Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
randie schreef:ja maar als je niet op je paard zit en hij doet het nog steeds
Ran schreef:Op zich geef je goede adviezen w.b. de training. Alleen ben je denk ik al 1 stap te ver, want de diagnose hoefkatrol is nog niet gesteld. Komt het bijv. vanuit de rug, schouder of is het vanwege gevoelige zolen, dan is een andere therapie weer noodzakelijk en kan door blijven rijden zelfs nog meer schade aanbrengen. Dus ik wacht eerst even af tot duidelijk is wat het probleem precies is.
randie schreef:ja stapte en galoppeerde ook normaal...dat was bij ons ook het rare eraan..als je erop zit inderdaad meer..maar dat is logisch. die van mij protesteerde ook erg als je erop zat en hem in draf wilde doen. oren plat nek erop rug strak.
Bets schreef:Paarden met dit soort problemen zijn vaak lange tijd belast op 1 kant waardoor ze dus niet in balans zijn. Paard kan daardoor dus verschillende gebreken gaan tonen. Ik heb even een stukje gekopieerd van de site van Cherokee:
Jantien schreef:Ik geef je met een groot deel van de lijst zeker wel gelijk dat een scheef paard die problemen tegen komt. Wat me alleen wel te ver gaat is vinden dat deze probelem enkel en alleen veroorzaakt worden door scheef rijden. Er staan een hele serie problemen die verschillende oorzaken hebben.