luizen :s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

luizen :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 09:13

Hallo Allemaal !!

Bij ons op stal hebben we nu luizen. We kunnen hier alleen geen middel tegen vinden. Nou wil ik graag weten wie hier wel eens te maken mee heeft gehad en wat jullie toen hebben gedaan om de luizen te bestrijden. Wij kunnen namelijk geen shampoo ofzo vinden waar de luizen van dood gaan en wat ook bestemd is voor paarden. Duss als je iets weett, laat het ff weten Haha!

RuizWish

Re: luizen :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:54

Neocidol (was Sebacil), Frontline, Veerust spray, dit zou je allemaal kunnen proberen. Werkt allemaal!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 10:36

Okeej thx ! Iemand nog meer ideen ??

WendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:12

Wij hebben ooit ook eens een pony met luizen gehad.
Die hebben we toen gewassen met een middel dat eigenlijk voor schapen is, het heette volgens mij Scabi, is wel een goedje waar je goed mee moet uitkijken, maar het werkt.
Ik weet alleen niet of dit nog te koop is, zou je misschien even bij de firma Agradi na kunnen vragen, zij verkopen allerlei spullen voor de agrarische sector en misschien dat zij ondertussen iets speciaal voor paarden hebben, is toch altijd beter.
En missschien heeft de Paardendrogist iets "natuurlijks"?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:42

DA heeft hier een goed middel voor.
6 jaar terug toen ik mijn paard kocht, had hij het ook.
1x wassen met dat middeltje, 10 dagen ertussen laten zitten en dan nog eens, omdat dan de eitjes uitkomen, daarna ben je luisvrij. Of beter gezegd, je paard is dan luisvrij. Vork

En vergeet niet het poetsgerei en de zadeldekjes e.d. ook goed te ontsmetten!!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 20:23

Okeej dankjewel almaal, Die middelen zijn die nii giftig voor paarden? onze DA zei namelijk dat de paarden dar dood van zouden kunnen gaan als ze het oplikken. Maar ik weet niii.. Maar iig THX voor de reacties

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:42

Weten jullie misschien hoe ze eruit zien, want van de week liep er een klein, raar, bruin beestje uit de manen van die van mij. Nu ik dit zo lees, ben ik een beetje nerveus aan het worden, en ben ik bang dat hij het misschien ook heb. Ik wil het gaan controleren. Waar moet ik naar kijken en op letten?

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:21

als het niet zo erg is wil wassen met tea tree shampoo nog wel eens werken en anders is imaverol een goed middel. Dat is eigenlijk tegen schimmel, maar het werkt ook goed tegen luis...

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:42

panic schreef:
Weten jullie misschien hoe ze eruit zien, want van de week liep er een klein, raar, bruin beestje uit de manen van die van mij. Nu ik dit zo lees, ben ik een beetje nerveus aan het worden, en ben ik bang dat hij het misschien ook heb. Ik wil het gaan controleren. Waar moet ik naar kijken en op letten?

Het zijn kleine langwerpige bruine beestjes, dus het zou best kunnen dat het een luisje is wat je gezien heb.
Ik heb gemerkt dat ze vooral graag op het hoofd zitten rond maantop en op de kont bij de staart aanzet dus daar zou ik het eerst even zoeken.
Maar niet meteen in paniek raken hoor, je paard kan best een paar luisjes aan zonder er last van te hebben. Wel behandelen naturlijk als je ze ziet want als het er meer worden ben je wel verder van huis.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:30

Zijn de "paarden"luizen besmettelijk voor de mens?

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:54

Het zijn kleine langwerpige bruine beestjes, dus het zou best kunnen dat het een luisje is wat je gezien heb.
Ik heb gemerkt dat ze vooral graag op het hoofd zitten rond maantop en op de kont bij de staart aanzet dus daar zou ik het eerst even zoeken.
Maar niet meteen in paniek raken hoor, je paard kan best een paar luisjes aan zonder er last van te hebben. Wel behandelen naturlijk als je ze ziet want als het er meer worden ben je wel verder van huis.[/quote]

O.k. bedankt voor de info, ga gelijk even kijken!

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:38

viola schreef:

Je hebt ook een ander soort luis, bloedluis. Die zijn (als ik het goed onthouden heb...) juist wit/geelachtig. Ze worden overgebracht door kippen. Aan die luizen moet je ook wel meteen wat doen want je paard kan er goed ziek van worden!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 18:15

Hallow, ik heb net de DA gesproken over luizen en ze zijn niet besmettelijk voor mensen. Als ze op een mens zitten gaan ze meteen weer terug naar de paarden. Ook zijn ze niet besmettelijk voor honden. Voor anderen dieren weet ik niet.
Als je paard luizen heeft moet je hem wel behandelen want ze gaan wel heel snel van paard naar paard. En als je er in het begin 2 hebt kan het best zijn dat het er na een week veel meer zijn. Duss daar moet je wel goed mee uitkijken.

