welk middel om spieren op te bouwen: myoplast of cavalor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crissy

welk middel om spieren op te bouwen: myoplast of cavalor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 15:53

Een 9 jarige ruin die 3 maanden uit het werk geweest is ivm blessure is nu erg arm bespierd. Het is sowieso een paard wat niet makkelijk mooi in de spieren komt. Nu er rustig aan weer met de training begonnen mag worden, willen we binnenkort een voedingssupplement bijvoeren dat helpt om de spieren op te bouwen. Nou hebben we eea gelezen over Myoplast en Cavalor Muscle Build. Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben en werkt het? Is het zo dat je de Myoplast niet langer dan 1 maand mag geven? En geeft dit resultaat? Het gaat ons er niet om dat het paard heel snel weer mooi bespierd is, maar net wat extra hulp krijgt. Anabolen enzo willen we niet aan beginnen. We zijn benieuwd naar jullie tips!

Urielle

Re: welk middel om spieren op te bouwen: myoplast of cavalor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:33

Ik ken alleen Cavalor in gebruik en ik merkte dat ze er ook een stuk heter van worden, dus daar moet je wel aan denken. Myoplast ken ik niet in gebruik

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:13

Ik ben een ervaren myoplast gebruiker kan ik onderhand wel zeggen. Dit mag je overigens continu gebruiken en niet slechts een maand. De pot is voor één maand, dat is het enige. Ik vind het wel degelijk resultaat geven zonder dat paarden er in gedrag erg van veranderen. Heb dit nu bij twee paarden gevoerd en was erg tevreden over het resultaat.

Bij Impuls heeft het helaas op termijn niet geholpen maar die mankeerde gewoon veel te veel. Nu voer ik het bij Harm en die heeft er wel baat bij. Heeft lange tijd wegens een rugblessure weinig tot niets gedaan en kwam eigenlijk vorig jaar al gruwelijk mager en arm bespierd (rug) uit de wei. Nadat het nodige verholpen is ben ik recentelijk weer begonnen met voeren van myoplast. Let wel, je krijgt geen wonderen maar met flinke training kom je wel een heel

duintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:27

ik heb ervaring met myoplast. Mn paard was na verschillende keren ziek te zijn geweest erg mager geworden terwijl ze er daarvoor altijd erg goed uitzag. Na een kuur van myoplast (heb 2 potten gevoerd) ben ik er nu mee gestopt. Ze is nog steeds een gevoelig paard maar ziet er op dit moment weer erg mooi uit. Het heeft haar gewoon iets extra's gegeven wat ze op dat moment nodig had. Ze is weer lekker vrolijk met werken terwijl ze daarvoor gewoon de kracht niet had.

Veel succes

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:53

Waar haal je dat? Myoplast via de VA?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 06:12

Ja kan, maar ik heb het ook wel eens bij de Paardendrogist besteld. www.paardendrogist.nl Maakt niks uit of je het bij de VA besteld of bij de paardendrogist, zit altijd rond de 70 euro. Ik vind het de uitgave meer dan waard!

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:50

ik heb ook myoplast gevoerd maar nooit meer.
mijn ruin dacht echt dat hij een hengst was.
hij was echt niet meer te houden.
zo wild zo sterk en zo levensgevaarlijk dus.
nadat ik gestopt was werd hij weer normaal braaf paard.
echter ik heb wel gehoord dat het heel goed werkte.
mijn paard heeft het te kort gekregen om de werking er verder van vast te stellen.
dat andere ken ik niet.
succes

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 18:49

Urielle: je schrijft dat je paard heter werd van de cavalor; was nog benieuwd hoe je het middel vond om spieren op te bouwen.
Daffodil: hoeveel bussen heb jij je paarden gevoerd om resultaat te merken? En is dat resultaat als je stopt ook blijvend (mits je gewoon door blijft trainen).

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:08

Wij hebben de beste ervaringen met cavalor muscle build. Dit gebruik je tot de doos op is. Daarna kun je blijven onderhouden met muscle fit.

