Filmpje : paardje dat niet lekker soepel loopt...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Filmpje : paardje dat niet lekker soepel loopt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 21:34

Rena zit niet lekker in haar vel , normaal is ze een vrolijke , fruitige pony die eerder te enthousiast loopt en die je wat moet temperen en inhouden , dan aansporen. Ze is nu echter al een tijd heel anders...zit duidelijk niet lekker in haar vel. Verschillende DA's / paardenartsen zijn er bij geweest sinds ik haar heb , nooit is er ECHTS iets uit gekomen wat er nu aan haar mankeerd maar ik WEET het gewoon dat er ergens iets niet goed zit. Ook lijkt ze constant tegen een hoefbevangenheid aan te zitten ofzo , met dat terughoudende loopje...

Terughoudend , stijfjes en wat zuur kijkend...absoluut niet Rena die er normaal altijd zin in heeft. Hier een filmpje waarin je haar loopje op het moment kan zien , is echt niet okee....ook die oortjes zo zuur wat naar achteren en het steeds moeten aansporen van mij , niet direct in draf gaan...echt niks voor Rena. 3 Weken geleden kwam ze linksvoor erg kreupel uit de wei , dat zie je hier nog wel. Maar het hele plaatje is een niet fijn lopende pony...

Wat zijn jullie gedachten bij het zien van dit filmpje ?

http://www.boomloosrijden.nl/P1000226.MOV

PartTwo

Re: Filmpje : paardje dat niet lekker soepel loopt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:39

het filmpje doet het niet..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:42

rechtsklikken en openen in nieuw venster, dan doet ie het bij mij wel

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 21:46

Jemig Smurf wat ben je alert vanavond...aan de vitamientjes gezeten ofzo ? Er ontgaat je niks

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:47

ja erg hè en ik barst ook nog es van de koppijn dus ik ga een poging tot slapen ondernemen

Mijn reactie op het filmpje heb je overigens al voor mensen die denken waarom ik hier reageer zonder echt een reactie te geven

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 22:04

Ja bedankt nogmaals

Lekker slapen hoop ik , kan je enorm van opknappen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:28

Jeetje, vervelend dat ze niet lekker loopt..
Ik heb met Fleur ook heel lang lopen klooien, er was niet echt iets, maar ze liep idd ook zo en keek altijd ontzettend zuur als ze iets moest. In Utrecht konden ze niets vinden en nu heeft ze silliconen met een leertje onder haar ijzers. Het is een totaal andere pony nu.

Als ze al op ijzers staat is het zeker de moeite waard, als ze op blote voeten staat is het miss een te grote gok..
sterkte igg!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:46

Heb je naar haar rug laten kijken? De manier waarop ze haar staart en nek draagt, plus hoe ze loopt met haar achterbenen lijken mij op een rug probleem.
Laat je weten als je erachter bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:50

Doet me denken aan mijn eigen paardje als ik dit zo zie. Hij had last van zijn voeten, zijn zolen waren te dun en in zijn rug waren 2 tussenwervelkapseltjes (als ik het goed benoem) open blijven staan zodat de rug niet goed kon scharnieren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 09:00

Rena heeft wel last van haar onderbuik , dat zou het stijvige loopje van achterbenen en rug kunnen verklaren.

De staart heeft er ook wel iets mee te maken dat ze nogal een hengstig tiepje is , ook dat is niet helemaal in balans. 3 weken geleden kwam ze linksvoor erg kreupel de wei uit , dus dat doet ook nog mee....Het meest onduidelijk van alles is : waarom zijn haar voeten zo gevoelig ? De hele winter heeft ze gevoelig gelopen : op het asvalt een beetje dit plaatje met dat zurige koppie , maar direct bij de eerste pas in de berm leeft ze elke keer helemaal op : oortjes erop , blij smoeltje , flink verruimen .... jong fris ding.

Afgelopen zaterdag is er een homeopatische DA bij geweest , het meest duidelijke was dat ze echt flink last van haar onderbuik had...darmen. Ook haar baarmoeder (die regio) vertrouw ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:11

Over de voeten weet ik niet, maar bij mijn paard heeft de smid te veel van de zolen er afgehaald, de steunen helemaal weggesneden. Als dan bij elke bekapbeurt er iets te veel van af gehaald wordt en ook nog niet goed gekeken wordt naar de stand van de voeten tov de benen, dus alle gewrichten goed op elkaar dan gaan ze gevoelig lopen. Gevoelig lopen resulteert weer in rugpijn.

