Ja de vliegen zijn er weer dus nou vraag ik me af welke vliegenspray jullie hebben?
Eerst had ik altijd Veerust, maar dat werkte niet echt bij mij... En nou heb ik een zelfgemaakte: Ik heb een cola-fles en daarin: halve fles vullen met azijn Flesje citronella-olie Flesje Kruidnagel-olie Beetje zeepsop En de rest van de fles vul ik met water
ik heb ook atex daasspray werkt erg goed maar is idd wel wat duurder. ik heb ook weleens veerust gehad maar dat vond ik niet echt werken maar die is dan wel weer een stuk goedkoper
ik heb nu die van phaser, maar die van neovet vind ik ook geweldig. deze zijn beide erg duur, maar werken geweldig goed. hertshoornolie werkt ook altijd goed, maar daar krijgt je paard bruine strepen van (moet je aanbrengen met een watje) en aangezien jentel een schimmel is ind ik dat niet zo
Bremse Bremsen werkt als een trein voor de dazen, maar als je het op een schimmel spuit krijg je een bonte... Verder werkt Real Relief bij mijn paard ook, maar niet voor de dazen.
Pff..dat vind ik veel ste duur... Denk niet dat m'n vader daar zo blij mee is... Dan hou ik het liever bij m'n eigengemaakte...stukken goedkoper, gaat lang mee en t werkt ook nog eens goed!:D
ik gebruik ook dat zelfgemaakt goedje van water en azijn..met citronella olie en hele kruidnagels erin. En ik heb ondekt dat het goedje dat ik vorig jaar heb gemaakt beter lijk tte werken dan dat je het net nieuw gemaakt hebt. Ik vind het super omdat ik mezelf er ook mee besprenkel...het is tenslotte natuurlijk (je droogt er allen wat van uit). Maar ik doe er geen zeepsop bij..
Ook heb ik van grand national een groen potje (vlieg op denk ik..?) is iets van 17 euro...een bruine gel zit erin..die werkt ook wel aardig goed (maar dus niet bij schimmels ). Die smeer ik op hun gezicht want daar spuit ik niet met de citronella spray
wat is dat toch dat je dettol op de huid smeert?Ik lees dit in verschillende berichten, maar het is enorme rotzooi! Het gaat wel via de huid de bloedbaan in, dat kan nooit goed zijn.. Let op met citronella, in de zon kan je paard lelijk verbranden (ik heb dat meegemaakt) beter is etherische olie van lemongrass, ruikt ook lekker citroenig en werkt prima! Die Ultrashield (de zwarte) is ook erg goed en de Unicorn is fijn als je een paar dagen niet kunt smeren: je paard wordt er namelijk wel erg vet van maar het werkt een paar dagen door! Verder de Vlieg Op spray van de Paardendrogist (nu in de aanbieding 5 liter 50 euro en dan verdun ik het nog een beetje met water) is ook erg goed ook bij dazen.