herpes virus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

herpes virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 23:24

wie kan me hier mee over vertellen is dit gevaarlijk bij een paard als ze dat hebben...wie herkent zo'n virus??

DunjaR

Re: herpes virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:58

is dit niet iets voor medisch?

ik heb er geen ervaring mee 'gelukkig' maar het lijkt
me niet echt goed als je paard dit hebt, zal ook wel een middeltje
voor zijn hoop ik!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:23

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:27

VMR -> MD

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:25

mijn allereerste pony heeft dit ooit eens gehad na natuurlijke dekking.
ziet er erg smerig uit en is erg pijnlijk voor de pony .

ik heb toen 3 x per dag met betadine moeten wassen en na een tijdje was het over .

mij is toen verteld dat het net zo werkt als koortslip bij mensen en dat het steeds terrug kan komen .
dus deze merrie mocht niet meer natuurlijk gedekt worden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:29

Mijn merrie heeft het herpes virus in haar oog. Dit ontdekte ik enkele weken nadat ik haar had gekocht...
Ze is in de kliniek in Utrecht helemaal onderzocht en daar bleek dit dus het Herpes virus te zijn.
Het is een virus en gaat dus nooit helemaal weg. Zo nu en dan 'speelt' het weer wat op en dat lijkt bij mijn merrie te zijn wanneer ze in de wind of felle zon heeft gestaan.

In de kleine 1,5 jaar dat ik haar nu heb, heeft het oog zo'n 6 keer weer 'opgespeeld'. Dit betekent gedurende een periode van een kleine week een dik oog (ze 'knijpt' dan met het oog) en tranen van het oog.
Ik heb een medicijn ervoor dat dan 2 x daags gesmeerd moet worden in het oog: zovirax (wél speciaal voor ogen bij paarden).