Ik zeg dan maar het lijf is uit het lood.

De baarmoeder kan ook meespelen. Daar heb je homeopatische middelen voor om die schoon te maken, maar daar weet in niets van, heb een ruin , maar kan mij herinneren dat er ooit een topic van iemand op heeft gestaan.

Over de juiste DA's kan ik je niet raden,dat is zo persoonlijk, blijkt wel weer uit al die topics. Mijn ervaring met mijn paard is bodegraven. Zo goed als mijn paard nu is, is hij nooit geweest en mijn da aldaar was ook verbaasd dat hij zo goed uit de bus is gekomen.

Succes met je paardje, maar zoals ik het zo zie heb je terecht een zorgje want ze loopt niet zoals het zou moeten zijn.

Kan ze een flinke spier hebben verrekt? Ook met rollen in de wei kan ze iets verkeerds hebben opgelopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 10:10

Ze maakt de vreemdste sprongen en slidings in de wei , sinds ik haar heb weet ik al dat het kwestie van tijd is tot ze een keer zo'n gemene draai maakt dat haar hoeven blijven staan en ze ongeveer vanaf de knie af zal breken

Zelfs van de week nog toen we een beetje speelden in de bak , ze had het echt nodig om even gek te doen , maakte een paar rare sprongen en stuiters vanuit een flitsende galop...heerlijk vind ze dat. Zou je niet zeggen als je dat krakkemikkige "Rena hup ga eens door !" filmpje ziet.

Gezien haar overige gedrag en speelsigheid verder is het niet heel erg pijnlijk. Volgens mij meer iets dat gewoon de hele dag in de weg zit , net zoals ik zelf bvb. altijd wel een wat zere rug heb. Moet gewoon iets aan gebeuren.

De laatste weken hou ik het erop dat het vanuit die onderbuik komt , ergens een ontsteking ofzo , daardoor kan ze zo stijfjes lopen met achterbenen en rug , en die afvalstoffen in dat lijfje zouden dan weer voor een constant beeld van tegen hoefbevangenheid aanzitten kunnen zorgen. Sowieso dat zere beentje linksvoor van een idiote beweging in de wei , maar wie weet is ze nog wel ondersteboven gestuiterd ook ofzo waardoor haar rug nu vast zit.

Dat stijfjes vasthouden van die rug door die zere onderbuik is natuurlijk ook niet goed , gaat op een gegeven moment dan ook wel vast zitten....

Ik hoop dat Steffi v/d Laarse er een keer naar wil kijken , heb haar gemaild maar nog geen antwoord terug gehad. Dat lijkt me wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:02

Ja, succes, komt wel goed, alleen even zoeken. Jammer dat ze niet kunnen praten he?
Maar ja daar is ook weer wat op gevonden, zie andere topic

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:07

Andere topic ?

En al kon ze praten :

Ik: Rena waar doet het pijn ?
Rena: Nou hier en daar en vooral daar toch wel.
Ik: hoe komt dat dan meisje ?
Rena: Ja weet ik veel

Hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:12

Nou, juist zo ja. Maar sommige verdienen daar lekker wat mee.

Misschien kun je een tijdje over gaan op ander voer. Weet niet of je daar al kritisch op bent. Ik voer nu een tijdje subli en dan de ekobrok en de energy kern mix en ben er heel erg tevreden over. Maar er zijn meer merken die redelijk puur spul hebben, waardoor de organen niet zo extra door belast raken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:21

Ik geef Ultimate Balancer van Dodson , mooiste voertje wat ik kon vinden , kost dan ook 40 euro voor 10 kilo

Wat dat allemaal betreft kan ik weinig meer verbeteren denk ik , dat is het rotte , ik ben nu gewoon klaar qua verzorging en huisvesting , en nog zit het niet goed. Het komt vanuit dat diertje zelf

ik heb mail van Steffi v/d Laarse waarvan ik echt had gehoopt dat die naar Rena wilde komen kijken... ze vindt Oostvoorne een beetje te ver weg van Utrecht.... heb ik dat ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:43

Dan heb je idd het beste van het beste. Heb ook een tijdje Dodson gevoerd, vond het prima spul, moeilijk om aan te komen hier, vandaar overgestapt.

Tja, toch ergens een rottigheidje.

Kun je een bloedmonster laten trekken? Kunnen ze ook zien of er een spier beschadigd is, of ergens een ontsteking, ben je weer een stapje verder.

