ik heb vanalles geprobeerd. Niks hielp. Zalfjes, shampoos en homeopatisch poeder voor door het voer. Het werd alleen maar erger. Toen heb ik een dierenarts laten komen. Hij heeft hem een spuit gegeven tegen de jeuk, bloed afgenomen (krijg ik komende week de uitslag van) en potje zalf gegeven (hydrocortiderm) om de allergie rustig te krijgen.
Het is echt heel zielig en op de foto is het minder erg dan het geweest is. Maar het wordt niet beter en de kale plekken worden alleen maar erger. Ik hoop maar dat er iets uit de bloedtest komt, anders weet ik niet meer wat ik moet doen. Een paard die jeuk heeft en je kan er niks aan doen is echt een ramp.

Beetje overbelicht, maar je ziet goed waar het kapot is...

Hier zie je tot hoever hij zijn staart bovenop helemaal kaal heeft geschuurd.
Ik ben echt ten einde raad en hoop dat er iets uit die bloedtest komt, anders zijn we verder van huis.
Komt dit verhaal bij iemand bekend voor? Laat het me alsjeblieft weten!
Ik moet deze zalf even af wachten, want het duurt altijd wat langer voordat hij begint te werken. Als dit niet werkt ga ik naar de homeopaat, ik denk dat jij mijn vorige berichtje een beetje verkeerd begrepen hebt...
dat werkt idd super goed !! ik gebruikte het ook toen ze ging schuren.. ze had echt zo'n wc borstel staart... en nu is die super gezond weer...