Zelf kon ik niet zo veel merken van heter worden. Wij voerden het in combinatie met geweekte bietenpulp. Dit stumuleerd de vertering en zo wordt de cavalor ook beter opgenomen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:51

Ik gebruik ookMyoplast. Bevalt me goed, en je mag gewoon wedstrijden rijden..... Je kan het bij de DA kopen maar sommige ruitersportzaken hebben het ook wel. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat....

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:13

hang ook vaak per paard af wat goed aanslaat, of wat bijwerkingen heeft

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:30

Crissy schreef:
Urielle: je schrijft dat je paard heter werd van de cavalor; was nog benieuwd hoe je het middel vond om spieren op te bouwen.
Daffodil: hoeveel bussen heb jij je paarden gevoerd om resultaat te merken? En is dat resultaat als je stopt ook blijvend (mits je gewoon door blijft trainen).

Bij mijn eigen paard merkte ik weinig in spieropbouw, het scheelde iets maar niet van wauw.
Bij een hengst moest ik het bijgeven die al bol stond van de spieren (nou ja, eigenaars he )
Bij drie andere paarden moest ik het geven en die stonden totaal niet in training en waren dus superslap maar dat leek wel wat te schelen. Vind het moeilijk om te zeggen omdat die laatste drie al aan de Cavalor stonden toen ik er kwam.

Mijn eigen paard en de hengst werden er heel heet van, de drie andere paarden vond ik relatief braaf, moesten er gewoon vaker uit.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 01:35

Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen bij die van mij. Ben weer aan het opbouwen met hem dus wie weet kan dit helpen met zijn spieren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 06:52

Crissy schreef:

Bij Impuls zijn er wel een bus of vier doorheen gegaan, die had een aantal afwijkingen, zware spat op beide achterbenen, scheefstaand bekken, rugproblemen en een botafwijking in zijn knie. Hier is op aanraden van de VA Myoplast bij gekomen omdat hij moest lopen om soepel te worden en versneld spieren opbouwen. Dit gaf naar mijn idee best snel resultaat, met een week of 4-6, echter op lange termijn heeft hij bij deze niet geholpen, wij hebben hem in moeten laten slapen......

Overigens is Impuls in het verleden ook wel eens ingespoten met anabolen, nou dat wil je niet hoor!!!!! Daar worden ze pas hengst van....

Harm krijgt het nu en staat er precies vier weken op. Iedereen op stal zegt dat het zo'n beer aan t worden is,dus qua uiterlijk verschilt er wel wat. Met rijden lijkt het erop of hij wat meer zin heeft en dus ook wat makkelijiker beweegt. Moet zeggen dat hij nu op de wei staat en dus er even afgehaald is. Dit kan dus ook makkelijk. Zodra hij straks op stal is, gaan we kijken hoe verder. Moet namelijk ook nog contact opnemen met de VA (dvd opgestuurd), hoe zij m vinden lopen en hoe en of hij verder behandeld moet worden voor zijn rug.

Hoop dat je hier wat aan hebt.....

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 17:40

Daffodil bedankt voor je uitgebreide toelichting! Fijn dat je paard er zo van opknapt. Had nog een vraag mbt de dosering: geef je het hem als je hem in training hebt iedere dag, en hoeveel? En hoe doe je dat tijdens zijn rustdagen (bijv. alleen los 2x in de week), geef je dan minder of hetzelfde?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:36

Ja iedere dag twee scheppen, ook op rustdagen! Harm is een forse Rus van 1.73 dus die kan die twee scheppen goed hebben.

