Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik moest haar 3 maanden op stal houden en aan de hand stappen, dan zouden ze kijken of er mogelijkheid was om de pees te klieven/opereren.
Ik heb haar toen gewoon een half jaar op de wei laten lopen en in dat half jaar:esther82 schreef:En fokken? Dit soort blessures zijn niet erfelijk, maar ik denk dat het van de ernst van de blessure afhangt of ik de merrie zou laten dekken.
. Waarschijnlijk heeft ze tijdens een van haar doldwaze buien in de de bak haar voet nogal lomp "verdraaid". Ik mag het stappen met vijf minuten per week opvoeren (week 1, 5 min., week 2, 10 min enz.). Ik mag er ook op gaan zitten, dat zou geen probleem zijn in haar geval. Het zou al met al een maand of 6 tot 8 gaan duren......Bergje schreef:Wat ik hier in de diverse topics lees over peesblessures, zijn er nogal wat verschillende vormen van. Ik ben vooral vreselijk geschrokken het topic waarin stond dat er 8 maanden gestapt is en dat 't paardje nog ingeslapen moest worden. Dat was 't eerste waar ik aan dacht toen de dierenarts over een peesblessure begon.