Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Meestal zijn het de jonge paarden die geïnfecteerd raken door droes. Na een dergelijke infectie zijn de paarden meestal de rest van hun leven immuun voor droes. Wel kunnen ze drager worden van de bacterie, en zo een bron van infectie vormen voor paarden die nog geen droes hebben gehad.

bleuberta schreef:En Stalleke misschien moet je eens aanspreken, dan krijg je denk ik het eerlijkste antwoord en kan HIJ je jou precies en persoonlijk uitleggen waarom hij deze beslissing heeft genomen.... IDEE??
In mijn beleving kan je dan pas oordelen en dissucie's maken want elk verhaal heeft 2 kanten.... En dat hoef je het nog niet met hem eens te zijn hoor, ik bedoel ieder zijn eigen mening.

bleuberta schreef:Droes is zeer vervelend, maar zal waarschijnlijk altijd een ziekte (virus) onder de paarden blijven, dus mij mening is misschien heel vreemd, maar ze kunnen het maar gehad hebben, de kans dat ze het ooit krijgen is groot.
Ik heb liever een grote groep paarden in eens die ziek zijn dan telken 1 a 2 maar ja dat is mij mening en over een mening valt niet te twisten!!!!
![]()
Nado schreef:Droes is een erg vervelende, hardnekkige ziekte waarvan de verspreiding zoveel mogelijk ingeperkt moet worden. Dus ook niet met 'gezonde' dieren van een droesstal op wedstrijd gaan, ze kunnen immers de bacterie wel bij zich dragen ookal zijn ze er zelf niet ziek van.