Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, lik it ophangen, iets in zijn stal hangen waar hij mee kan spelen, lekker veel hooi geven ( als hij dat mag ) Verders... zou ik het niet weten.. 
Letizia schreef:Die van mij heeft 2 weken boxrust gehad, wat ik deed was veel aandacht geven; een voerbal, lekker uitgebreid poetsen, gras knippen etc.
Mag ik vragen waar aan je paardje word geopereerd?
Letizia schreef:Die van mij heeft 2 weken boxrust gehad, wat ik deed was veel aandacht geven; een voerbal, lekker uitgebreid poetsen, gras knippen etc.
Mag ik vragen waar aan je paardje word geopereerd?
. cornelie schreef:Toen de paarden van ons verplicht op stal moesten blijven ben ik begonnen met clickertraining. Leuke afwisseling en je bent toch een beetje bezig.
Moreno schreef:Die van mij heeft 12 weken boxrust gehad..
Ik heb allerlei dingen voor um opgehangen in de stal:
* liksteen
* skippybal
* zo'n bal waar je brokjes in kan doen en eruit vallen als de bal rolt
* lege flessen (voor het geluid, vond ie wel leuk)
enne vooral veel bezig zijn met um!
streep schreef:Moreno schreef:Die van mij heeft 12 weken boxrust gehad..
* liksteen
* skippybal
Mag ik vragen wat je paard had???????
Kom net uit de kliniek en dat was niet zo geod nieuws ipv OCD was het wel OCD in een been en makkelijk weg te halen en het tweede baan daarin zate versplinterde botten, baaal
Maarre dat kwam waarschijnlijk doordat een stagiaire um geschopt had, toen ze um uit de wei gingen halen

streep schreef:Moreno schreef:Die van mij heeft 12 weken boxrust gehad..
* liksteen
* skippybal
Mag ik vragen wat je paard had???????
Kom net uit de kliniek en dat was niet zo geod nieuws ipv OCD was het wel OCD in een been en makkelijk weg te halen en het tweede baan daarin zate versplinterde botten, baaal

Moreno schreef:Die van mij had een zeer ernstig verstuikte knie. Hij kon echt niet meer lopen, net of zijn been gebroken wasMaarre dat kwam waarschijnlijk doordat een stagiaire um geschopt had, toen ze um uit de wei gingen halen
Ritmisch schreef:Hoi,
Mijn paard is herstellende van een peesblessure. In totaal heeft ze twee weken volledige boxrust gehad en daarna ongeveer vijf maanden boxrust met twee keer daags stappen op het harde. Om het leuk te houden voor haar (ik was heel bang dat ze een of andere stalondeugd zou ontwikkelen) heb ik een lik it in de stal gehangen met daaraan een speelbal. Daarnaast zet ik haar redelijk dik op het stro, zodat ze de hele dat een beetje kan knabbelen. Ze kreeg een paar keer daags een klein beetje hooi (beter een paar keer daags een klein beetje, dan twee keer daags een hele hoop). Verder heb ik haar helemaal van het kracht voer afgehaald. Om haar toch in shape te houden voer ik haar nu vanaf het begin Convalescent Diet van Dodson en Horrel. Dat is een muesli, die speciaal ontwikkeld is voor paarden die boxrust hebben of heel licht in het werk zijn. Mijn paardje wordt heel snel mager, maar ik moet zeggen dat ze het op dit voer verbluffend goed heeft gedaan.
Tot slot ben ik zo vaak als ik kon naar stal gegaan om haar aandacht te geven. Al is het al om even bij haar in de stal te zitten, of lekker te poetsen.
In het begin vond ze het vreselijk om op stal te staan, maar ik merkte aan haar dat ze zich op een gegeven moment overgaf. Heel raar. Ze werd er een beetje apatisch van en ik had best met d'r te doen. Inmiddels rij ik haar weer een klein beetje en mag ze beperkt onder toezicht op de wei. Ze is weer veel vrolijker en levenslustiger, maar ja, die boxrust was echt nodig om een goed herstel te bevorderen.
Heel veel succes met je paardje!
Die stagiaires beweren (en mensen van stal hebben het ook gezien) al een x op de grond gelegen te hebben doordat die van mij zo 'wild' is, bij mij loopt ie meestal echt supersloom mee, je moet um dan zowat aanduwen! Maar dat ie wild is? ehm nee bij lange na niet...
sjee wat is hij 'dik ' zeg
iedereen vraagt al zo is ze drachtig? wel apart voor een ruin dan..