Wie is er bekend met Taconis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Wie is er bekend met Taconis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 09:07

Bij ons op stal komt regelmatig ene meneer Taconis. Hij doet iets met chinese kruiden en homeopathie (??). Maar wat me nu opvalt is dat van de 4 paarden die hij behandelt er 3 last van hun nieren hebben. Ik vind dit eigenlijk wel een erg groot percentage. Zeker omdat de paarden alle drie heel verschillend zijn, en heel verschillende "symptomen" hebben. Is dit toeval, of is Taconis een kwakzalver die voor ieder paard een standaard oplossing heeft (het zullen de nieren wel zijn)?

Wie heeft er goede/slechte ervaringen met deze man?

Bets

Re: Wie is er bekend met Taconis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:24

Ik ben persoonlijk er ook geweest, ivm kreupelheid toendertijd, hij spoot wat in de knieeen en ik mocht gewoon doorrijden. Nou je wilt niet weten wat die spuiten kosten. Paard liet hij door achterhand zakken en ging zowat zitten. Maar ik ga niet meer naar hem toe. Ik ga tegenwoordig naar Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl die doet in homeopatie en is zelf holistische therapeute en heb ik meer bij bereikt.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:53

Hij heeft mijn paard ook behandeld met resultaat en had niks aan de nieren maar er gaan ook veel verhalen rond die wat minder positief zijn. Hij mag geen spuiten zetten eigenlijk hij is geen dierenarts dus mag geen huid doorboren en niemand weet ook volgens mij wat er in die spuiten zit daar is hij nooit duidelijk over. Er is hier ooit al een heeel topic over hem geweest dus met de zoekfunctie zul je het wel vinden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 12:01

Bedankt voor de reacties, en ik zal me inderdaad even op de zoekfunctie gaan storten.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:10

Slechte ervaring mee..... het is een kwakzalver

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:26

Hij heeft bij iemand op stal ook wat in de knieen gespoten. In een bit stond een aantal jaren geleden ook een stuk over hem, daar kwam hij ook niet positief uit. Ik zou hem persoonlijk niet laten komen.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:09

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:34

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een paar kennissen wel (helaas geen goede ervaring). Je hoort natuurlijk over iedereen goede en slechte verhalen, maar heb het idee dat bij hem de negatieve verhalen overheersen...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:01

Kyona schreef:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een paar kennissen wel (helaas geen goede ervaring). Je hoort natuurlijk over iedereen goede en slechte verhalen, maar heb het idee dat bij hem de negatieve verhalen overheersen...

Dat idee heb ik ook. Bloos

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:55

Ik heb hem ook gehad voor m'n paard en heb er geen goede ervaringen mee. Kennissen hadden hem geadviseerd omdat hij bij hun verschillende paarden had behandeld en een paar die al afgeschreven was, had hij weer helemaal opgelapt.
Het heeft me ruim €600,- gekost en het heeft niets geholpen. Mijn paard had een bult op zijn kaak. gewone dierenarts wist niet wat hij had. ze dachten aan een kiesontsteking maar verschillende antibiotica hielp niet. taconis wist voor 100% zeker dat hij geen kies ontsteking had. hij heeft hem wat middeltjes voor weerstand enzo gegeven. het enige wat er gebeurde was dat de bult wisselend kleiner en groter werd. Hij wilde m'n paard ook nog iets geven voor zijn nieren, maar zo ver heb ik het niet laten komen. paard is toen bij de uithof geopereerd en bleek een zware kiesontsteking te hebben.
hij heeft ook nog het paard van de staleigenaar "behandeld". Hij zag het paard en wist meteen te vertellen dat hij last van z'n nieren had.
Dit paard is er ook niet beter op geworden.
Taconis bleek achteraf helemaal geen papieren te hebben. Hij is geen dierenarts/homeophaat en mag al helemaal geen dingen injecteren.
hij doet bij paarden wel eens goud in de knieen/gewrichten spuiten

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:20

Toevallig iemand wel eens gehoord van zijn "weerstandkuurtjes". Hier schijnt hij ook graag meteen mee klaar te staan zonder dat hij überhaupt het paard heeft gezien. Bestaat uit een paar flesjes met chinese kruiden erin en het kost penning 16. Ik ken één iemand die zweert bij deze vent en vooral z'n weerstandkuurtjes. ( haar paarden zullen toevallig wel positief gereageerd hebben op dit spul).
Maar ik ken ook een paar andere mensen, die hem ook hebben laten komen en die verhalen zijn negatief.
Iig ik en mijn meeste kenissen in paardenland zijn het erover eens dat deze "kruidendokter" nooit aan onze paarden hoeft te komen!!!

