thanx
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rosetta schreef:Zelf volg ik les bij Antoine de Bodt en kijk eens op zijn website hoefkatrol.com, daar staat een paard op met kissing spines die ze weer goed hebben gekregen door goede training. Wat ik zelf weet is dat Dierenartsen snel tildrin (?) geven door infuus of spuiten, maar dat helpt maar voor een aantal maanden en komen de klachten weer terug.
Ik weet dat Antoine al meerdere paarden met kissing spines helemaal goed heeft gekregen, trouwens is er al een paard geweest die hij niet heeft kunnen helpen?? _/-o_
Zegt genoeg over zijn deskundigheid.
daffodil schreef:Ik weet er wel een hoor, die ze niet hebben kunnen helpen......
daffodil schreef:Ik weet er wel een hoor, die ze niet hebben kunnen helpen......
Sjuimpje schreef:Wat noem je goed?
Ik heb paarden gezien waarbij hij "Et voila" uitriep, maar ik zag nog steeds paarden die niet rad waren en de hele rug vasthielden. Alleen werden ze nu gedwongen om ook het zere been/gedeelte van het lijf te belasten waardoor het minder stokkreupel was als voorheen.
Ik zou zelf ervoor kiezen om een paard met Kissing wat dieper en ronder in te stellen. Er zijn verschillende instructeurs en instructrices die je daarbij kunnen helpen.
Sjuimpje schreef:Dan moet je ook niet verkondigen dat het paard weer helemaal goed is. Er waren overigens ook enkele vaste lesklanten bij hoor.

carola schreef:Bets: maar voor de GOEDE kijker lopen de meeste paarden bij AdB nog niet goed na zijn lessen, ook niet wanneer die er al jaren lessen. Alleen de gewone paardenleken zien dat niet, et voila, een paard is 'genezen'.
Kijk toch eens wat kritischer en zie in dat adb geen goed is, en dat er veeeeeeel meer goede instructeurs zijn die doen wat hij doet.

carola schreef:Nee, ik ben het niet met je eens. AdB noemt een paard zuiver, terwijl hij dat NIET is! Een paard is wel beter en voor 95% goed, maar niet 100% zuiver. Laat een goede DA kijken of een deskundige, en die zal bij de meesten zeggen dat ze niet zuiver zijn, ook al zegt adb van wel.

carola schreef:Ach, een gevalletje kan dat voorkomen. Ligt er ook aan welke verzekeringsmaatschappij en welke keuringsarts.
Maar ik vind gewoon dat die man niet zo als god gezien moet worden, en dat hij eens een keertje moet stoppen met het oplichten van mensen die te naief zijn en die er niet genoeg vanaf weten.
Sjuimpje schreef:
Ik zou zelf ervoor kiezen om een paard met Kissing wat dieper en ronder in te stellen. Er zijn verschillende instructeurs en instructrices die je daarbij kunnen helpen.
rosetta schreef:Sjuimpje schreef:
Ja heerlijk als je rug zeer doet je rug buigen, hoe zou je het vinden als je rug erg zeer doet en je moet dan je nek in de krul leggen en je rug buigen? Denk je dat dat fijn aan voelt?
Wanneer ik de website van AdB lees en de filmpjes bekijk zie ik paarden die allemaal stuk voor stuk rad lopen. Waarschijnlijk zien jullie het liefst een paard die in de krul wordt getrokken en wanneer je paarden bij Antoine in de les ziet gebeurd dat niet. Dit vinden jullie niet mooi en daarom lopen paarden in zijn les niet goed?? De echte klassieke dressuur gaat erom dat je met lage hand (is rechte lijn van bit naar elleboog) je paard recht en nageeflijk kan rijden. Wat de meeste mensen doen is met hun handen in de lies rijden en het paard aan de teugel rijden, dus onder dwang. Dat is niet nageeflijk en kunnen paarden kreupel worden. Je ziet ook dat paarden met bloed veel sneller kreupel worden dan koudbloeden. Zelf heb ik het idee dat jullie heel weinig van klassieke dressuur afweten, ik denk dat er genoeg bewijzen zijn dat rijtechnisch veel te doen is aan problemen rond kreupelheden. Trouwens dat ik dit allemaal schrijf is niet om Antoine de Bodt als een god af te schilderen en ook niet om jullie een plezier te doen. Ik denk aan al die paarden die al onschuldig zijn geslacht terwijl het waarschijnlijk de ruiter was die de schuld had.....
VValar schreef:
Als je niet weet waar je over praat, hou dan alsjeblieft je mond!