Grote schoonmaak paardenlichaam, HOE???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

Grote schoonmaak paardenlichaam, HOE???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 14:14

Hallo,

Ik heb eens een topic gelezen over het van binnenuit "schoonmaken" van je paard. Hierbij werd aangegeven dat je groene klei kon geven om het lichaam te ontslakken e.d.. Wie heeft hier ervaring mee???

Mijn paard heeft namelijk erg veel meegemaakt lichamelijk , operaties, wormaneurisma, en wormbesmettingen. Hij komt er nu bovenop maar heeft nog wel hier en daar wat kleine kwaaltjes. Bloedonderzoek heeft uitgewezen dat hij herstellende is. Ik wil hem graag ondersteunen in zijn herstel!

Iemand ideeen???

(Ik zou graag een uitleg krijgen over het gebruik van klei, en de werking ervan!! )

Janneke148

Re: Grote schoonmaak paardenlichaam, HOE???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:55

Het beste kun je je paard op een natuurlijke manier laten genezen. Zorgen dat hij veel bewegingsvrijheid heeft, gewoon hele dag buiten laten staan en alleen maar lang stengelig hooi voeren. Is je paardje er zo weer bovenop

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:30

De klei kan je geloof ik kopen bij de paardenzaken,, je vermengd het met handwarm water(niet te veel) tot je lekker kneetbaar klei heb en dan kan je het zo opsmeren

Succes Ermee

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:05

groene leem kun je inwendig geven, beetje uitkijken met de chip, er zijn verhalen dat die dan kan gaan zwerven.

via de paardendrogist heb je onder andere d-tox om het lichaam helpen te zuiveren, ook allerlei kruiden kunnen goed helpen waaronder brandnetel, mariadistel etc...

zowiezo via de site van de paardendrogist kun je best veel info vinden over inwendig reinigen.

blij te horen dat je paardje alweer herstellende is!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:26

Ik heb ook goede ervaringen met D-tox van de paardendrogist.
Mijn paard was na 2 weken flinke griep (ruim 40 gr. koorts) en daar achteraan een flink abces in haar kaakholte, snel weer boven jan toen ik D-tox ging voeren.

buzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:51

Je paard van binnen reinigen is sowieso goed, ook als hij niet veel bijzondere dingen mee heeft gemaakt komen er veel reststoffen in het lichaam. Als je paard nog herstellende is zou ik wel reinigen onder begeleiding, omdat de rest(afval)stoffen vrijkomen in het lichaam en zo afgevoerd worden kan het paard wat ziek worden. En dat wil je niet hebben als hij nog aan het herstellende is. Bij de paardedrogist hebben ze groene leem reinigingspakketten en daar kunnen ze je evt. ook doorverwijzen naar iemand die je kan begeleiden.
N.B. vooral de oude chips kunnen gaan zweven.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 20:23

Aan wat voor soort begeleiding denk je dan buzz??? Ik heb nog nooit klei gegeven aan een paard, en weet niet eens hoe het eruit ziet(ik neem niet aan dat een paard vrolijk in een drabje klei hapt???) Ik wil hem graag helpen, hij heeft namelijk dingen die hij voorheen niet had. Bijv. Bultjes die jeuken en uiteindelijk kalig worden, en een soort van manen exzeem oid, hij schuurt veel. Dit deed hij voorheen dus niet!!! Ik dacht dat dit hem zou helpen de rotzooi uit zijn lichaam te halen. Hij moet gewoon weer met een lach op stal staan!! Over die chip, die heeft hij pas 2 jaartjes, dus die is niet zo oud toch??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 06:59

http://www.chi.nl/assortiment/voedingssup.html

hier staat veel info over groene leem.

er word dus gezegd dat groene leem alles, maar dan ook alle vreemde dingen uit het lichaam verwijdert die er niet in horen.
dus zou de chip dan ook verwijderd worden.

vandaar dus het verhaal dat de chip kan gaan zwerven...
maar of dat nou echt waar is? tja, denk niet dat daar echt harde bewijzen voor zijn...

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 07:03

Je zou ook eens kunnen kijken op www.natuurlijkinbalans.nl. Daar kwam ik laatst op mijn zoektocht naar innerlijke reinigingskuren een aantal kuren tegen.

buzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:45

Groene leem is precies wat de naam al zegt gewoon groene klei, het ziet eruit als een groen peodertje. Voor inwendig gebuik moet je de superfijne versie hebben deze leng je aan met mineraal of bronwater en dit goedje moet je paardje opeten. Je kunt het door de slobber doen of gewoon over de brok, de meeste paarden eten dit gewoon op. Groene leem is net zo goed voor humaan gebruik dus je kunt zelf lekker meekuren, wel erg raar in het begin omdat je de klei voelt knarsen tussen je kiezen.
Met begeleiding bedoel ik een natuurgeneeskundig therapeut die je aangepaste hoeveelheden kan adviseren, waarschijnlijk heb je aan een telefonisch advies voldoende en dat kost je vaak niets.
En inderdaad het is voorgekomen dat de oude chips zijn gaan zweven, van de nieuwe chips wordt het gezegt maar daar zijn voor zover ik weet geen gevallen van bekend.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 11:24

Ok, ik wil het wel gaan proberen, maar ga idd maar eens rondvragen over hoe ik dit het beste aan kan pakken, ook ivm de chip en ivm de herstellende gezondheid van mijn paard. Iemand ideeen wie hier een juist persoon voor is in bijv mijn regio???

