer komt...je schreef dat hij kuil krijgt en dat het dan erger is als wanneer hij hooi krijgt, ik denk dus dat hij verzuurt door het kuil
... dus als je de mogelijkheid hebt zou ik over gaan op hooi..
en ik zou hem niet inbandageren ..
Rosita schreef:Ik heb niet verder gelezen, ik denk dat dit je oplossing is . Lekker blijven bewegen en niet stil in je stalletje staan. Schuilplekje erbij, beetje hooi bijvoeren, eventueel een regendek bij guur weer en je paard is vast helemaal happy.

russel schreef:Die tip gaf ik je dus ook
Ik geef hem ong. 1 a 2 voerscheppen broodkruimels (die de bakker overheeft), 2 kilo biks op een dag, soms een handje muesli en hij krijgt een handje subli energiekernmix. Ook krijgt hij 2 plakken hooi per dag en staat ong. 6 uur per dag op de wei. Broodkruimels zijn toch aardig vezelrijk lijkt me? Ik ben de rapsodie al weer aardig aan het mixen dus hij staat nu op een lekker laagje, wat wel droog is dus dat hij er geen rotstraal van kan krijgen.