gaat nooit meer over!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chanty

gaat nooit meer over!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 09:56

gaat nooit meer over!!!!!!!!!

mijn paard heeft last van haar rug. toen we daar achter kwamen hebben we de dierenarts gebeld. Een paar dagen later kwam de dierenarts en die stuurde ons door naar Bodegraven. Wij afspraak gemaakt en we konden die maandag gelijk teregt. Ik ging natuurlijk mee want ik had geen sgool. Toen we daar waren moest ik er voor laten lopen en longeren. Jah, en ton gingen we foto s maken vond ze niet egt leuk. En wat kwam daar uit dr ruggenwervels groeien tegen elkaar aan en dat gaat nooit meer over!!!!! We moeten gewoon verder rijden en nu loopt ze weer redelijk gelukkig. Ik hoop dat ze nog heel lang blijft. en als het slegter word dan nu dan moeten we haar laten inslapen Huilen

Huisvrouw

Re: gaat nooit meer over!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:04

wat naar voor je zeg! Zijn het kissing spines? Veel sterkte ermee

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:43

klinkt als kissing spines idd... dat hoeft nog niet zo heel erg te zijn, feit is dat het nooit meer over gaat, en dat je er rekening mee moet houden, maar het hangt af van hoe erg het is of het echt een probleem is.
1 van mij heeft het ook, en loopt vrolijk M2/Z1 niveau... maar er zijn er ook die echt pijn ervan hebben...

Ik hoop voor je dat het niet erger wordt hoor! Dat je gewoon nog lekker van je paardje kan genieten.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 15:56

Noukie schreef:
klinkt als kissing spines idd... dat hoeft nog niet zo heel erg te zijn, feit is dat het nooit meer over gaat, en dat je er rekening mee moet houden, maar het hangt af van hoe erg het is of het echt een probleem is.
1 van mij heeft het ook, en loopt vrolijk M2/Z1 niveau... maar er zijn er ook die echt pijn ervan hebben...

Ik hoop voor je dat het niet erger wordt hoor! Dat je gewoon nog lekker van je paardje kan genieten.

ik denk het wel hoor want ze lopt nu al weer wat beter dan eerst

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:07

Dit is nou typisch iets waarmee je eens naar een Erik Laarakkers ofzo moet gaan. In het alternatieve circuit wordt namelijk al het een en ander gedaan bij dit soort problemen, misschien de moeite waard Knipoog

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:30

frunnik schreef:
Dit is nou typisch iets waarmee je eens naar een Erik Laarakkers ofzo moet gaan. In het alternatieve circuit wordt namelijk al het een en ander gedaan bij dit soort problemen, misschien de moeite waard Knipoog

hmm...daar ben ik het niet geheel mee eens. Volgens Laarakkers zou mijn geval nl nooit meer kunnen werken, had hij ontzettend veel pijn en het enige wat te doen was, was goud op de pijnpunten inbrengen (operatief) en dan hopen dat hij nog een beetje rond kon lopen zonder pijn te hebben. Als we dat niet zouden doen konden we hem net zo goed dood maken, want dan zou hij altijd pijn hebben...

beestje is bij DAP Bodegraven behandeld (inspuiten en fysio) en gewoon weer onder begeleiding aan het werkt gezet, met een superfitte en happy pony als resultaat, die beter loopt dan ooit tevoren...

(hiermee zeg ik niet dat Laarakker per definitie slecht is, maar het is ook geen wonderdokter)

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:32

Ik bedoelde ook eigenlijk meer dat je eens in het alternatieve circuit zou kunnen kijken. Ik denk dat je bijv. met fysio of acupunctuur nog wel wat zou kunnen bereiken.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:34

en dat ben ik zeker wel met je eens.
de wervels kunnen niet meer rechtgezet worden, maar de pijnpunten wel behandeld dmv fysio of acupunctuur idd.

was je bij Bodegraven geweest ook? Daar zit zowiezo een goede fysio nl.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 17:40

Noukie schreef:
en dat ben ik zeker wel met je eens.
de wervels kunnen niet meer rechtgezet worden, maar de pijnpunten wel behandeld dmv fysio of acupunctuur idd.

was je bij Bodegraven geweest ook? Daar zit zowiezo een goede fysio nl.

daar ben ik geweest en daar zeiden ze dat ze er niks meer aa konden doen Knipoog

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 01:18

klopt, ze kunnen ook niet alles meer ongedaan maken, maar zou toch es vragen of fysio niet kan helpen om m zeg maar weer even wat makkelijker op gang te brengen en jou tips te geven hoe je hem moet gaan trainen verder..

