Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pipi schreef:Jeetje,wat een bericht![]()
Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee.
Maar als je paard z'n hals laat zakken en hij heeft dan pijn,kan hij dan wel gewoon op de wei staan?
Daar zal hij tenslotte de hele dag door grazen,dus met z'n hoofd naar beneden staan.
Ik kan me voorstellen dat je geen afscheid van hem wil nemen,maar ik denk in dit geval dat dit wel het beste zou zijn voor je lieve vriend.
Hopelijk krijg je nog wat positieve reacties.
Heel veel sterkte i.i.g.
kiana schreef:.
Weet je zeker dat er niets aan te doen is, heb je gedacht aan een second opinion ?
gijsenkim schreef:als hij verder geen last heeft van het rijden, als hij zijn hoofd en nek mag dragen zoals hij dat het prettigst ervaart......... dan kan je hem natuurlijk gewoon als rijpaard aanhouden, wellicht alleen voor buitenritten........ met een lange teugel

Citaat:als hij verder geen last heeft van het rijden, als hij zijn hoofd en nek mag dragen zoals hij dat het prettigst ervaart......... dan kan je hem natuurlijk gewoon als rijpaard aanhouden, wellicht alleen voor buitenritten........ met een lange teugel
Gerrie schreef:Kun je aanwijzen waar het letsel precies zit?
Op deze pagina staat iets naar beneden een afbeelding van het paard(skelet)
http://nicholnl.wcp.muohio.edu/dingosbr ... bend2.html
Als je paard er pijn aan heeft kun je hem niet gebruiken voor het doel waar je hem voor aangeschaft hebt, nl rijden.
Moeilijke keuze!
Sterkte!
Cowgirl schreef:Krij het idee dat mensen alleen maar aan rijden denken.
Naast dat ene uurtje rijden staat hij vervolgens 23 uur op stal en de wei.
(:)
Gamier schreef:Vandaag is Gamier op de foto gegaan en wat blijkt 4 wervels van zijn schoft zijn aan de bovenzijde totaal kapot. Ik heb geen idee hoe hij daaraan gekomen is waarschijnlijk is hij in het verleden op zijn schoft geklapt echter is dit niet meer te achterhalen...........
Volgens de DA kan Gamier nooit meer bereden worden. Hij was al verbaast dat hij iemand op zijn rug heeft toegelaten. Hij zei dat Gamier pijn heeft als hij zijn nek laag heeft of te hoog. Zolang hij zijn nek "recht" houdt heeft hij er geen last van (denkt hij 100% zekerheid kan hij niet geven)
Nu staan wij dus voor een moeilijke keuze..... Gamier wordt voor de verzekering afgekeurd dat is zeker maar dan??? Ik kan het niet over mij hart verkrijgen om hem aan de verzekering mee te geven aan de andere kant Gamier zou dood ongelukkig worden als hij als weide paard door het leven moet. Als hij al een week niet gereden wordt is het een bommentje.......... Maar hij is pas 12.........
Heeft iemand wel eens met dit probleem te maken gehad. Is er nog iets aan te doen??? Ik sta voor alle ideeën open........