Ik heb gister een paard gekocht wat best wel verwaarloosd is geworden. Zo is hij redelijk mager enz.. Zie ook een van mijn laatste post's in dit topic: viewtopic.php?f=1&t=389042
Voordat ik de vorige keer ging kijken had diegene die hem verkoopt mij nog recente foto's gestuurd en daarop zat hij goed in zijn (wel nog winter-) vacht. Zoals ook te lezen in het topic kreupelde hij toen en zijn we niet gaan kijken. De eigenaresse van Ranger heeft hem toen 10 dagen binnen gezet, helemaal alleen in een schuurtje, terwijl hij voorheen altijd buiten liep met een andere pony. Ook heeft hij daar 4 maanden letterlijk alleen maar op het weiland gelopen. Ze borstelde hem nog niet eens
.. Nu ben ik gister gaan kijken en nu zit hij superslecht in zijn vacht. Hij heeft overal kale plekken. samen met diegene die hem verkoopt (= dus niet de eigenaresse!!) heb ik een contractje opgesteld voor het geval dit wat ergs zou zijn, maar uitgaande van hoe fit hij oogt (hij lijkt niet ziek) en dat hij op de foto's van april nog geen kale plekken heeft, lijkt dit met stress te maken te hebben. Toevallig dat een paard waar mijn schoonzusje een tijd terug heen is gaan kijken dit ook had. De vee-arts is daarbij gekomen en hij vertelde dat het met stress te maken had (paard was verwaarloosd, stond eerst dag en nacht buiten, nu opeens binnen enz enz)Ik heb hem dus toch gekocht, er door heen kijkend en er van overtuigd dat hij niet meer te herkennen is achter een jaar

Nu vraag ik me af of er hier iemand ervaring mee heeft en hoe ik hem het beste kan helpen minder gestressed te zijn en een beetje hulp om hem terug in zijn vacht te krijgen...
Rondom de kale plekken trek je trouwens de haren met wortel en al uit!! Maar dat kan niet overal op zijn lijf (gelukkig, anders was ie kaal haha)
Daarnaast zou ik bij de paardendrogist of zo wat omegaolie kopen en dat een tijdje door het voer doenvoor zijn vacht.. En verder wat het gestressed zijn betreft veel aandacht en weidegang geven( met een maatje ) en heel natuurlijk lekker rustig weer wat conditie opbouwen. Dan komt het allemaal waarschijnlijk vanzelf wel weer goed.
Oja heel belangrijk even een dierenarts erbij halen om toch zeker te zijn of het niet iets anders is.

... Hoe kwam jou paardje er dan aan?