Ken je het stukje over de glutanen in het gras dat bevangenheid veroorzaakt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:47

Wel van de fructanen , glutanen zegt me niks.

Reen staat al vanaf het voorjaar op een zeer karige wei maar maakt niks uit , mik haar nu weer vaker aan de overkant omdat ze het daar meer naar haar zin heeft.

Bloedmonster daar heb ik wel eens op aangedrongen maar was vrij nutteloos , kwam niet echt iets uit.

Kolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:55

Ik kan je filmpje niet zien, maar mijn pony heeft dit ook een tijdje gehad. Ik heb haar rug laten behandelen door een Osteopaat. Ik heb een nieuw paard sindsdien. Ook wat sluimerende probleempjes die niet zo opvielen in het verleden waren verdwenen. Mijn paardje was wisselend achter en voor onregelmatig trouwens. De dierenarts kon niks vinden, maar daar wilde ik me niet bij neerleggen. Gelukkig maar.
Als je denkt dat ze steeds tegen hoefbevangheid aanzit, kan je haar reinigen met iets voor de lever. Al erg goede resultaten mee gezien bij paardjes die daar ook makkelijk last van hebben. Je kan het beter voor blijven dan moeten herstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:07

fructanen

Bietenpulp scheint de lever te reinigen.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:22

miischien zit er in de schouder we iets niet lekker, mijn paard kwam ook een keer kreupel uit de wei bleek dat ze een trap op de schouder had gehad en die liep ook zo gevoelig. die hebben we een tijdje alleen maar gestapt en weer rustig opgebouwd en was het weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 14:24

Bietenpulp krijgt ze toevallig ook

Easy Beet ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:36

Toch niet die dure van Dodson he?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 15:50

Ehm...ehm...kreeg hem de laatste keer gratis bij die zak van 20 kg Ultimate Balancer...vandaar

Is goed in 10 minuten , weet eigenlijk niet eens of hij van D. is , ik dacht het wel.

Ja jemig , ik vind dat voertje ook bizar duur maarja je moet toch wat ... loop nou al 3 jaar met dat knagende gevoel rond dat er iets niet KLOPT in die pony , en elke keer denk je dan :

nouja ze moet nog wennen , nieuwe omgeving , nieuw gras / hooi / voer... vervolgens : d'r zadel past misschien niet goed , dus 10 verschillende proberen om uiteindelijk bij boomloos uit te komen , verbetering...maar knagend gevoel blijft.

Ja maar nu staat ze nog op ijzers , eerst maar eens op blote voeten zetten , gevolgd door : ja ze loopt nu op blote voeten , dat kan ook best gevoelig zijn de eerste tijd

Ze is verhuist naar een andere stal met meer wei en een kuddetje...weer wennen

ze kan eindelijk zonder dekentje buiten staan overdag in het najaar...zal er ook wel flink in hakken om daar aan te wennen

Dan denk je weer : ze staat wel 's nachts op stal natuurlijk...kan ze ook wat stijfjes van worden

Later weer : 's nachts buiten in de zomer : ook weer wennen aan iets nieuws , kan ook wat lichamelijke onrust geven

Dan weer de eerste winter zonder dekentje buiten / ander voer / weer ander voer...telkens denk je : dit of dat is nog niet helemaal okee , daar zal het wel aan liggen.

Nu ben ik op het punt dat ik al die dingen niet meer beter kan maken (nouja niet veel beter....) en toch nog dat gevoel dat er iets niet klopt... ze staat nu alweer een half jaartje op het meest super voertje dat ik voor een pony als haar kon vinden , heb dat nu onderhand ook wel de tijd gegeven....ik ben gewoon klaar nu met mogelijke oplossingen. Bah.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:29

Ik ken haar natuurlijk niet maar zo slecht vind ik haar niet lopen hoor. Hoe oud is ze? Misschien heeft ze wat last van slijtage en kan glucosamine en/of primeval haar helpen om soepeler in haar lijf te worden (heeft bij mijn oude hond heel goed geholpen).
En hoe was ze gehuisvest voordat ze op de grotere wei ging en in de kudde? Misschien doet ze niet zo ethousiast meer als voorheen omdat ze lekker de hele dag met haar nieuwe vrienden kan spelen enzo. Misschien dat als jij haar laat lopen en je bent erop gefixeerd dat er iets niet goed is je vanzelf ook van alles ziet....