Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Steefje schreef:Het paardje van een vriendin van me was ook in een redelijk korte tijd vermagerd en lusteloos. Bij het bloedonderzoek bleek dat hij wormen had, ondanks dat ze het ontwormen netjes bij houdt. Het ureum gehalte was bij hem ook verhoogd, dit zou aan de lever of de nieren liggen. Ook kan het door de warmte zijn gekomen.
Weet je 100% zeker dat je paard geen wormen heeft, is dit aangetoond door je da?
Heel veel succes in ieder geval, ik hoop dat je snel weet wat `t is en dat je paardje er weer snel bovenop komt.
Katja schreef:Ik heb dit beeld wel eens eerder gezien bij een wat ouder paard met een tumor. Dat kan volgens mij ook een verstoord beeld in de witte bloedlichaampjes opleveren maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik zou zelf naar een goede kliniek rijden en daar nog een keer naar je paard laten kijken.
Arnoud schreef:Hoe is het gehalte spierenzymen uit het bloed gekomen dan?
Het kan liggen aan een verstoorde koolhydraten stofwisseling in de spieren, of een verstoorde electrolyten stofwisseling in de spiercellen. Vitamine B1, Bitamine E en Selenuim spelen hierbij eveneens een belangrijke rol (samen met electrolyten. Natruim en Kaluim gehaltes zijn eveneens belangrijk voor de spieropbouw ende ontwikkeling en de aansturing ervan. Onderzoek naar deze fenomenen zijn nog in volle gang, met name in Amerika, waar Tying up regematig voor komt.
Als je wil, stuur maar een haarmonsten met wortel maar naar mij op, dan stuur ik die door voor onderzoek, misschien dat, dat wat opleverd.
snoopy19 schreef:ik zou eens laten bloedprikken, grote kans dat het spierbevangen is wat je paardje heeft. Een paard bij ons op stal had precies dezelfde symptomen, en dat was ook spierbevangen, nu krijgt ze selenium en vitamine e bijgevoerd in poedervorm..
Vajramani schreef:Het paard van een vriendin heeft ook deze symptomen. Onlangs heeft ze een bloedonderzoek laten doen, hier kwam bloedarmoede uit.