Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wieteke_ schreef:Bij mij heeft de dierenarts het gister eigenlijk helemaal niet over de smid gehad, alleen dat ik misschien een ijzer eronder kon laten zetten om zo de zool te ontlasten. Na gister het een en ander gelezen te hebben overweeg ik eigenlijk alleen of ze geen hoefwandresectie kunnen doen en hem zo gelijk wat verlichting te geven. Mijn dierenarts zou contact opnemen met de arts die mn pony in de kliniek heeft behandeld om te overleggen wat ze het beste kunnen doen. Mijn pony heeft namelijk aangebonden stalrust ivm een gebroken heup en is ook voor die heup in een paardenkliniek geweest... Beweging is dus voor hem geen optie en de bevangenheid komt waarschijnlijk doordat zijn vochthuishouding is verstoord. Vooral in de arts van de kliniek heb ik erg veel vertrouwen, dus wil ik eigenlijk afwachten wat hij zal adviseren... Nu staat hij op pijnstillers en op een heel dik strobed en misschien dat ze hem volgende week wat vochtafdrijvers kunnen geven die eigenlijk voor honden en katten bedoeld zijn...

henny_w schreef:Hoi Ingrid,
Bij de ziekte van Cushing. Bij Cushing komt ook meestal hoefbevangenheid voor.
Als ze een krullerige vacht had gekregen was je dat vast wel opgevallen![]()
Maarrrr..... bij Cushing gaat het meestal mis bij de werking van de bijnieren/bijnierschors.
Stel dat ze geen Cushing heeft maar wel een bijnier probleem.
Per slot van rekening is het al wel een oudere pony.
Groetjes, Henny