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:26

Je kan de Silverlinde bellen.
Mijn paard en pony ( met een hele oude chip) zijn ook gereinigd.
Toen ze geent moesten worden heb ik ze laten controleern en de chips zaten er nog.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:26

Misschien kan je appelazijn voeren. Dat haalt net als honing gifstoffen uit het lichaam. Helpt ook heel goed tegen verzuurde spieren en tegen het gif van insecten. Sind ik het mijn paard voert heeft ze nauwelijks nog geschuurd hoewel ze dat eerst wel altijd deed.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:26

Kijk eens op www.horsebodybalance.nl/com van Jeanette Compier.
Een echte aanrader wat mij betreft!!!
Mijn paard heeft een vriusje gehad een tijd terug. En toen zij hem kwam 'doormeten' heeft ze dit terug gevonden zonder dat ik het haar verteld had. Hij heeft toen Natrium druppels van Heel gekregen, homeopatisch. Dit zodat de 'slechte' stoffen in zijn lichaam eruit kwamen. Heeft goed geholpen, je ziet hem verbeteren gewoon!!!
Voor info, PB maar!

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:45

Ik zou ook de Silverlinde mailen of bellen. bij hun kan je ook groene leem bestellen. Ik heb mijn paard ook een kuur van groene leem gegeven om hem te reinigen. Ik moest hierbij ook jeneverbesdruppels geven om de reiniging compleet te maken. Je moet er wel op letten dat je paard bijv. niet pas ingeent of ontwormd is of dat hij op dit moment medicijnen krijgt. Deze stoffen worden namelijk allemaal uit het lichaam verwijderd. Het verdwijnen van de chip is volgens de Silverlinde onzin.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:01

Ik zou idd iemand met verstand van zaken erbij halen. Een reinigingskuur is belastend voor het lichaam en als je paard nog onvoldoende hersteld is kan het voor een terugval zorgen.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:39

Probeer het eens met Haemolytan 4000 van Equistro. Het is heel goed middel voor het herstellen na ziekte enz, het heeft mijn merrie super geholpen. het is volkomen veilig en kan ook ijdens ziektes gegeven worden.

buzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:50

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:07

Ik zou idd in de richting van groene leem gaan denken, of mischien aan echinacea.

Groene leem geef je om te reinigen, en echanacea geef je om de weerstand te verhogen.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 22:04

Zijn weerstand is volgens mij al beter, hij heeft er eigenlijk nooit slecht uitgezien(glimt als een spiegel) alleen hij jkeek/kijkt minder vrolijk uit zijn ogen. Ik wilde hem reinigen aangezien hij vol zit met antib, narcosemiddel, slaapmiddelen en moxidectine laat waarsch. ook zijn sporen na. Mijn dierenarts gelooft er niet in zoals hij het zegt, en ik moest uitkijken met wat waar was. Ik baal hier van want geloof wel ook in de meer natuurlijke manier van probleemoplossing!!! Die echinacea, is hetzelfde al echinaforce toch?? Kan ik hem dat altijd geven als xtra(bijv. die druppels van Vogel??)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 06:25

echinaforce kun je op zich wel gaan geven, maar gewoon tijdelijk.
ik geef wel altijd die druppels van vogel, ik heb het nog nooit gebruikt als ondersteuning bij t reinigen, maar wie weet helpt t.

dosering die ik voor paarden gebruik:
2x per dag 15 druppels op een stukje brood, gedurende 10 dagen. daarna stop ik ermee.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:35

las laatst ook iets over de werking van brandnetels & rozenbottel, dat zou ook zuiveren...

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:48

wel handig, en het lijkt me zeker wel goed om een paard van binnenuit schoon te maken zeg maar

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:20

oosterhoff schreef:
Misschien kan je appelazijn voeren. Dat haalt net als honing gifstoffen uit het lichaam. Helpt ook heel goed tegen verzuurde spieren en tegen het gif van insecten. Sind ik het mijn paard voert heeft ze nauwelijks nog geschuurd hoewel ze dat eerst wel altijd deed.

toevallig heb ik vorige week ook een paar keer appelazijn gegeven aan mijn paard,maar ik heb geen idee of je dat elke dag moet geven of af en toe een kuur?mischien dat jij dat weet...
en helpt dat om het hele lichaam te zuiveren of alleen voor bepaalde stoffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 21:31

droebel schreef:
Het verdwijnen van de chip is volgens de Silverlinde onzin.

Dat is apart, want Margriet heeft zelf in een van haar boeken geschreven dat je hier mee uit moest kijken.