Alleen nu dus in de wei (drie weken) krijgt hij het niet, want dat vind ik zonde van het geld. MAar straks als hij weer terug komt, gaat hij gewoon weer op een bus. Het helpt hem, heb ik t idee tenminste, en het is bewezen dat het in ieder geval zorgt voor een betere afvoer van afvalstoffen. Dus na de training zal hij veel minder snel last van spieren e.d. hebben en dat helpt hem weer om de keer erna gewoon lekker verder te werken in plaats van dat ik eerst weer twee dagen tegen spierpijn aan zit te boksen!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:07

Kan iemand mij vertellen wat de werkzame stoffen zijn van zowel Cavalor als Myoplast?? Ben benieuwd..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:11

Ook wel bekend als "power parels". Dit voedingssupplement voorziet de spieren van 18 verschillende aminozuren in een unieke combinatie en hoge concentratie. Ondersteunt de spieropbouw en spierfunctie en het uithoudingsvermogen. De plantaardige eiwitten in Equitop Myoplast komen uit speciaal gekweekte zoetwateralgen. Ze voorzien de spieren van aminozuren waardoor de spieropbouw en de spierfunctie ondersteund wordt en de conditie en het prestatievermogen toenemen. Equitop Myoplast is dopingvrij.

Dat is in ieder geval myoplast, die andere ken ik niet....

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:29

amonizuren zijn zeg maar de pakketjes waaruit eiwitten zijn opgebouwd. Eiwitten zijn op hun beurt weer de bouwstenen van oa spieren. Door inname direct voor of na de training is het in theorie iets makkelijker om spieropbouw te bewerkstelligen. idd icm goede training.
Het zijn dus zeker geen anabolen of doping... dat paarden er heet van worden, is vreemd.. ik vraag me af of er niet iets anders in zit? opwekkende stoffen ala caffeine oid?
Je kunt ook overwegen om creatine als supplement te gebruiken.
Overigens, al deze supplementen zijn ook voor mensen te koop.
Ze zijn dan VEEL GOEDKOPER. Als je je verdiept in de doses die op de paardenpotten zit, kun je het zelf ook samenstellen, scheelt je behoorlijk wat euro's........

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 00:59

Voor zover ik op de pot van myoplast heb kunnen lezen zit er oa een soort zeewier in en sacharose en glucose en aminozuren.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:00

interessant topic!!!
zelf heb ik veel ervaring op het gebied van voedingssupplementen voor mensen. sommige van mijn procucten geef ik ook aan mijn paard, met veel succes moet ik zeggen! (mocht je info willen: pb maar!)
over wat verteld werd over creatine, dat het veel goedkoper zou zijn enz - je kan giga potten met creatine kopen die door sporters soms worden gebruikt... maar ik zou het je niet aanraden! de producten met creatine die GOEDE KWALITEIT zijn, zijn vaak net zo duur als deze producten hier. ik verkoop ook creatine producten en die blijven prijzig. de goedkope kilo pakken zijn vaak dermate slecht in kwaliteit dat je er niets van zal merkn, of juist slechte bijwerkingen krijgt... wel oppassen dus.
ik heb bij mijn paard een product gebruikt voor zijn gewrichten (voor het behoud van gezonde gewrichten en weefsel) en een product om het herstel van de spieren te bevorderen. dus na training beter de afvalstoffen uit te scheiden, minder melkzuuropbouw, dus minder spierpijn. en het heeft hem zeker geholpen!!!
mocht je meer willen weten m.b.t. producten of wat dan ook - pb maar ok

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:02

vroeg me nog af of er mensen waren met ervaring met PAVO musclebuild?

"Wanneer u traint met uw paard, wilt u de snelle spierontwikkeling op alle mogelijke manieren ondersteunen. Met PAVO MuscleBuild geeft u uw dier wat het nodig heeft om de spiermassa te doen groeien. PAVO MuscleBuild bevat actieve bestanddelen, zoals essentiële aminozuren, vitamine E, vitamine C en lecithine."

