Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Riant schreef:Dan weet ik niet bij welke veearts jij zit .. maar dan zou ik snel een andere zoeken want dat is natuurlijk de grootse flauwekul. Er zijn zat parden met een 3 op het straanbeen die nog geen dag kreupel zijn geweest.
Dus sorry dat ik het zeg maar een DA die zo werkt is een prutser.
De oorzaak van HKO kán rijtechnisch zijn (hoeft niet) en als daar door gaten in een straalbeen zitten of spurvorming is. kan door anders rijden wel de pijn er minder aan worden, maar het straalbeen wordt niet meer beter .. Symptoombestrijding dus.
Met HKO leer je omgaan onder andere door anders te rijden maar HKO genezen bestaat niet. En dat anders rijden is ook flauwe kul want datr gaat meestal over rechtrichten, en mijn meming is dat ieder paard netjes recht gericht gereden wordt, dat is een onderdeel van je basis.
Als de diagnose onterecht HKO is zoals jij beschrijft, ja dan is het op te lossen. Maar heb je geen HKO opgelost maar een ander probleem. Dus waar heb je het over![]()
HKO is Hoefkatol Ontsteking alleen een 3 tje op een foto is geen HKO als er geen ontsteking zit, dan is het "gewoon" een slecht straalbeen (wat vaak de kans op HKO verhoogt).
maar goed .. ontoppic
Er wordt niet om een oplossing gevraagd maar of het risicovol is om een paard met HKO te laten kraken.
Citaat:HKO is Hoefkatol Ontsteking alleen een 3 tje op een foto is geen HKO als er geen ontsteking zit, dan is het "gewoon" een slecht straalbeen (wat vaak de kans op HKO verhoogt)

Bets schreef:Daar is Antoine nu mee bezig met dat onderzoek zie op zijn website.... www.hoefkatrol.com
Niets uit de lucht gegrepen. Sorry.