chip zweert uit paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

chip zweert uit paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 12:46

Een paard bij mij op stal had al geruime tijd een klein zwerend plekje op zijn hals. Ik praat over een plekje van een halve centimeter. Vandaag zag de eigenaresse ineens iets uit het plekje steken. Ze haalt het eruit en het blijkt de chip te zijn!

De plek zat vlak onder de manenkam en die chip is ooit op een hele andere plek in de hals ingebracht. Het is nog een vrij jong paard en de chip zit er pas een paar jaar in. Hoe kan dat nou?

Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Helderder

Re: chip zweert uit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:52

Boos! Daarom ben ik dus zo tegen die chip, maar een poos geleden dacht ik dat het al echt verplicht was en heb ik m'n pony toch gechipt...
Gelukkig heb ik daar geen last van gehad maar ik hoop niet dat het nog gebeuren gaat..
Heeft het paard er verder nog wat aan over gehouden?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:53

Normaal wordt een chip ingekapseld.
Héél zelden gebeurt dit niet en gaat de chip dus zwerven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:01

ik denk dat de eigenaar van dit paard dus ook vrijstelling kan krijgen.
wel duidelijk dat het bij dit dier is gaan zwerven..

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:06

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:28

Nog nooit gezien of van gehoord.
Ik zou zeker contact opnemen met degene die de chip in heeft gebracht en hem/haar met een oplossing laten komen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:31

BAH!!!
Dat is een naar idee!
Gelukkig kwam de chip niet i neen gewricht terecht...
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik zou de DA een verklaring laten opstellen dat dit paard vrijstelling krijgt van het chippen...

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:00

daarom ben ik tegen de chip en voor dna!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:55

Jeempie, dan sta je wel raar te kijken! Gelukkig komt het niet zo vaak voor. Heeft ze de chip bewaard? Zou in ieder geval een verklaring laten opstellen door de dierenarst.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:14

Dit betekend dat het paard niet op de juiste plaats is gechipt. Of er is niet steriel gewerkt, kan ook nog.
Niet in de spier, maar er naast, of hij heeft de naald er al uit gehaald voordat de chip in de spier zat .
Zweven is anders onmogelijk.

Door wie is het paard gechipt ? Heeft die chipper een certificaat ?
DNA registratie blijft trouwens mogelijk.............

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 07:40

vreselijke chip's Misselijk

ik ben nog steeds harstikke blij dat ik een DNA test heb gedaan Boos!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:29

Bah wat een naar verhaal!

Als ik het zo lees is de chip niet goed ingebracht..

En wat gaat er nu vervolgens gebeuren?

Chip ontsmetten en beter inbrengen ??

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:12

Toen ik mijn paard kocht had hij nog geen paspoort, maar alleen een entingsboekje. In dat entingsboekje stond echter wel een chipnummer.
Toen ik een tijd later de DA liet komen om te schetsen en een paspoort aan te vragen kon die de chip echter niet vinden.
Afgelopen zomer ging ik met mijn paard naar de keuring, en daar vonden ze de chip wel.... echter niet op de in zijn entingsboekje aangegeven plaats, maar in zijn schouder.
Ik heb mijn DA daarover gebeld, maar ik moet hopen dat hij op een gunstige plek zit.... om hem eruit te halen moeten ze opereren.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:49

Jeetjemekreetje zeg,
Krijg toch echt een vermoeden dat dit een stuk vaker voorkomt dan men denkt, op de anti chip site vragen ze of mensen willen melden wanneer er iets fout gegaan is bij het chippen van hun paard.

Mijn fjord is nog niet gechipt, ik denk dat ik maar ga proberen een DNA aan te vragen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:19

Mijn Haf heeft al een jaar of 10-11 een chip...de bult van de chip zit nu wel aan de andere kant van de manenkam.....(denk ik) maar verder heeft meneer helemaal nergens last van.
Even een heel irritant gewetensvraagje Extreme duivel
Al die anti chippers....staan jullie paarden op ijzers???? Wel eens gedacht over wat al die ijzeren nageltjes in het hoefweefsel te weeg kunnen brengen...of het fenomeen beslaan 'an sich'??????