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:11

Hoi,

[edit]Commerciële informatie verwijderd, dit is niet toegestaan op Bokt, Jantien[/edit]

Dat de rugklachten niet meer over gaan, wil niet zeggen dat je niets meer met het paard kunt doen. Mensen met rugklachten kunnen ook nog gewoon werken en sporten, zij het iets aangepast. Je kunt met behulp van fysiotherapie leren hoe je met de problemen van het paard om kunt gaan en wat je kunt doen om de achteruitgang zo lang mogelijk uit te stellen. Wees niet bang voor de kosten, want met wat advies en oefeningen ben je al een heel eind.

Suc6 en misschien tot ziens,

DEE
Laatst bijgewerkt door Jantien op 20-02-05 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 16:37

bedankt voor al jullie adviezen en ik zal wel eens gaan kijken wat we gaan doen. Op dit moment even niks omdat ze weeer redelijk loopt Tong uitsteken

dierenartse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:39

ENIGE OPLOSSIG: GOED LEREN RIJDEN!!!!
[edit]Spam verwijderd, Jantien[/edit]
Laatst bijgewerkt door Jantien op 20-02-05 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:21

dierenartse schreef:

Ja hoor, natuurlijk. Kijk op hoefkatrol.com, wordt volgeling van AdB en alle kreupelheden en/of andere lichamelijke problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Droom lekker verder zou ik zeggen Clown.

Natuurlijk voorkomt een goede training een heleboel problemen en kan aangepaste training bepaalde problemen verlichten tot verhelpen. Jij doet echter net lijken alsof AdB de enige is die weet hoe dit moet en dit is dus absoluut niet waar.
Laatst bijgewerkt door Jantien op 20-02-05 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenartse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 09:33

zijn er dan andere trainers die kreupele paarden en paarden met rugproblemen trainen? Volgens mij zijn die tot nu toe nog niet bekend, laat me aub weten, dan ga ik daar zeker kijken

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:59

CCCCorine schreef:
dierenartse schreef:

Ja hoor, natuurlijk. Kijk op hoefkatrol.com, wordt volgeling van AdB en alle kreupelheden en/of andere lichamelijke problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Droom lekker verder zou ik zeggen Clown.

Natuurlijk voorkomt een goede training een heleboel problemen en kan aangepaste training bepaalde problemen verlichten tot verhelpen. Jij doet echter net lijken alsof AdB de enige is die weet hoe dit moet en dit is dus absoluut niet waar.

Ja, maar je zult dit soort dieren toch correct moeten leren rijden, en niet volgens de geen gelul in ge krul methode. Of je dan voor de A.dB methode of gewoon voor de klassieke methode of iets dergelijks kiest. Een correct rechtgericht paard dat van achteren uit over de rug loopt, heeft toch een hoop minder problemen.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:30

Antoine de Bodt is zeker niet de enige die weet hoe je een paard correct moet trainen, maar wel de enige die dit commercieel maakt en er heel veel geld voor vraagt. Bovendien is hij gewoon instructeur en heeft verder geen medische achtergrond. Jammer dat mensen denken dat hij een soort goeroe is, terwijl ik veel betere instructeurs/dierfysiotherapeuten ken, die minder hoog van de toren blazen....

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:39

hoorde laatst dat 80% vd paarden kissing spises heeft.. bijna geen een loopt er kreupel door.. Zolang een paardje goed in het werk blijft staan en zn rugspieren in goede conditie blijven zal die er geen last van hebben.. op het momend dat die kreupel word is het een ander verhaal..

Succes erme!!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:00

Dewi schreef:
Antoine de Bodt is zeker niet de enige die weet hoe je een paard correct moet trainen, maar wel de enige die dit commercieel maakt en er heel veel geld voor vraagt. Bovendien is hij gewoon instructeur en heeft verder geen medische achtergrond. Jammer dat mensen denken dat hij een soort goeroe is, terwijl ik veel betere instructeurs/dierfysiotherapeuten ken, die minder hoog van de toren blazen....

Probleem is dat er een nog veel meer 'instructeurs' hoog van de toren blazen terwijl ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn. En vooral basisruiters die een goede begeleiding nodig hebben zijn vatbaar voor dit soort mensen. Deze personen zien door hun onervarenheid mensen die een paard in de krul kunnen trekken, zodat het paard 'aan de teugel' loopt, als een goede instructeur. En dat is een groot probleem.

Zo leren onervaren mensen hun paard in de krul te trekken en er staat een 'instructeur' langs de kant die nog zegt dat het goed is ook Huilen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:36

frunnik schreef:

Probleem is dat er een nog veel meer 'instructeurs' hoog van de toren blazen terwijl ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn
. En vooral basisruiters die een goede begeleiding nodig hebben zijn vatbaar voor dit soort mensen. Deze personen zien door hun onervarenheid mensen die een paard in de krul kunnen trekken, zodat het paard 'aan de teugel' loopt, als een goede instructeur. En dat is een groot probleem.