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:47

Ik heb wel goede ervaringen. Vorig jaar staakte mijn paard en dat werd steeds erger. Toen bleek ze last te hebben van haar nieren en baarmoeder. Na 1 week had ik een heel ander paard!! Ze is later ook nog een keer behandeld aan haar knie, ook dat heeft goed geholpen. Uit mijn omgeving hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:24

nare ervaringen met heb. Als je ze echt wil weten kun je me een pebe sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:31

Ik heb gevraagd wat hij doet, toen hij bij een kennis van me was, die wel goede ervaring met hem heeft

Hij spuit geen gewrichten in, dus ook niet met goud (heb namelijk gevraagd of hij gewrichten spoot, door de berichten van bokt)
Hij is acupuncturist en hij spuit iets in op een acupunctuur plek.
Het spul wat hij inspuit laat die acupunctuurplek 5 dagen lang werken.
Daarom moet het paard ook bewegen, want dan bevorderd dat de werking.

Ik geef toe dat ik het een eng mannetje vind om te zien, maar de uitleg, uitgebreider dan dit, klonk heel normaal.

Van die vrouw die bij hem is (naam weet ik niet) daar zou ik wel eens een paar lessen van willen, denk dat dat heel leerzaam is.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:56

Die vrouw is Sabine die vaak met hem mee is. Als je graag wilt dat je lekker vast zit, daarmee je paard ook, moet je van haar lessen.

Taconis spuit iets in de kniebanden waardoor de knieband als het ware verstrakt. Dat maakt de knie tijdelijk sterker. Principe is dan dat je 5 dagen goed doortrained om de training het ingespoten middel kan opvangen.

In de chineese geneeskunde zijn veel problemen van een lichaam terug te relateren naar nieren. Een van de meest populaire plaatsen om te behandelen is de knie. In deze theorie is het dat bij instabiele functioneren van de nieren vaak instabiele knieen te zien zijn. Vraag me verder niet daar nog meer details, dat moet je iemand vragen die universitair opleiding heeft gedaan in chineese geneeskunde. Feit is wel dat je op zich een grote kans van slagen hebt als je de nieren en de knieen behandeld. Dit dus de theorie van behandelen van nieren en knieen.

Lastige van Taconis is dat hij geheimzinnig doet of datgene wat hij inspuit, of in de flesjes stopt. Die geheimzinnigheid is in mijn ogen onnodig. De andere alternatieve genezers die bv homeopathie gebruiken vertellen gewoon wel wat er gegeven wordt.

Op de vraag van de topic starter, hij practiseerd chineese geneeskunde en niet homeopathie. Accupunctuur valt onder de chineese geneeskunde in de vorm die hij toepast.
Omdat een vrij grote groep van kwalen, en dan met name aan kreupelheden, in de chineese geneeskunde onder combinatie nieren/knieen hoort is het voor Taconis en Sabine vrij gebruikelijk om dit toe te passen.
Heb dus ook vele paarden gezien die inderdaad de nierenkuur kregen en ingespoten zijn in de knieen. Tevens worden de weerstandkuurtjes ook snel verstrekt. Kan niet oordelen of het werkt, van de paarden die ik heb gezien NIET. Deze twee zijn geen dierenarts en dat moet je ten allertijde goed onthouden. Er is niets op tegen om een alternatieve geneeswijze te gebruiken of raad te plegen, maar ga eerst naar een reguliere dierenarts voor een goed onderzoek. Ik heb dus meegemaakt dat een paard achteraf een zware peesblessure had (80% doorgescheurt) en moet maar gewoon doorrijden omdat de knieen waren in gespoten. Nadat er ook nog een zware schiefel was ontstaan en de regulieren dierenarts was benaderd werd door de genezeres zelfs nog beweerd dat het de knieen waren en de schiefel en peesblessure niet correct waren.
Pas dus op, gebruik je gezonde verstand en let op je bankrekening (de twee zijn peper duur...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:14

Citaat:
Die vrouw is Sabine die vaak met hem mee is. Als je graag wilt dat je lekker vast zit, daarmee je paard ook, moet je van haar lessen.

Ik heb haar geen les zien geven, maar ovewat ze vertelde was zo gek nog niet.

Verder zullen de meeste pas bij iemand als Taconis (of andere natuur genezer) aankloppen, als de regulieren geneeskunst niks meer kan bieden.
En helaas is dat toch al te vaak dat de regulieren artsen niks meer kunnen, of ook op de verkeerde plaatsen zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:19

Citaat:
Taconis spuit iets in de kniebanden waardoor de knieband als het ware verstrakt. Dat maakt de knie tijdelijk sterker. Principe is dan dat je 5 dagen goed doortrained om de training het ingespoten middel kan opvangen

In 5 dagen tijd kun je toch nooit zover trainen dat de knie al sterk is daarna, dus daar ontgaat me de logica van jouw verhaal. (of begrijp ik je verkeerd?)