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:25

Paradiso schreef:
interessant topic!!!
zelf heb ik veel ervaring op het gebied van voedingssupplementen voor mensen. sommige van mijn procucten geef ik ook aan mijn paard, met veel succes moet ik zeggen! (mocht je info willen: pb maar!)
over wat verteld werd over creatine, dat het veel goedkoper zou zijn enz - je kan giga potten met creatine kopen die door sporters soms worden gebruikt... maar ik zou het je niet aanraden! de producten met creatine die GOEDE KWALITEIT zijn, zijn vaak net zo duur als deze producten hier. ik verkoop ook creatine producten en die blijven prijzig. de goedkope kilo pakken zijn vaak dermate slecht in kwaliteit dat je er niets van zal merkn, of juist slechte bijwerkingen krijgt... wel oppassen dus.
ikmocht je meer willen weten m.b.t. producten of wat dan ook - pb maar ok

blablabla, ONZIN!!!!
vrijwel alle creatine produkten op de markt zijn tegenwoordig van zuivere kwaliteit,!! Je mag van mij je eigen produkten aanprijzen, maar dat de creatine OF ENIG ANDER SUPPLEMENT op de huidige markt van slechte kwaliteit zouden zijn, of vervuild zouden zijn, is onzin...uitzonderingen daargelaten, maar voor creatine gaat dat verhaal zeker niet op.
Mocht je het zeker voor het onzekere willen nemen. NECEDO (www.necedo.nl) heeft een lijst van betrouwbare leveranciers, waarbij je supplementen kunt bestellen. Deze lijst is opgesteld voor olympische sporters en is 100% betrouwbaar.
EN goedkoper.....

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:36

dit vind ik een beetje een aanval die niet op zijn plaats is.
a) ik reageer NIET op dit topic om mijn producten aan te prijzen
b) het ging om ervaringen en dit deel ik gewoon
c) mijn producten zijn GOEDGEKEURD DOOR HET NOC*NSF EN STAAN GOEDGEKEURD BIJ NECEDO! EN ZIJN GOEDGEKEURD VOOR DE OLYMPISCHE SPELEN! vind het een beetj eraar om meteen de conclusie te komen dat deze producten niets zijn of wat dan ook... sorry als dit niet zo bedoeld was!
d) als je kijkt naar creatine producten die veel worden gebruikt door mensen die veel aan willen komen qua spieren - zijn VAAK (note: niet altijd dus!!!) potten van 20 kilo die ze kopen via via. VAAK (note: niet altijd dus!!!) is deze kwaliteit NIET goed, of in ieder geval, minder dan normaal. creatine in een zuivere goede vorm te krijgen, is nogal moeilijk. en vaak zijn de aanbiedingen van 5 euro voor 20 kilo creatine dus niet zulke goede kwaliteit. tuurlijk zijn er uitzonderingen en zijn er goede creatine producten, dat beweer ik ook niet. ik heb het juist over de uitzonderingen die dat NIET zijn!
e) ik zeg NIET en dit zal ik ook NOOIT beweren dat (ik citeer) 'creatine of enig ander supplement op de huidige markt van slechte kwaliteit zou zijn, of vervuild enz enz enz'! Dat doe ik niet, of mijn vorige reply word zodanig slecht geinterpreteerd dat dit eruit word gehaald...
mijn enige doel van mijn reply was, dat VAAK (note: niet altijd dus!!!) de aanbiedingen van 5 euro voor 20 kilo niet zulke goede kwaliteit is als de wat duurdere! Goedkoop dus duurkoop... Dit is MIJN MENING!
Geen rede voor aanval of wat dan ook...
Sorry voor mijn 'tegenaanval', maar ik voelde met aangevallen en beledigd...
Hopelijk is het een en ander nu geregeld en mocht je er verder over willen discusieren, graag per PB. Want hier is dit topic niet voor geopend denk ik!

spiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:09

Oke ik neem gas terug, je hebt gelijk, sorry voor de persoonlijke aanval.
Ik bedoelde ook niet dat jouw produkten slecht zijn. In mijn optiek zijn zeker de creatine produkten tegenwoordig vrijwel allemaal van goede kwaliteit. Het produktieproces is nu eenmaal verbeterd en de produktiekosten zijn niet meer zo hoog. Daarom kunnen bedrijven relatief goedkopen, maar kwalitatief goede creatine aanbieden.
Maar idd, ik ging te ver.
Tis gelukkig bijna weekend....