Zo leren onervaren mensen hun paard in de krul te trekken en er staat een 'instructeur' langs de kant die nog zegt dat het goed is ook Huilen

Dat is nog erger!! Dat Antoine veel geld vraagt moet hij weten, maar we komen helaas nog teveel ruiters/paarden/instructeurs tegen die paarden naar de klote gereden hebben (meestal zonder dat ze daar zelf bewust van zijn omdat ze het "altijd zo geleerd hebben") en weten dan niet wat ze moeten doen. Gelukkig zijn er dan instructeurs als Antoine en vele met hem die paarden wel weer goed kunnen krijgen. Als dat mogelijk is, waarom niet, no cure no pay garantie is ook wel fijn Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:40

Helemaal mee eens!!!

En mensen zouden ook zelf eens wat meer na moeten denken. Als Erna van Oosterwijk met een dwarsleasie kan rijden in het Z dressuur, dan kan het toch nooit de bedoeling zijn dat je je paard constant tussen de ribben schopt. En als je zelf je handen niet stil kan houden, hoe kun je dan van je paard verwachten dat hij wel zijn hoofd netjes in aanleuning houdt?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:43

frunnik schreef:
Helemaal mee eens!!!

En mensen zouden ook zelf eens wat meer na moeten denken. Als Erna van Oosterwijk met een dwarsleasie kan rijden in het Z dressuur, dan kan het toch nooit de bedoeling zijn dat je je paard constant tussen de ribben schopt. En als je zelf je handen niet stil kan houden, hoe kun je dan van je paard verwachten dat hij wel zijn hoofd netjes in aanleuning houdt?

Je haalt een ontzettend goed voorbeeld naar voren!! Dat is inderdaad ook zo. Veel problemen kunnen vanuit de ruiter beginnen, of het onbewust is of niet, oke dat even buiten beschouwing houden, maar vaak kan er nog iets aan gedaan worden, vooral aan de ruiter, begin dus ook vaak bij jezelf om de fout te zoeken. Met de vinger wijzen kunnen we allemaal.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:27

Het laatste deel van de discussie slaat misschien helemaal niet meer op de oorspronkelijke topic. Het is ook niet zo dat ik AdB af wil kraken, maar wat ik bedoel uit te leggen is dat je beter op zoek kan gaan naar iemand met meer medische achtergrond dan AdB. Hij is vast goed in het lesgeven in klassieke rijkunst. Ik geloof ook dat die methode van rijden goed is voor het paardenlichaam, maar het is niet zo dat alle blessures en kwalen genezen op deze manier. Sterker nog, voor sommige paarden met bepaalde rugklachten kan het heel nadelig werken om zo te trainen. Daarom adviseer ik mensen met een paard met klachten om bij hun dierenarts ten rade te gaan en vraag eventueel om een verwijzing naar een fysiotherapeut. Ik blijf bij mijn standpunt dat AdB meer naamsbekendheid heeft dan hij kan waarmaken.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:06

Dewi, hoe kun je nou zeggen dat adb meer naamsbekendheid heeft dan hij kan waarmaken?
Ik rij nu al bijna een jaar bij hem en zie iedere keer weer nieuwe kreupele paarden (met diagnoses als kissing spines, ataxie, hko, spat en andere absurde diagnoses als motorisch gestoord.....) die antoine simpelweg met een andere trainingsmethode weer rad krijgt. Dat er enkele paarden thuis weer kreupel gaan zegt meer over de rijcapaciteiten van de eigenaar dan over antoine en de mankementen van het paard.

Keer op keer bewijzen die kreupele paarden die bij antoine komen dat dierenartsen een verkeerde diagnose hebben gesteld. Ik ben daar erg van geschrokken. Hoe bekwaam zijn die mensen met een medische achtergrond eigenlijk????

En ik ben erg benieuwd welke instructeurs in nederland hezelfde kunnen als antoine en welke nog beter zijn dan antoine????
Als ze echt bestaan zeg het me dan , dat scheelt me enorm veel reistijd!!!

Nog even over het topic, goed rijden voorkomt en geneest kissing spines.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:39

guusje schreef:
Nog even over het topic, goed rijden voorkomt en geneest kissing spines.

Dit is wel erg kort door de bocht. Er zijn paarden die hun hele leven in de wei staan of dienst doen als fokmerrie en toch kissing spines ontwikkelen.
Correct leren rijden kan een hoop narigheid voorkomen, het duurt alleen zo verdomde lang voordat iemand echt goed en correct leert rijden. Knipoog