Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)Ellebel schreef:Ik heb echt hele grappige verhalen gehoord over Eric Laarakkers, maar of het werkt... ik zou dan eerst naar de kliniek gaan (voor zover alles nog niet is uitgezocht) en als je er in het reguliere circuit niet uit komt naar een dierenarts die ook alternatieve dingen doet. Maar niet E.L. dus
ellenlouise schreef:Waarom ben je zo huiverig voor de man met de hamer? ()
Hij weet echt wel wat hij doet. Zelf ben ik er jaren terug met mijn paard geweest. Het ziet er een beetje apart uit maar mijn paard was er enorm door opgeknapt. En dat is toch het belangrijkste, nietwaar?
noba schreef:ellenlouise schreef:Waarom ben je zo huiverig voor de man met de hamer? ()
Hij weet echt wel wat hij doet. Zelf ben ik er jaren terug met mijn paard geweest. Het ziet er een beetje apart uit maar mijn paard was er enorm door opgeknapt. En dat is toch het belangrijkste, nietwaar?
Hi Ellenlouise, 3 jaar geleden is mijn andere paard ook behandeld aan zijn rug in bodegraven met hamers. Door deze behandeling is het nooit meer goedgekomen. Vandaar dat ik er erg huiverig voor ben.
groetjes
Riant schreef:Er zijn ook goede Artsen die met deze problemen omgaan zonder meteen te kraken. Zoals mijn Arts werkt kijken ze aan de hand van thermoscan en onderzoek en eventueel foto's wat het probleem is. De rug wordt dat wel losgemaakt (gewoon met de hand) en dmv oefeningen en training weer soepeler gemaakt. Is gewoon een reguliere DA met veel verstand van het gehele beweegingsapapraat bij paarden (vind ik).
Ook een fysio kan je goed helpen als je niet meteen aan de krakers en acupuncturr wil. Laarakkers heeft wel veel erg goede resultaten maar ik kan me goed voorstellen dat mensen daar wat sceptisch tegenover staan.
Edit: Is de wisel de enige oefening waar je paard moeite mee toont??
Knavia schreef:Ga eerst een naar de Lingehoeve, daar kunnen ze met een scintigrafie uitzoeken of het wel écht een SI probleem is. Bovendien kunnen zij je weer verder helpen met therapie. Overigens, Wassenaar is ook super!
Knavia schreef:Ga eerst een naar de Lingehoeve, daar kunnen ze met een scintigrafie uitzoeken of het wel écht een SI probleem is. Bovendien kunnen zij je weer verder helpen met therapie. Overigens, Wassenaar is ook super!
Zijn diagnose klopte iig precies met het vermoeden wat ik zelf al een tijdje had.