Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)? KWPN-ers? 
wemkelover schreef:Je kunt best nog wel even wachten met casteren en het later op leeftijd doen nadat hij bijvoorbeeld naar de keuring is geweest. Is hij goedgekeurd kun je een ruintje voor hem zoeken als je maatje ofzo. Is ook nog een optie.
)
Ik heb 3 hengsten en maar een van hen staat alleen omdat hij al ouder is en altijd alleen heeft gestaan. Maar hij staat wel naast de andere paarden (ook merries) en maakt zich niet bijzonder druk. EvaSuzanne schreef:Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik wil eigenlijk wel met hem naar de hengstenkeuring, weet niet of hij goed genoeg is maar lijkt me leuk om een keer te doen. Aan de andere kant is hij een beetje smalletjes, vooral voor een haflinger. Daarom zou ik hem ook het liefst nog wat langer hengst laten. Maar ja, dat is natuurlijk een beetje ijdelheid van mij. Zit er niet meer risico aan vast om op latere leeftijd te castreren? En wat is de beste periode? Lijkt mij in het voorjaar met vers gras. Wat heb jij [Mistral] trouwens voor hengsten (nou ja ruinen nu)? KWPN-ers?

Chivari schreef:Castreren kun je denk ik het beste doen in het najaar, dan wordt het wat kouder en zijn er minder of geen insecten die in de wond kunnen kruipen.
Woogy schreef:je kan er toch een ruintje bij zetten?