Verder heb ik gezien dat direct na het inspuiten van een knie, het paard al beter liep.
Het spul kon toen nog niet werken.
Toen ik vroeg hoe dat kon, was het antwoord omdat die spuit precies in een accupunctuur plek geprikt was en het paard daarop direct reageerde

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:51

runningkawa schreef:
Citaat:
Taconis spuit iets in de kniebanden waardoor de knieband als het ware verstrakt. Dat maakt de knie tijdelijk sterker. Principe is dan dat je 5 dagen goed doortrained om de training het ingespoten middel kan opvangen

In 5 dagen tijd kun je toch nooit zover trainen dat de knie al sterk is daarna, dus daar ontgaat me de logica van jouw verhaal. (of begrijp ik je verkeerd?)

Verder heb ik gezien dat direct na het inspuiten van een knie, het paard al beter liep.
Het spul kon toen nog niet werken.
Toen ik vroeg hoe dat kon, was het antwoord omdat die spuit precies in een accupunctuur plek geprikt was en het paard daarop direct reageerde

Ik heb ook niet gezegd dat wat ik zeg over die 5 dagen dat het klopt. Dit is hun verhaal, niet de mijne.
Ja, de werking is gelijk merkbaar. Het middel schijnt te vergelijken met een soort van blisterwerking en verstrakt de knieband. Daarom zie je ook gelijk verandering. Heb je nog gezien hoe het paard na een paar weken liep?

Sabine zegt best wel goede dingen hoor. In principe zegt elke instructie goede dingen en de kunst is daar de punten uit te halen waar jij wat aan hebt. Zijn ook leerlingen van haar die best lekker aan het sturen zijn en ook goede resultaten halen op wedstrijden. Waar ik moeite mee heb, dat als de schouderbinnenwaarts een zijde niet lukt, dat er maar gelijk een spuit ala 95 euro in de knie wordt gezet.
Maar, voor elke leerling past een instucteur/trice. Gaat het voor jou goed, moet je het uiteraard gewoon doen.

Ja, meestal zoeken de paardeneigenaren de alternatieve wereld op als de reguliere is uitgedokterd. Helaas zie je soms het omgekeerde. Zelf gebruik ik homeopathie en chineese producten van Sensipharm. En ga ik zelf naar een natuurgeneeskundige voor mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:56

Ja heb er van gezien die nu enkele jaren later geen last en ook geen spuiten meer nodig hebben gehad.
Ook niet toen er een algehele controle bij Taconis werd gevraagt

Toen ik vroeg naar wat hij spoot, zij hij dat het middel juist niet direct werkte, maar pas zijn werk ging doen door beweging.
En hij heeft niks gezegt over dat na 5 dagen het paard daar alweer sterk getraind was (wat in mijn ogen ook niet kan in 5 dagen)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:07

Dan zijn ze dus niet consequent in hun verhaal. Dat werd ons toen wel op stal verteld toen de ene na de andere werd ingespoten. Ook werd er veel herhaald en een aantal bleek achteraf een peesblessure te hebben waardoor deze kreupel liepen.

Voor de rest is het iedereen voor zich door wie en op welke manier je je paard laat behandelen. Gelukkig zijn we er vrij in en ik zal ook nooit iemand tegen houden naar Taconis te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:12

Of 1 van ons heeft het verkeerd begrepen
Ik begreep dat het direct werkte doordat hij de naald in een acupunctuur punt prikte, maar later pas dat spul werkte

Maar misschien heb ik het fout.

En idd iedereen moet gaan waarheen hij wil.
En goede en slechte verhalen hoor je overal.
Ook van de gewone DA, want had ik er tig jaar geleden geen natuur iemand (geen Taconis) bij gehad, was Kawa door aanraden van DA nu frikandel.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:17

Zo is het maar net Kawa. Mijn vorige paard heeft ook erg veel baat gehad bij een homeopaat. Alleen stel ik de eis dat een alternatief geneeskundige wel een dierenarts opleiding als basis heeft. En gelukkig zijn daarvan steeds meer in Nederland. Daar voel ik me prettig bij. Ben nog op zoek naar een dierenarts die echt op basis van de chineese geneeskunde werkt, en daar valt Taconis voor mij niet onder.
Ik ken ook mensen die zweren bij Taconis. Prima, moeten ze ook doen als zij daarbij goed voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:32

Persoonlijk vind ik dat ook een veilig idee.
Dan weet je iig zeker dat er jaren van studie achter zitten.

wel vind ik het jammer, dat reguiere artsen niet vaker samen willen werker met natuur mensen.

