Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Mijn paard is 2 1/2 jaar geleden zeer ernstig hoefbevangen geraakt (alleen aan linker voorbeen) door een zeer zware koliekoperatie met complicaties. Het was bij Jumper zelfs zo erg dat zijn hoefbeen door de zool kwam, zo erg was dat al gekanteld! Dierenarts zei tegen mij dat ik hem maar het beste kon laten inslapen want dit zou nooit meer goedkomen. Heb dat advies (gelukkig!) niet opgevolgd en Jump is weer helemaal in orde gekomen. Heb eerst aangepast beslag gebruikt (zie Hoofcare.nl) en Laminaze van de paardendrogist en na een paar weken al liep hij niet meer kreupel en toen de hersteltijd van de operatie erop zat kon ik weer rijden en na 8 maanden deden we alweer mee aan de Brabantse kampioenschappen. Tot op heden heeft hij er geen last meer van, hij is nooit meer ook maar een dag kreupel geweest!
Cowgirl schreef:Ik denk dat het dier hoefbevangen is geworden door de medicijnen.
In dat geval is het toch erg raadzaam om de DA weer te bellen.
Juut schreef:Het viel de eigenarresse en mij vandaag ook op dat ze wat warmere hoeven heeft als eerder deze week. Is het normaal voor hoefbevangenheid dat de temperatuur schommelt?
ellenlouise schreef:Cowgirl schreef:Ik denk dat het dier hoefbevangen is geworden door de medicijnen.
In dat geval is het toch erg raadzaam om de DA weer te bellen.
Precies, dat zijn ook mijn gedachten.
Juut schreef:...lezen..?Maicka is idd hoefbevangen geraakt door ziekte en medicijnen. Vandaag zijn de dierenarts en hoefsmid geweest, en beiden zeggen dat het helemaal goed komt. Het viel hen beiden ook erg mee.
.