Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Spuit met anabolen laten geven door de veearts,
werkt wonderen! Sigaar
Banja schreef:hoe kun je ooit springen aan de longeerlijn, heb ik wel eens gedaan met mijn shetlander maar je zit altijd met de springpalen waar de longeerlijn achter blijft hangen, dus dat je je paard haast ophangt, omdat ie tijdens het springen word teruggetrokken..
crossmonster schreef:ik sla steil achterover van de antwoorden die gegeven worden
springen enzo???
kleine voltes????????
een zwakke achterhand kan alleen op de juiste manier versterkt worden, door veel, heel erg veel rechtuit te stappen en draven
dus buiten in het bos
elke dag minstens een kwartier, maar liever langer, gewoon rechtuit rijden
liefste wel nageeflijk
geeft het beste resultaat , zonder blessurerisico!
en dan nog, beestje is net 3 maanden onder het zadel
qua leeftijd is ie sterk genoeg, maar omdat ie pas net onder het zadel heeft moet je hem de kans geven om rustig aan sterker te worden
dus niet teveel in de bak rijden en zeker niet te kleine voltes of springen
veel buiten rechtuit rijden is echt de beste manier
crossmonster schreef:ik sla steil achterover van de antwoorden die gegeven worden
springen enzo???
kleine voltes????????
een zwakke achterhand kan alleen op de juiste manier versterkt worden, door veel, heel erg veel rechtuit te stappen en draven
dus buiten in het bos
elke dag minstens een kwartier, maar liever langer, gewoon rechtuit rijden
liefste wel nageeflijk
geeft het beste resultaat , zonder blessurerisico!
en dan nog, beestje is net 3 maanden onder het zadel
qua leeftijd is ie sterk genoeg, maar omdat ie pas net onder het zadel heeft moet je hem de kans geven om rustig aan sterker te worden
dus niet teveel in de bak rijden en zeker niet te kleine voltes of springen
veel buiten rechtuit rijden is echt de beste manier

Tulandro schreef:Wat ook erg goed is, is longeren. Lekker schakelen aan die longeerlijn. Springen etc kan later nog wel, daar vind ik het een beetje vroeg voor.