Primeval, ervaringen gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaKos

Primeval, ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 18:57

Gebruikt iemand hier Primeval en wat is jullie ervaring hiermee?

Miro heeft een beschadiging aan het hoefbeen en ook in lichte mate artrose, hij staat in het land maar loopt op het moment behoorlijk kreupel Verdrietig

Letizia

Re: Primeval, ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:58

Ik gebruik het sinds 2 weken, dus kan er nog weinig over zeggen, mijn pony heeft een geforseerd kogelgewricht, daarom ben ik daar mee begonnen, ik ben van plan om deze emmer op te maken en dan het verder niet meer te gebruiken, het is loei duur, mijn pony krijgt ook cortaflex (glucosamine), dit kan ik je zeker aan raden Ja

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:07

aan het hoefbeen doet primeval in wezen niet zo veel, aangezien het een stof bevat die iets doet met de kraakbeenmatrix van het gewricht, en trauma aan het hoefbeen is meer een botprbleem..

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:57

Hoi

Ik gebruik ook primeval, het was voor mij een pure laatste poging voor mijn paard. Mijn paard heeft spat aan een van de achterbenen.
Ik ben erg teveden over, ook mijn behandelende arts, miijn paard was einde opgeschreven en kon amper meer lopen.
Nu..... heb ik weer een startkaart aangevraagd en gaan we weer wedstrijden rijden.

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:23

Zelf merkte ik bij Primeval weinig verbetering helaas. Wat dat aangaat heb ik meer vertrouwen in cortaflex; dat werkte voor mij veel beter. Meer paarden die ik ken hebben hier meer baat bij dan andere supplementen. Misschien kan je nog wat vinden met de zoekfunctie over cortaflex - volgens mij zijn er meer bokkers die hierbij goed resultaat hebben.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:37

Crissy schreef:
Zelf merkte ik bij Primeval weinig verbetering helaas. Wat dat aangaat heb ik meer vertrouwen in cortaflex; dat werkte voor mij veel beter. Meer paarden die ik ken hebben hier meer baat bij dan andere supplementen. Misschien kan je nog wat vinden met de zoekfunctie over cortaflex - volgens mij zijn er meer bokkers die hierbij goed resultaat hebben.

Bij mij precies hetzelfde.
Bij Primeval ook praktisch geen verbetering,nu staat hij op de cortaflex en dat werkt voor Ligon veel beter.
Er zijn idd al een aantal topics geweest hierover,dus misschien kan je met de zoekfunctie daar nog iets over vinden?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:27

Ik sluit me bij mijn twee voorgangers aan: bij Memuska werkte Primeval helemaal niet. Ik heb het een half jaar gegeven en het heeft me een flinke duit gekost (moest het dan ook nog laten opsturen omdat ze in België al een poosje van dat spul zijn afgestapt) en ik zag niéts verbetering, integendeel, ze ging alleen maar slechter lopen.
Dan heb ik Cortaflex geprobeerd maar dat gaf bij Mush ook geen resultaat, en na nog een poging met glucosamine en chondroïtine die matig maar niet voldoende resultaat gaf, is ze nu aan de Artico. En tot nu toe doet ze het er prima op.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 10:39

Ik heb een aantal topics gelezen en ik heb een fles Corta-flx besteld...Het is het proberen waard denk ik...nu loopt hij mij veel te kreupel Verdrietig

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:34

Ik blijf het zeggen, zeker nu weer na die vrouw hier in Nederland die aan BSE is overleden: hoe kun je een vegetarisch dier als een paard, in hemelsnaam een product geven dat uit dierlijk materiaal is gemaakt? Dit is gelatine, gewonnen uit koeienbotten, en dat hoort niet in een paard

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:54

Van mij part is het van mensen gemaakt...als het helpt ben ik allang blij Clown Nu heeft Miro duidelijk pijn dus ik probeer alles om dat te verhelpen. Werkt Corta-flx niet dan proberen we Primeval-Gelatinaat, werkt dit ook niet gaan we verder met Hippotrose en dan kunnen we ook nog Joint Supplement proberen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:00

Ik ben nu sinds bijna 2 weken Glucosamine Complex Speciaal aan het voeren.
Dus ook nog te kort om wat over te zeggen.

En het kan mij niet bommen waar het van gemaakt is, als het verlichting geeft, vind ik het best.
En ik hoor positieve geluiden over dit soort suplementen, dus hoop dat ik dat over enkele weekjes ook kan zeggen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:23

Ik geloof dat ik het niet begrijp Clown : als er dierlijke resten in veevoer wordt gevonden staat het hele land (terecht) op zijn achterste benen, maar dit is wel OK? Terwijl er toch prima alternatieven zijn, die niet van dierlijk materiaal zijn gemaakt? Eigenaardig *LOL*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:24

runningkawa schreef:

En het kan mij niet bommen waar het van gemaakt is, als het verlichting geeft, vind ik het best.
En ik hoor positieve geluiden over dit soort suplementen, dus hoop dat ik dat over enkele weekjes ook kan zeggen.

