Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). 
Citaat:Ik heb een medicijn ervoor dat dan 2 x daags gesmeerd moet worden in het oog: zovirax (wél speciaal voor ogen bij paarden).

Jossie schreef:Het herpes virus bestaat niet, dat wil zeggen; er zijn meerdere vormen die zo heten. Het is een soort familienaam.
Bij paarden weet ik het niet, maar bij mensen zijn bekende herpes infecties koortslip (herpes simplex) en gordelroos (herpes zoster). Het herpes virus blijft altijt latent in het lichaam aanwezig, dat wil zeggen dat je het virus altijd bij je hebt, maar er pas last van krijgt (dus ziek wordt) als je weerstand minder is of stress hebt. Ik denk dat dit bij paarden niet anders zal zijn.
De soorten herpes die ik noemde zijn niet alle soorten, maar in een medische enceclopedie kun je ze vast allemaal vinden. Sterkte met Emara!!
Needje schreef:Kijk ff op www.horsebodybalance.com Zij behandeld ook paarden met het Herpes virus.

Emaartje schreef:Needje schreef:Kijk ff op www.horsebodybalance.com Zij behandeld ook paarden met het Herpes virus.
ja hier ben ik ook geweest en zei heeft het herpus virus gevonden bij emara en sta dus in behandeling met emara bij haar....
ga jij hier ook weleens heen dan??ken je jeanette ook>>gr
Emaartje schreef:wat doen ze bij zo'n behandeling dan..?
want herpes gaat nooit meer over dus ik ben wel nieuwsgierig wat ze met zo'n behandeling doen...
) Knavia schreef:Herpes virussen bij het paard zijn de Equine Herpes Virussen:
EHV1 ook wel bekend/berucht als Rhinopneumonie, geeft snot, koorts en hoesten en soms abortus en heel soms verlammingen.
EHV2 geeft ook koorts, snot, hoesten en keelontsteking, soms oogontstekingen, heel soms longontsteking.
EHV3 is niets over bekend
EHV4 geeft zelfde als EHV1 alleen geen abortus of verlammingen.
En dan nog een onbekende Herpes vorm die blaasjes op de geslachtsorganen geeft.
Na al deze infecties bouwt een paard weerstand op waardoor hij er soms jaren niet meer bevattelijk voor is.
(Met vriendelijke dank aan)
Knavia schreef:Ja meestal wel, alleen gaat het dus helaas soms het oog in, en daar kan het lichaam blijkbaar niet goed genoeg bij om weerstand tegen op te bouwen.
weten is er tegen de andere varianten helemaal geen enting mogelijk. Maar ja, meestal stelt een besmetting ook niet zoveel voor, paar dagen wat koortsig en een weekje na snotteren en hoesten, net als onze gewone griep, zeg maar.
Knavia schreef:Ja meestal wel, alleen gaat het dus helaas soms het oog in, en daar kan het lichaam blijkbaar niet goed genoeg bij om weerstand tegen op te bouwen.