Dit heeft rijtechisch te maken en medisch denk toch wel.Dus ik plaats het hier.
Ik heb ong 1,5 jaar al een shethengstje,toen ik hem kocht was hij al vaker door gehandeld en was 'vals'
Hij beet trapte en onder het zadel steigerde hij en bokte,na zo'n half jaartje veel onderuit gelegen elke dag rijden en hem op zn plek gezet werd hij lief.Zo lief tot een 'echte' kindervriend werd.Alle kleine kinderen zijn dol op hem en iedereen stapte er zo op.
Maar plots tot vlede week verander hij van een lieve pony naar weer een gemeen kreng!
Hij trapt en bijt weer,oke het is een hengstje dus altijd gewoon consuqent geweest, maar hij beet gemeen er loopt nu iemand rond die een hele blauwe bovenarm hebt!
Er lopen nl ook kleine kinderen rond en hij heeft ook al een meisje van 4 weer gebeten in der arm,hij bijt gewoon flink door!
Ook trappe doet hij weer en gericht naar je!
Met rijden bokt hij en steigert hij even lief omhoog,ik reed laast buiten en tot 4x toe gooide hij me eraf voor de sloot!Hij stond 5 m van het erf!
De 4x gooide hij me zo hard eraf dat ik voorover klapte en met me gezicht op de stenen terecht kwam,ik vertrouwde het niet dus deed toch voor de zekerheid me cap op!gelukkig maar!
Hij steigert recht en dan geeft hij een bok erachter aan met rijden,en hij bijt/trapt om een onbekenbare reden.
Ik Wil hem best nog proberen maar er lopen kleine kinderen rond en het word gevaarlijk,een anderen stal zoeken heb geen nut want niemand zal een hengstje willen.Ik zat zelf te denken om hem misschien wel naar de slacht te brengen,klinkt hard maar ik wil geen ongelukken en niemand wil een klein hengstje voor kleine kinderen die 'vals' is.
En hij was ook meerderen malen verkocht omdat hij deze taken al eerder vertoonde.
Ook heb ik gister met de staleigenaar gepraat en erover gehad en zei vind het ook erg gevaarlijk worden hij wil winnen.hoe dan ook!
Hij komt niks te kort genoeg beweging,aandacht zat zat met meerderen shets op een stukje wei.Wat wil je nog meer?
We hebben alles nagekeken zadel is niks mis mee,rug is inoorde geen last etc.
Dus weet 1 van jullie het?
Gr Susanne.