Glucosamine is een lichaamseigen stof Kawa, dat geef ik mijn eigen paard ook via Cortaflex. Maar ik ga geen vermalen koe aan mijn paard geven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:26

Ik ben erg tevreden over Primeval! Mijn merrie was opgegeven en loopt nu Z2 en heeft 2 gezonde veulens gebracht ( 1 daarvan is nu ook rontgenologisch gekeurd en 100 % goed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:05

promptertje schreef:
runningkawa schreef:

Glucosamine is een lichaamseigen stof Kawa, dat geef ik mijn eigen paard ook via Cortaflex. Maar ik ga geen vermalen koe aan mijn paard geven

Chondroitine zit er ook in die rommel die ik geef.
Ik hoop simpelweg dat het helpt.

Verder staat iedereen op de achterbenen bij dat veevoer, omdat het niet vermeld werd en je er geen weet van had.
Verder is het op dat moment ook niet noodzakelijk, dus nee, dan kies ik er ook niet voor.
Maar mocht Kawa hier baat bij hebben, dan maar wat koe bij een planteneter naar binnen Lachen

En Suzanne, wat was er bij jou paard geconstateerd?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:23

Chondroitine is ook natuurlijk spul Lachen. Zit ook in cortaflex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:11

Idd een natuurlijk product
van runderkraakbeen

Ff stukje gequote uit een stukje, waar het dan gaat over mensen, maar dat doet er ff niet toe Lachen

Citaat:
De grondstof voor chondroitine is runderkraakbeen. Omdat runderen BSE kunnen krijgen haal ik mijn chondroitine uit een BSE-vrij land."

http://www.ergogenics.org/glucosamine5.html

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:24

Stukje van een website met wetenschappelijk onderzoek:

"Chondroïtine is een keten van suikers en eiwitten, die het lichaam helpt kraakbeen en bot op te bouwen."

Verschil met gelatine is dat het geen merg bevat, maar een geisoleerde "dode" grondstof is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:30

Dus dat kan dan geen kwaad?
Waarom is die man op die site er dan bang voor?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:33

Waarom is iemand bang voor spinnen? Ik weet het niet. De één vindt rood vlees gevaarlijk, de ander niet. Ten tijde van de BSE hier in Nederland stopten ook ineens een hoop mensen met rundvlees eten, terwijl het vlees zélf geen kwaad kon bleek uit onderzoek.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:38

En deze slaat weer naar de andere kant door, zó gruwelijk wordt dit gebracht (van een site voor vegetariërs): "Gelatine is an unacceptable product to vegetarians as it is a by-product of the slaughterhouse industry, being made of protein derived from animal bones, cartilage, tendons and other tissues such as pig skin."

Internet is niet altijd betrouwbaar qua informatie Lachen

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:10

Hoi Anjakos
Ik heb geen ervaring met Primeval. Maar wel met Cortaflex en sinds een jaar met Flex + van Absorbine. Cortaflex deed wel wat voor mijn paard maar niet genoeg.

Maar Flex+ is voor mijn paard een soort wonder middel! Ze was binnen een maand kreupel vrij en blijft dat nu ook op de onderhouds dosis. Ik heb al een keer geprobeerd te stoppen met Flex+ maar dan begint ze binnen een week of 4 stukke strammer te lopen. Dus houd ik haar op de onderhouds dosis van Flex+

Dit is een echte aanrader! Het is ook een van de enige producten op de markt die echt klinisch getest is.
Dit is de link voor meer info
http://www.absorbine.com/animal/flex_plus/flexplus.htm

Vooral omdat je zegt dat je paard op de wei zelfs niet goed kan ik je aanraden Flex+ eens 2 maanden te proberen.

Veel succes

Adrienne

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:40

runningkawa schreef:
En Suzanne, wat was er bij jou paard geconstateerd?

Beide voorpezen compleet gatenkaas door een ongeluk. Zou nooit meer goedkomen.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 17:25

Allemaal bedankt voor de info, ik heb corta-flx besteld en hoop dat dit aankomende week binnenkomt. Ik hou jullie op de hoogte over hoe het zal gaan Knipoog

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 20:43

Ik ben sinds Maandag begonnen met Corta-flx...ben benieuwd. Ik voer deze fles op en dan zien we wel verder Knipoog