Toen ik toendertijd vertelde dat hij nog leefde (vroeg ze heel vriendlijk naar bij het enten van de hondjes een paar maanden later) En dat jet uitstekend ging en hoe ik erachter was gekomen, werd ze van vriendelijk, stil naat het norse toe.
En dan denk ik, waarom??? Verdrietig
En vind het zo jammer.

briallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:02

Eleonoor schreef:
In de chineese geneeskunde zijn veel problemen van een lichaam terug te relateren naar nieren. Een van de meest populaire plaatsen om te behandelen is de knie. In deze theorie is het dat bij instabiele functioneren van de nieren vaak instabiele knieen te zien zijn. Vraag me verder niet daar nog meer details, dat moet je iemand vragen die universitair opleiding heeft gedaan in chineese geneeskunde. Feit is wel dat je op zich een grote kans van slagen hebt als je de nieren en de knieen behandeld. Dit dus de theorie van behandelen van nieren en knieen.

Ben geen persoon met een universitaire opleiding maar weet wel dat de nier merediaan over de knie loopt, vandaar waarschijnlijk de keuze voor de knie.
Op de knie zit o.a. een punt wat invloed heeft op de nier.
Dit valt onder de waterpunten die weer verband houden met de 5 elementenleer in de TCM ( traditional chinese medicin)

Doe zelf aan acupressuur voor paarden en het lijkt mij niet goed om 5 dagen een bepaald punt te stimuleren. Je moet altijd controleren hoe het lichaam op druk reageert en je punten bijstellen. actie -> reactie !

In de nieren wordt wordt de originele Chi opgeslagen. Dat is de Chi die door de voorouders wordt doorgegeven. Dit is dus hele belangrijke energie (Chi) die naar mate je ouder wordt in kracht afneemt.
Vandaar dat het van belang is dat de nieren ( nier en blaas merediaan) goed functioneren, daarmee bedoel ik niet dat er een fysiek probleem met de nieren hoeft te zijn.

Heb overigens zelf ook uit het verleden ervaring met meneer Taconis.
Dit met gemengde gevoelens. De veel besproken weerstand middeltjes vind ik ruiken naar sesamolie. Ongetwijfeld zitten er meer "kruiden" aan toe gevoegd. Wil zelf alleen graag weten wat ik mijn paarden geeft en daar kreeg ik geen antwoord op.
Vraag mij echter af of je met essentiele olie of vitamine preparaten niet het zelfde resultaat kan bereiken.

En inspuiten van gewrichten/ kniebanden? Tja daar heb ik gezien de bovenstaande uitleg ERG mijn twijfels over.

Kortom ga op je eigen gevoel af, en laat eerst je paard goed regulier onderzoeken voordat je naar een persoon als Dhr Taconis stapt.

groetjes,

Briallen

p.s. er zijn ook hele goede alternatieve veeartsen die wel precies kunnen vertellen wat je paard aan "medicijnen" krijgt. Er zijn er al diverse genoemd in divese topics!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:46

Pas op met hem...

Je kunt alles lezen in mijn topic, die hier al in één van de berichten staat.
Op dit moment loopt hij nog bij ons op stal.
- 6jarige merrie is na 1 jaar behandelen van hem nog steeds niet goed.
- 6jarige ruin moet nu bewegen na de geheimzinnige behandeling van de knieën. Paard loopt zo kreupel als wat (gaat liggen, steigeren, bokken om onder werk uit te komen en het is juist een SLOOM paard... dan moet er wel iets zijn). Maar ze geloven erin, dus ze rijd gewoon door....
- Toevallig weer 6-7 jarige merrie (paard van hem) is een paard zonder respect. Hij zou het paard weer op de been brengen met wat behandelingen. Paard is nu braaf --> Na 3 uur buiten staan, 1,5 uur longeren en dan gaan rijden met 2 mensen in de bak met een zweep, zodat ze niks kan.... (paard ging staken, steigeren,keren ect)

Daarbij de vehalen dat kennissen veel geld hebben uitgegeven bij meerdere paarden (2700 euro) en geen verbetering zagen.
Daarbij dat ELKE MERRIE een baarmoederontsteking heeft,
ELKE RUIN minimaal lever of nierproblemen,
ELK PAARD kniebehandeling nodig heeft.... dat lijkt hier dan.

En natuurlijk elk paard zo'n weerstandkuur!
(van 35 euro per kuur, kan er 2-3 nodig hebben)
Kniebehandeling is 95 euro per knie en is ook 2-3 keer nodig.

ECT ECT

Waarom zou hij nou niet verzekerd worden? Waarom homeopaat die spuit? Waarom geen opleiding? Waarom bermplanten/onkruid in zijn middeltjes (heeft andere bokker laten onderzoeken)?

Teveel waaroms...

Hier op de kliniek hadden ze zelfs een keer een ruin met baarmoederontsteking volgens hem.... Knap hoor.