Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sosha schreef:Wat raar dat er foto's gemaakt worden als het paard klinisch niet goed is (tenzij het op kosten van de verkoper gaat). Als het paard de volgende keer ook niet goed is, zijn die foto's zonde van het geld. Ik zou het paard zelf overigens niet nemen.
Eleonoor schreef:Hmmm, gezien mijn niet al te beste ervaringen met kopen van paarden die toch iets mankeerde. Mijn advies, laten staan hoe leuk ze ook is. Zeker nu niet bekend is wat de blessure is kan je er later enorm veel problemen mee hebben. Als het nou van een wondje was en dat was duidelijk is het een ander verhaal. Is het een sportblessure, dus verstuiking, verrekking of inderdaad peesproblemen, laten staan. Dat gaat na twee weken rust vast wel beter, maar hoe gaat het als jij ermee gaat werken?
Scheve paarden ook laten staan. Laat de eigenaar eerst maar zorgen dat het dier weer recht is en dan in training zetten en opnieuw kijken.
guusje schreef:Omdat het paard alleen linksom kreupel gaat zou het heel goed kunnen dat ze onregelmatig gaat vanwege scheefheid. Ze wil op de linkervolte niet buigen , maar valt op haar schouder en kreupelt dus daardoor. Op de rechterhand buigt ze wel en loopt ze dus goed.
Als het de scheefheid is waardoor ze kreupelt is het eigenlijk geen probleem mits je haar goed gaat trainen , correct gaat rechtrichten.
Vraag anders eens of je haar nog eens mag bekijken , longeer haar eens en let dan op het vallen en buigen van het paard.

ik heb t zelfde meegemaakt, 1 buigproef net niet goed genoeg, op foto wel helemaal goed. na 2 weken was t een heel stuk beter en heb ik haar alsnog genomen. en na een jaar intensief rijden is er niets uitgekomen. Inmiddels weten we wel waardoor ze toen niet goed was.. Katja schreef:Tot je laatste post was mijn mening gewoon over een paar weken nog een keer keuren want ieder paard kan wel eens een mindere dag hebben. Wij hebben een tijdje geleden een paard gehad die tijdens de keuring een misstap maakte en opeens stokkreupel liep heeft hij ervoor en erna nooit meer gedaan.
Maar een paard die gevoelig op de halsspier is zou ik laten staan dit is vaak een teken van al langer afwijkend lopen vaak op een manier die je niet ziet op een zachte bodem.
stalleke schreef:Nou dan heb ik een jaar geleden er dus eigenlijk ook niet goed aangedaan volgens jullieik heb t zelfde meegemaakt, 1 buigproef net niet goed genoeg, op foto wel helemaal goed. na 2 weken was t een heel stuk beter en heb ik haar alsnog genomen. en na een jaar intensief rijden is er niets uitgekomen. Inmiddels weten we wel waardoor ze toen niet goed was..
Twinklebel schreef:Katja schreef:Tot je laatste post was mijn mening gewoon over een paar weken nog een keer keuren want ieder paard kan wel eens een mindere dag hebben. Wij hebben een tijdje geleden een paard gehad die tijdens de keuring een misstap maakte en opeens stokkreupel liep heeft hij ervoor en erna nooit meer gedaan.
Maar een paard die gevoelig op de halsspier is zou ik laten staan dit is vaak een teken van al langer afwijkend lopen vaak op een manier die je niet ziet op een zachte bodem.
Het paard was een week geleden toen we gingen kijken nog niet gevoelig hierop, dit is dus in de week ertussen ontstaan.

Twinklebel schreef:Paard is dus absoluut niet scheef. Daar hadden we vantevoren met kijken al op gelet. Wel was ze wat gevoelig als we aan de linkerkant in haar halsspier knepen. Rechts was er niks aan de hand.