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:28

BZ: Antwoord op je irritante gewetensvraagje ( Knipoog ) Ik heb een paard op blote voeten omdat ik me heel best bewust ben van de nadelen van ijzers...en ik heb binnen kort een bonte fjaralomino, omdat ik wegens ook bewust van de nadelen van chippen een chipontheffing gevraagd en gekregen heb, er haren getrokken zijn door een dame van het arabieren stamboek, DNA onderzoek gedaan is en Bruut binnenkort bij het fordenstamboek staat ingeschreven, compleet met DNA sticker en ZONDER CHIP ! Haha!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:37

Ook geen ijzers hier.. dus geen last van je gewetensvraagje Buitenzinnig.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:46

Dus ik kan er van uit gaan dat ALLE anti chippers ook anti ijzer zijn???? Dat is pas principieel...goed hoor

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 08:39

Ik ben anti-chip en pro ijzer.

Heb ontheffing aangevraagd en gekregen voor mijn beide paarden. Beide zijn DNA getest. Ik heb paspoort en geen chip.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:29

En ook de mijne zijn DNA geregistreerd en lopen op blote voeten.

Trouwens heeft dat niet zoveel met principe te maken hoor Buitenzinnig.
Ijzers kun je er altijd nog onder weg laten halen en dan zal de hoef zich herstellen.

Een chip weg laten halen is wéér een risicovolle ingreep waarmee je nóg eens je paard beschadigd en de gevolgen maar moet afwachten.
Je vergelijking gaat dus niet op.

Je zult het niet geloven maar wij rijden de paarden ook! Ja, echt waar!
Maar het zadel halen we er na die tijd ook gewoon weer af!
Nee, serieus! Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:07

Mijn paard heeft wel een chip maar geen ijzers.
Die chip zat er al in en anders had ik haar waarschijnlijk toch wel laten chippen. Ik denk dat deze gevallen uitzonderingen zijn en dat ijzers meer kwaad kunnen dan een chip. (om even op de vergelijking terug te komen) Denk dat er meer paarden problemen met/door ijzers hebben dan door de chip.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:43

de mijne heeft geen chip, maar ik heb DNA onderzoek laten doen en hij loopt ook niet op ijzers, hij staat zelfs buiten zonder dekens en heeft een boomloos zadel.

Ik ben wel héél erg..... Cool

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:18

bij ons loopt ook alles zonder ijzers , al vind ik dat een ijzer toch wel een heel ander iets is dan een chip

chipjes zijn wel vaker kwijt hoor

bij mijn vorige paardje is 2 x gechipt 2 x chip ontvindbaar

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:51

Wat een vreselijk verhaal toch weer! Iedere keer dat er zo'n berichtje komt is het toch weer even slikken! Van mijn paard is DNA bekend en ik heb ook een vrijstelling voor het chippen. Er is al vaker tegen mij gezegd dat het toch makkelijker is om te chippen en dat problemen maar weinig voorkomen, maar ik vind dat ieder probleem er een te veel is, er wordt tenslotte een vreemd voorwerp in het lichaam gebracht! Inderdaad zijn de mensen bij Invisio Antichip aan het inventariseren welke problemen zich voordoen ( denk ik), misschien kun je het daar melden....

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:30

Het probleem met Nederland is dat de chip veel te snel verplicht is. Er is hier maar weinig degelijk onderzoek gedaan. In andere europese landen zijn ze daar nog mee bezig en die beginnen dus ook meer en meer nadelen te zien, en hebben het dus nog niet verplicht.
Verder is DNA altijd toegestaan, maar daar word je dus niet over geïnformeerd. Zoveel duurder is het ook niet, als je het bij de da laat doen is het geloof ik maar een tientje duurder als chippen.
Ik heb die van mij ook laten chippen omdat ik dus niet op hoogte was van de risico's en de andere mogelijkheden.
Zwevende chips komen veel vaker voor dan je denkt. Je brengt een lichaamsvreemd voorwerp en het lichaam zal altijd proberen dat te verwijderen. Als ie goed in de spier ingebracht zal het niet snel gebeuren, maar zoals ik al zei, de kans is zeker aanwezig. Als een mens een pin in bot krijgt word het er meestal ook uitgehaald als het bot bijvoorbeeld weer aan elkaar gegroeid is. Gewoon omdat er zo weinig mogelijk lichaamsvreemde voorwerpen mogen blijven zitten. En bij een paard schieten we het er wel zomaar in? Onbegrijpelijk van de overheid.

En even over het gewetensvraagje, mijn paard heeft idd geen ijzers en word natuurlijk bekapt Haha!