Verbrande neus van mijn hafje in de zomer :S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Verbrande neus van mijn hafje in de zomer :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 17:51

Ik heb een probleem, sinds ongeveer 3 jaar verbrand mijn pony opeens haar neus in de zon! Toen ik haar kocht had ze dit nog niej. Ze heeft een hele brede witte bles en een roze neus!
Ik probeer het verbranden tegen te gaan door waterproof zonnebrand factor 50! Maar zelfs dan helpt het nog niet! Ook maak ik een lapje vast aan haar halster wat dan over haar neus hangt... dit sloopt ze er alleen steeds weer vanaf!

Heeft iemand een oplossing voor mij?
Ik ga van de zomer met haar op trektocht en dan moet ze ongeveer 6 uur lopen op een dag... ik zat er al aan te denken om een lapje voor om mijn hoofdstel te maken als het erg zonnig is....

Please help mij en mijn pony shaartje (Sharon)!
Afbeelding

allegro

Re: Verbrande neus van mijn hafje in de zomer :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:39

een vriendin van mij heeft een haf met een wit neusje. Zij gebruikt de zonnebrand speciaal voor paarden van de groene os. Werkt bij haar haf heel goed! Een andere haf bij ons op stal heeft van de zomer een halster om met een katoenen doekje voor zijn neus, helpt ook heel goed! Succes!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:36

Kieran heeft ook een lapje!!

Hij slijt wel snel, maar het is beter dan niets en het helpt goed!!

Afbeelding

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:42

Ze zecht dat ze al zo'n lapje gebruikt Knipoog
Heb je wel een zonnebrand die waterproof is.... kan ook zijn dat het na het drinken ofzo het er al gelijk weer af is..

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:49

Ik had ook al gezegd dat ik waterproof zonnebrand gebruik Dromen haha maar dat maakt niej uit!
Tsja ik probeer het gewoon met een lapje en zonnebrand, maar dan nog krijgt ze het voor elkaar om haar neus te verbranden...
Misschien is die paardenzonnebrand wel een goed id!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:11

Onze DA heeft ons zinkzalf voor baby's aangeraden. Dat is het hoofdingredient voor sunblock...

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:54

Bij mij op stal gebruikt iemand zonnebrand van Zwitsal, dit schijnt goed te helpen...

Maar ik ga die speciaal voor paarden maar een uitproberen..

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:39

ik ken het probleem ik heb allerlei zalfjes geprobeerd maar niks hielp dus ik doe ook maar een lapje maken werkt perfect.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:58

Het lapje werkte bij mijn paard heel goed maar werd vaak hard en dan ging het schuren. We hebben het afgelopen jaar er een dikke klodder rozenglycerine opgesmeerd als hij de wei in ging. En raar maar waar, hij heeft er geen last meer van gehad. Ook niet toen we stopte met dat spul.

Geen idee hoe het komt maar ik herhaal het dit jaar weer en dan maar hopen dat het weer helpt.

En ik (en mijn omgeving) maar denken dat ik de enige was met een cowboy paard Haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:04

Ik smeerde er ook altijd zonnebrand van Zwitsal op en dat hielp heel erg goed.
Ik denk ook dat deze net even beter isvoor de huid, omdat toch vrij zacht voor de huid is.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:44

ik smeer altijd uierzalf op de neusjes en dat helpt prima somrgens op smeeren en dan helpt de hele dag

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:06

Bij mij is het juist zo dat uierzalf het alleen maar erger maakt... als de zon daar op schijnt krijg je juist dat het in haar huid brand!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:11

Barbie1986 schreef:
Bij mij is het juist zo dat uierzalf het alleen maar erger maakt... als de zon daar op schijnt krijg je juist dat het in haar huid brand!

ik doe het altijd eerst zonebrand en dan uierzalf

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:19

Haha ja das wel een beter id Tong uitsteken!
Maar ik ga t allemaal maar eens proberen...
Zwitsal zonnebrand....
Zinkzalf...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:25

Eerst zonnebrand (heb ook die van de groene os, super-spul!), en dan alsnog het lapje (in reepjes geknipt) aan je halster. Of hoofdstel.
Succes!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 10:58

Hoe duur is die zonnebrand van de groene os eigenlijk?

In ieder geval bedankt allemaal!