Nu hebben de paarden van de DA een spuit gekregen die moet helpen. Tot nu toe helpt het ! Ja Maar het is wel balen, maar jah het gaat nu al veel beter dus we mogen blij zijn :> Wel zit er nog 1pony helemaal onder,je ziet ze gewoon lopen zonder dat je er naar moet zoeken. Maar dat zal ook wle goed komen..

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:28

Teatree oil!!! beste middeltje! werkt tegen:
-schuren
-luizen
-vlooien
-reinigen van de huid
-en nog veel meer!

Als je er naar vraagt bij de DA drogist, kunnen ze je pure olie geven, ze springen er zo af, heb het zelf bij mijn hond gezien.

Ook leuk om te weten is dat het een natuurlijk product op alchol basis is. Ook bij de kruitvat in de groene hoek is het te vinden, maar de pure, is wel het beste.

succes met het bestrijden van je vlooien!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:03

SvenErik schreef:
Neocidol (was Sebacil), Frontline, Veerust spray, dit zou je allemaal kunnen proberen. Werkt allemaal!

Ik heb nu nog een flesje neocidol staan, maar had ergens een gerucht gehoord dat dat ook uit de handel ging. Zie het in de gids van agradi ook niet meer staan, wel op de site, maar daar staat bij nog beperkt leverbaar.

Aangezien die shetten van mij met de enorme vachten elke winter wel een paar luisjes hebben wil ik gewoon een middeltje in de kast hebben staan zodat ik de luizen meteen kan aanvallen.
Frontline is eigenlijk voor kleine huisdieren, wordt dat dan niet erg prijzig als je één of meer grote paarden moet behandelen?

Zijn er geen middellen die je als injectie kan geven, zou veel makkelijker zijn voor pony's met veel wintervacht.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 14:45

viola schreef:
SvenErik schreef:

Ik heb nu nog een flesje neocidol staan, maar had ergens een gerucht gehoord dat dat ook uit de handel ging. Zie het in de gids van agradi ook niet meer staan, wel op de site, maar daar staat bij nog beperkt leverbaar.

Aangezien die shetten van mij met de enorme vachten elke winter wel een paar luisjes hebben wil ik gewoon een middeltje in de kast hebben staan zodat ik de luizen meteen kan aanvallen.
Frontline is eigenlijk voor kleine huisdieren, wordt dat dan niet erg prijzig als je één of meer grote paarden moet behandelen?

Zijn er geen middellen die je als injectie kan geven, zou veel makkelijker zijn voor pony's met veel wintervacht.

Jah ! Er is een pik voor Moet je ff aan je dierenarts vragen. kost mar 15 euro ! Alleen niet alle dierenartsen geven het omdat je egt presies in de bloedbaan moet zitten. Anders werkt het middel niet en kan het paard er heel veel last van krijgen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:37

Misschien een rare vraag ,maar rijden jullie gewoon op paarden/pony's die luizen hebben? Bloos

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:11

altingd schreef:
Misschien een rare vraag ,maar rijden jullie gewoon op paarden/pony's die luizen hebben? Bloos

Jah hoor, dat kan ook gewoon. Op zich merk je er ook niet egt veel van dat je paard luizen heeft, ze hebben alleen jeuk! Je kunt dus gewoon rijden Haha!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:19

'k Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:40

Weet je al waar ze vandaan komen? dat is misschien wel handig om te weten!!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:19

Ik vrees dat mij merrie ook luizen heeft, haar hele manenkam zit vol met kleine vieze grijsbruine beestjes, ze krieoelen echt .... bah bah

Ze was net bekomen van een schimmelinfectie, en nu dit weer.

Helpt Imaverol ook ?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 22:02

0ojannekeo0 schreef:
Weet je al waar ze vandaan komen? dat is misschien wel handig om te weten!!

Neej, waarschijnlijk had West-Queen ze, maarjah Willem en Wally hebben ze ook en die komen nooit met met haar in contact. Dus almaal een beetje raar ..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 22:03

Zabbie schreef:
Ik vrees dat mij merrie ook luizen heeft, haar hele manenkam zit vol met kleine vieze grijsbruine beestjes, ze krieoelen echt .... bah bah

Helpt Imaverol ook ?

Onze DA zei dat dat niet het best was, vraag me niet waarom! Heb namelijk geen idee, ik zal het morgen wel ff vragen op stal !!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:27

Zabbie schreef:

Helpt Imaverol ook ?

ik heb een van mijn pony's nou al twee keer van zijn luizen afgeholpen met imaverol, ik vind het goed werken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:33

Heeft er iemand Frontline gebruikt??

Ik heb gisteren een lichte besmetting geconstateerd, heel goed met flink wat tea tree gewassen en daarna (toen het droog was) de besmette plekken met Frontline ingespoten.

Moet ik de Frontline nu herhalen? Weet iemand dat?