Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gina2003 schreef:Wat vervelend zeg, als ze nou eens konden praaten, zou het al een stuk beter zijn!
Er staat bij ons een paard op stal, due heeft last van haar rug.
Ze loopt net zoals dat ze een hanetred zou hebben, maar dit komt echt uit de rug.
Kan het niet zijn dat er iets in zijn rug zit?
Dat hij, omdat hij pijn heeft, door zijn benen zakt?
Het is maar een tip hoor, het is echt altijd gissen...
Succes verder!
gina2003 schreef:Ik zal je wat vertellen over het paard op stal.
Ze heeft bij de vorige eigenaar een val gemaakt, waarschijnlijk in de weide.
Ze heeft toen een week in Emmeloord in de kliniek gestaan, en ze hebben alleen foto's van de benen gemaakt, niks aan te zien.
Daarna ging ze zo raar lopen.
De meiden waar ze van is, hebben echt alles gedaan, allemaal alternatieve geneeswijze, ook een fysioterapeut, die konden allemaal niks vinden, behalve dat ze hanetred zou hebben.
Ze vertrouwde het toch niet, en zijn 2 weken terug weer naar Emmeloord gegaan, daar hebben ze een foto van haar rug gemaakt, en het bleek dat ze 5 jaar geleden iets had gebroken in haar rug, wat nu verkeerd is aangegroeid.
Ook zit er teveel kraakbeen gegroeid, wat de wervels in elkaar drukt, wat eigenlijk alleen maar erger word, dus ze kunnen nooit meer op haar rijden.
Ik bedoel hiermee te zeggen, je weet natuurlijk niet of ze misschien een keer is gevallen, kan ook in de wei zijn als je er niet bij bent.
De meiden hebben al zoveel geprobeerd, die mensen konden nooit wat vinden, pas na 5 jaar, en een rugfoto verder, zijn ze erachter gekomen dat ze helemaal geen hanetred heeft, maar zo loopt, omdat ze echt pijn heeft.
Ik hoop niet dat het zo is, maar je weet het nooit.
Ik heb zelf een haflingertje van 2 jaar een een shetlandertje van 10 jaar, en schrok hier best van toen ik het hoorde, dus als er met die van mij ooit iets zou zijn, dan zou ik heel snel de rug na laten kijken...
Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen..
gina2003 schreef:Ik nam aan dat ze toen ook aan haar rug hebben gevoeld, maar dat weet ik nie tzeker.
De laatste keer inderdaad wel, toen voelde hij het wel, nou ja, ze dook in elkaar toen hij op dat plekje drukte.
Maar ze heeft ook een fysiotherapeut laten komen, die heeft toen ook niks gevonden.
Er is ook een accupenturist geweest, die zag wel dat ze pijn had, aan haar rug, maar ik weet dus niet of het altijd gevoeld kan worden, aangezien de andere "artsen" ook niks hadden gevoeld.
Ze hebben echt bijna alle alternatieve geneeswijze geprobeerd, die zullen ook wel naar haar rug hebben gekeken neem ik aan.
Maar als ik jou was, zou ik voor de zekerheid toch een foto laten maken
dan weet je het helemaal zeker, een rug is toch wel ernstig..
En alles staat natuurlijk met de rug in verbinding.

gina2003 schreef:Wat vervelend zeg!
Ik sanp ook nie tdat ze de dierenarts niet bellen hoor, maar helaa sheb jij die keuze niet, je bent afhankelijk van hun..
Als de dierenarts zo vervelend doet, neem dan een andere, en als hij niet zo snel iets kan vinden, zoekt hij maar verder!
Blijkbaar heeft hij dus wel pijn, anders zou hij niet zo doen!
Probeer, als je gaat wandelen, zo veel mogelijk op de zachte bodem te blijven, als het zijn rug mocht zijn, dan lopen ze daar beter op, dat is ook zo bij het paard van mijn stal.
Misschien iets raars, maar zit net te denken, is hij niet hoefbevangen of zo?
Ik weet niet precies hoe je dat ziet, mijn shetlander was het ook vorig jaar, maar de hoefsmid zei het, want hij liet helemaal niks merken.
Succes verder in ieder geval!
Als er wat is, kun je me eventueel ook mailen hoor, blundy10@hotmail.com.
Groetjes

gina2003 schreef:Wat raar, ik snap ook niet dat ze hem niet eens een keer grondig laten onderzoeken...
Maar succes verder, ik weet verder ook niet echt wat je kunt doen, hij is natuurlijk niet van jouw, jij bent ook afhankelijk van zijn baasje...
T probleem ligt niet aan de eigenaar maar aan de DA
want het komt me het strot uit romeorowan schreef:Hallo, Bij mijn 14 jarige quartermerrie lijkt het alsof ze in draf af en toe een pasje vergeet. Ze lijkt er geen pijn aan te hebben, tenminste haar oortjes staan mooi naar voren.
Ik ben met haar bij Schriel geweest en het zouden gescheurde banden op de kont zijn. Ingespoten en na 10 dagen moest het aanzienlijk verbeterd zijn. Niet dus. Weer geweest en toen kreeg ik de diagnose beknelling van de zenuwen in de hals, direct achter de oren. Dit zou kunnen komen door bijv. vastliggen of hangen.
We zijn een jaar verder en ze doet het nog steeds terwijl ze de hele winter op rust heeft gestaan. (Wel buiten lopen)
Ik kan uit jouw verhaal niet precies op maken hoe hij door zijn benen zakt.
logo schreef:ik zou zo niet weten wat het precies is maar je zou eens op de volgende site kunnen kijken: www.holistischdierenarts.nl en dan gaan naar rugproblemen. Misschien heb je er wat aan.
Vinia schreef:Heb je al eens geprobeerd je paardje te longeren? Dan kun waarschijnlijk ook zien hoe hij wegzakt door zijn achterbenen. Ook zal dan duidelijk worden of hij het alleen doet als er iemand op zijn rug zit. Bovendien kun je hem met longeren misschien wat sterker maken in de achterhand. Ik heb vroeger zelf een paardje gehad wat soortgelijke verschijnselen had, dit paardje raakte langzaamaan verlamd in de achterhand. Op het laatst zakte ze al door haar benen als ik alleen maar over haar kont wreef. Dit paardje was pas vier jaar en kon helaas niet geholpen worden. Hopelijk is er bij jouw paardje iets anders aan de hand. Probeer in ieder geval bij de eigenaar voor elkaar te krijgen dat er nog een andere dierenarts / kliniek naar kijkt.
nog een geluk dat ik kan volgen op school),dacht opeens aan een les dat ik ooit had in de vorige manege: