Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Huisvrouw schreef:Mijn paard heeft ook Equest gehad omdat op mijn vorige stal een paard ontdekt was met lintworm. Ik heb niks vreemds gemerkt aan mijn paard....vond het alleen heel duur!
sponsje83 schreef:hoi,
ik heb de paarden bij ons op stal laatst nog allemaal ontwormt met equest en niks aan de hand. kan misschien een allergische reactie zijn ofzo? ik zal eens in de bijsluiter kijken of daar iets in staat (als ik die tenminste nog ergens kan vinden)
... Ik koop hem van de week ff.. lees ik het ff goed door wat er staat
kiana schreef:Als hij die wormpjes had na het ontwormen ( binnen 3 dagen) zou ik niets doen.Dan heeft de wormkuur gewerkt. In dat geval gewoon na 10 weken weer ontwormen.
Komen de wormpjes uit het paard zonder ontwormen, dan zou ik er inderdaad gelijk een Equest instoppen.
Snappie schreef:Als je equest hebt gegeven dan hoef je de eerste drie maanden niet te ontwormen
Polly schreef:drachtige merrie's ontwormen met equest schijnt helemaal Not Done te zijn. Ik had er toen nog een stuk of wat liggen en meldde terloops even aan de dierenarts dat ik ze ermee zou ontwormen, toen keek ze me aan of ze water zag branden en vroeg of het verder wel goed ging. Drachtige merries kan je niet zomaar met alles ontwormen, ik haal de wormenkuren altijd bij de DA en meld er duidelijk bij dat het voor een drachtige muts is, als een wormenkuur te gebruiken is voor drachtige merries staat dat er altijd heel duidelijk op. Equest mag je ook niet geven onder een bepaalde leeftijd, dus als ze ongeboren zijn lijkt het me helemaal niet gezond.
Hij weegt ongeveer 300-400 kg.. en zag dat een equest spuit voor 545kg is... dus dat kan hij dan wel hebben tog?