ik ben Jill en ik ben 15 jaar!
diit is mijn paardje monsieur!

ik heb mijn paard nu bijna 3 jaar!
ik hou ontzettend veel van hem en hij is mij echt ALLES!
hij heeft echt een mega lief karakter!
ik ben er iedere dag! Rij hem elke dag, en natuurlijk heeftie elke week een rustdag! en geef hem echt genoeg aandacht we hebben echt voor mij gevoel een band met elkaar!
maar wat mijn probleem is: ik heb 2 keer mee gemaakt dat mij paard zwart vo0r de ogen werd en het leek oftie zich stijf maakte en hij zo op de grond viel! en hij keek heel angstig uit zij ogen!
hoe gebeurde dat zo?
de eerste keer!
ik wou mij paard gaan logeren! en liep met hem door de stallen tot hij hooi pakte dus ik werd niet boos maar wou het alleen uit zijn mond halen! ik wiis niet wat er gebeurde, ik was echt bang! het leek oftie heel rustig omhoog kwam hij viel op zij tegen de muur en zo achterover tegen de muur aan! ik schreeuwen om hulp en huilde, trilde helemaal maar na die val stond mijn paard gelijk weer op net of er niks aan de hand was en ik heel dom stond te doen omdak ik hartstikke bang was!wat was dit?
de baas van de manege is erbij gekomen en heeft gekeken!
hij zij het kan een soorrt van hartstoornis kan zijn! maar me paard ddeed echt of er helemaal niiks aa de hand was toen zei hij als het nog een keer gebeurt zou ik er een dierenarts bij halen!
De tweede keer!
ik stond het rijden even te kleten aan de bakrand!
Me paardje vind dat niet erg!
hij houd van aandacht maar op de grond ligt een rubere mat!
hij pakte het op! ik pakte het en legde het terug!
ik zag me paard kauwen ik schrok dus ik dat stukje rubber eruit halen! en toen gebeurde het! hij maakte zich stijf liep aar achter en viel zo tegen de muur aan zo hard dat er een hele barst in zat! letterlijk barst de muur zat los! Mijn paard stond op en er was niks aan de had ik nakijken geen wondjes! toen viel het mij heel erg op!
bij alle 2 de gebeurtenissen begon het bij zijn mond!
als ik mijn paard aan het poetsen ben kan ik wel gewoon aan zijn mond ziitten!
ik denk dat mijn paard een trauma vroeger heeft opgelopen en ergens een plekje in zij mond veel pijn heeft gedaan!
dit vind ik erg! Ik wou dat hij kon praten maar heel even!
allee om te weten wat het precies is en wat er aan de hand is!
ik schrijf dit om advies! van jullie misschien kennen jullie wel een paard met een trauma! ofwaar het op lijkt
alsjeblief laat het me weten en reageer!
alvast bedankt!
Groetjes Jill !
, totdat ze het een keer toevallig zien gebeuren. Meestal duurt het ook maar heel kort.