Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

inib schreef:Gatsie, het gaat echt niet lekker de laatste tijd met haar, kun je niet een keer naar een kliniek bij jullie in de buurt, misschien weten die een oplossing
Linds schreef:Hey,
Jah ik moet zeggen dat wij ook niet zulke goede ervaringen hebben met ventipulmin. Het helpt een tijdje maar zodra je denkt dat het beter gaat, en je mindert het of stopt ermee. krijgt je paard het weer terug... en dit tot een aantal keer toe... k denk dat het 2 redenen heeft:
het werkt een beetje verslavend en je paard wordt er min of meer afhankelijk van
en daarnaast neemt het de oorzaak niet weg. Maar bestrijdt het alleen de symptomen.
Dus ik denk dat het wel slim is wat je nu doet --> naar de DA en homeopaat gaan.... succes ermee
Bets schreef:Vriendin van me moest afgelopen week ook minderen met ventipulmin en paard kreeg nu capsules. Ik weet alleen niet wat voor soort, maar scheen goed te helpen. Pb Corine4 maar eens.
Succes.
Linds schreef:Hey,
Jah ik moet zeggen dat wij ook niet zulke goede ervaringen hebben met ventipulmin. Het helpt een tijdje maar zodra je denkt dat het beter gaat, en je mindert het of stopt ermee. krijgt je paard het weer terug... en dit tot een aantal keer toe... k denk dat het 2 redenen heeft:
het werkt een beetje verslavend en je paard wordt er min of meer afhankelijk van
en daarnaast neemt het de oorzaak niet weg. Maar bestrijdt het alleen de symptomen.
En verder kan ik zeggen dat dennenolie werkt, wat je op een koekje doet. maar dat is ook maar dat neemt ook de oorzaak niet weg...
Dus ik denk dat het wel slim is wat je nu doet --> naar de DA en homeopaat gaan.... succes ermee
idje schreef:Kan je paard ook niet een allergie hebben?
Er bestaat een bloedtest van het franse laboratorium allervet, die kan bepalen of de benauwdheid en de ontstekingen het gevolg zijn van een of meer allergieen.
Is de test positief, dan kunnen ze een serum met de juiste allergenen samenstellen, waarmee je paard moet worden ingespoten, eerst elke week, later steeds minder vaak, maar wel met steeds grotere doses.
Op die manier wordt het dier immuun gemaakt voor de allergenen die hem ziek maken.
Het is een dure methode, maar beslist de moeite waard.
Een van onze pony's, die er ook heel erg aan toe was, is door deze behandeling zo opgeknapt, dat ze nu weer mee kan op buitenrit, met gallopperen en al.
Je kunt er misschien eens naar informeren bij je D.A.?
Veel sterkte in elk geval.
jupiler schreef:Hallo,
Eerst evendit: ik heb echt geen verstand van paarden met astma of andere luchtwegaandoeningen.
Onze zoon heeft wel astma. Hij krijgt hiervoor Ventolin. Ik denk aan jullie omschrijvingen te zien dat dit ongeveer hetzelfde is als wat ze bij paarden voorschrijven.Het middel zorgt ervoor dat de luchtwegen vrijgemaakt worden, het slijm wordt opgelost zodat er weer vrij geademt kan worden.
Het lost alleen niet de oorzaak van het probleem op. Daarom krijg je de prednison erbij. Dit is een ontstekingsremmer. DIe onze zoon dus ook krijgt bij een heftige luchtweginfectie.
Echter krijgen mensen ter voorkoming van de luchtweginfecties een preventief medicijn dan Flixotide heet. Dit gebruiken de astma patienten dagelijks.
Je zou eens moeten vragen aan je DA of er voor dieren niet ook een middel bestaat ter voorkoming van de luchtweginfecties. Want wat ik begrijp is dat het medicijn dat de luchtwegen vrijmaakt niet lang genoeg werkt. Nou dat kan aardig kloppen als het het probleem niet aanpakt. Je paardje knapt wel wat op maar inderdaad maar voor korte duur omdat het de infectie niet aanpakt. Dit doet de prednison wel, maar als je daarmee weer stopt en je paardje komt weer in aanraking met de stoffen waarvoor hij allergisch is dan krijg je dus weer een nieuwe luchtweginfectie.
Misschien heb je hier helemaal niks aan. Maar het klinkt toch wel vrij veel hetzelfde als bij mensen. Dus wie weet.............
Succes ermee.
Groetjes
Linds schreef:en wat is de oorzaak dan?
ze heeft een Herpes Virus gevonden wat op de lever zit en op de voorste luchtwegen, doordat de lever niet optimaal funcioneert blijft het paard in een cirkeltje zitten zolang het virus niet gericht behandeld wordt blijft het paard zich in dat cirkeltje bevinden en gaan er steeds meer organen mee doen waardoor het algehele gestel van het paard minder wordt. De luchtwegen, niet de longen zijn bij emara een zwakke plek daardoor uit het virus zich via die weg.cissie schreef:Linds schreef:en wat is de oorzaak dan?
Ik ben even zo vrij om voor emara te antw.ze heeft een Herpes Virus gevonden wat op de lever zit en op de voorste luchtwegen, doordat de lever niet optimaal funcioneert blijft het paard in een cirkeltje zitten zolang het virus niet gericht behandeld wordt blijft het paard zich in dat cirkeltje bevinden en gaan er steeds meer organen mee doen waardoor het algehele gestel van het paard minder wordt. De luchtwegen, niet de longen zijn bij emara een zwakke plek daardoor uit het virus zich via die weg.
Emara heeft geen luchtwegen aandoening ook is er niks mis met haar longen, ze heeft een virus op de lever en die moet behandeld worden. Zodra het virus uit het lijf is verdwenen, zou het paard 100% gezond moeten zijn, omdat emara geen blijvende schade aan de longen heeft, kan ze volledig herstellen.
Ik hoop het een beetje duidelijk uitgelegd te hebben, het zo raar als je heel lang denkt dat je paard chronische bronchitus heeft en ook daarvoor door de DA behandeld wordt, omdat ineens te horen dat er niks mis is met dr longen, het is hoogstens een zwakke plek zoals ieder dier en mens een zwakke plek heeft.
Er is wel een onsteking in de longen aanwezig, dat heeft de DA dmv een bronchoscopie ook geconstateerd, maar de oorzaak van de onsteking in de luchtwegen komt niet door de luchtwegen zelf of de longen maar is te herleiden naar het Herpesvirus op de lever en zollang die niet behandeld wordt blijft het paard ziek en zou je denken dat ie een luchtwegenaandoening heeft, wat helemaal niet het geval is.
Mijn paard is door de Da enkele weken geleden onderzocht hhij is dampig en wordt nu bijna 2 jr behandeld door een acupunctuiste wat best goed gaat, maar er komen iedere paar maanden wel kwaaltjes bij waarvoor ik ook weer middeltjes moet gaan geven.
Ik ga binnenkort ook naar HBB, mijn paard zou niet de eerste zijn die ze van zn zn "dampigheid" af zou kunnen komen, de kapotte longblaasje kunnen niet meer hersellen weg = weg, maar de longcapaciteit kan ze verbeteren en wie weet wat er bij mijn paard uit komt?
Curly85 schreef:herpes in de lever?????
Tja wie weet helpt het ik zou niet te lang tobben want longen zijn vreselijk kwetsbaar