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:15

Hippo Solaire
tegen zonnebrand bij paarden

Paarden die langdurig aan de zon worden blootgesteld kunnen ook verbrandingen op gevoelige plekken krijgen. Dit kan zeer vervelende gevolgen hebben. Deze zonnebrandcrème bevat een mechanische beschermingsfactor: dit houdt in dat de zonnestralen weerkaatst worden doordat het product op de huid blijft liggen en er niet intrekt. Het oplikken van dit product is onschadelijk voor de gezondheid van het dier. Regelmatig aanbrengen.

100 ml € 10,95
(prijs per liter € 109,50)

250 ml € 18,95

Dit heb ik even gekopieerd van de website. www.degroeneos.nl.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:29

Mijn pony zn snebje verbrand ook altijd... Ik smeer em altijd in met zonnebrand als ie op de wei gaat, en soms met vaseline (als ie al verbrand is). Het werkt wel een beetje maar niet echt goed. Ik ben ook nog aan het zoeken voor een betere manier om het tegen te gaan.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 01:19

Gratis oplossing!!!

Zwarte blubber uit de slootkant, het stinkt best maar natuurlijker kan het niet. Doe wat in een emmertje of pak gewoon een kwab met je handen, nat genoeg om mee te kunnen smeren. Smeer het uit over de witte neusjes. Ze kunnen het afvegen aan de benen maar dan blijft er altijd nog een modderiglaagje achter. Zonnebrand hielp niet bij mij en zinkzalf ook niet. Zorg wel dat je hier mee gaat smeren voordat het open is anders smeer je er alleen maar vuil in.

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:33

zinkzalf zou ik juist niet gebruiken, brand alleen maar harder net als uierzalf of andere vette troep zonder uv-bescherming (kan wel na het zonnen voor de verzorging en verzachten van de huid).dus gewoon iets met uv- bescherming en extra vaak smeren....je hebt ook van die stickertjes (ook speciaal voor kinderen geloof ik volgens mij te koop bij etos) die geven aan wanneer het weer tijd is om opnieuw in te smeren met zonnebrandcreme, misschien kun je die eens op z'n neus plakken om te kijken of je wel vaak genoeg smeert??? door het grazen enzo zal het er extra snel afgaan waardoor je misschien net wat vaker moeten insmeren als dat je denkt.en dat in combi met een lapje voor z'n neus, misschien kun je er eentje maken van soort parachutestof,zacht maar toch stevig......succes ermee

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:18

Mijn paard heeft hier ook last van in de zomer. Ik smeer er altijd zonnebrand op zoals zwitsal factor 30. Als het al verbrand is geweest, smeer ik er calendula op.

bacardi2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:48

Ik heb ook een haffie, en heb het eerste jaar dat ik hem had ook erg last gehad van en verbrande neus.
De jaren erna smeerde ik hem iedere avond in met een dikke laag uierzalf en heb er daarna nooit meer last van gehad.
Ik weet dat de meningen over uierzalf er verdeeld zijn, maar het help bij mijn haffie erg goed en het is een goedkope oplossing.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:13

Barbie1986 schreef:

ja dat heb ik ook!! Je moet het zeker niet doen als de neus al verbrand is want uierzalf is heel scherp en het doet vet veel pijn bij je paard!! Die van mij werd alleen maar kwader al sik dat er op deed!!
Ik zou het lapje er zowiezo oplaten en desnoods elke week een ander er op doen als het lapje kapot is!
Zonnecreme moet je ook mee uitkijken als de neus als verbrand is , werk ook scherp in!!
Dat van zwitsal lijkt me wel goed...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 15:08

Ja ik hoop dat ik deze zomer kan voorkomen dat haar neus weer verbrand! Ik vind het zo zielig... wat ik ook doe het verbrand ieder jaar wel 1 keer en dan heeft ze allemaal korsten op haar neus! Maar ik ga in ieder geval de zonnebrand van zwitsal eens gebruiken, en dat lapje laat ik er ook zeker wel voor hoor!

Afbeelding
Afbeelding

en een kusje van Shaartje Tong uitsteken mijn paardje

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:03

Je moet echt eens zinkzalf kopen, dat voor baby's, dat werkt echt perfect!

Ik heb een witte shetlander, met een zwarte aftekening op zijn hoofd, maar hij heeft ook een hele roze neus.
Ik bleef van alles kopen en smeren, maar geloof me, dit is de oplossing!

Kijk wel uit voor je kleren, dat spul krijg je er niet meer uit.

Als 's avonds de zon weg was, smeerde ik er altijd calendulazalf op, voor de verzachting van de neus.

Maar echt de zinkzalf is echt een uitkomst!!!