ventipulmin werkt niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

ventipulmin werkt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 00:38

ik geef mijn paardje al tijdje op advies van de dierenarts ventipulmin voor haar ontsteking in de luchtwegen en veel slijm in het begin hielp het nog wel maar nou blijft ze hoesten en kortademig en benauwd en ze ademt met de hele buik dus de flanken zie je het aan wat moet ik nou doen is ze nou niet dampig aan het worden?? Huilen

Cowgirl

Re: ventipulmin werkt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:56

Ik denk dat ze al dampig is.

Als ik jou was zou ik de DA nog maar eens raadplegen. Ik denk dat wij bokkers hier weinig mee kunnen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:49

al dampig!!!hopelijk niet ik heb er al vanalles gedaan en hoop geld uitgegeven aan die medicijnen en nou alineenkeer dampig van geworden Huilen

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:06

Gatsie, het gaat echt niet lekker de laatste tijd met haar, kun je niet een keer naar een kliniek bij jullie in de buurt, misschien weten die een oplossing

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 20:23

inib schreef:
Gatsie, het gaat echt niet lekker de laatste tijd met haar, kun je niet een keer naar een kliniek bij jullie in de buurt, misschien weten die een oplossing

nee het gaat ook echt niet goed momenteel,ik ben al bij de dierenarst veel geweest en ze schuiven je steeds af met ventipulmin en prednison daar schiet i niks verder mee op dus.maar ga zaterdag naar een homeopaat toe werkt dat ook niet dan ga ik naar utrecht er moet toch wat te doen zijn met zo'n sitiuatie

Linds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:02

Hey,
Jah ik moet zeggen dat wij ook niet zulke goede ervaringen hebben met ventipulmin. Het helpt een tijdje maar zodra je denkt dat het beter gaat, en je mindert het of stopt ermee. krijgt je paard het weer terug... en dit tot een aantal keer toe... k denk dat het 2 redenen heeft:
het werkt een beetje verslavend en je paard wordt er min of meer afhankelijk van
en daarnaast neemt het de oorzaak niet weg. Maar bestrijdt het alleen de symptomen.
En verder kan ik zeggen dat dennenolie werkt, wat je op een koekje doet. maar dat is ook maar dat neemt ook de oorzaak niet weg...
Dus ik denk dat het wel slim is wat je nu doet --> naar de DA en homeopaat gaan.... succes ermee

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:07

Linds schreef:
Hey,
Jah ik moet zeggen dat wij ook niet zulke goede ervaringen hebben met ventipulmin. Het helpt een tijdje maar zodra je denkt dat het beter gaat, en je mindert het of stopt ermee. krijgt je paard het weer terug... en dit tot een aantal keer toe... k denk dat het 2 redenen heeft:
het werkt een beetje verslavend en je paard wordt er min of meer afhankelijk van
en daarnaast neemt het de oorzaak niet weg. Maar bestrijdt het alleen de symptomen.

Dus ik denk dat het wel slim is wat je nu doet --> naar de DA en homeopaat gaan.... succes ermee

Dit bovenstaande is heel herkenbaar voor mij, ik heb een 10 jarige nrps-er die door verschillende dierenartsen opgegeven is, die zeiden hier kan ik eigenlijk niets meer aan doen, (wel eerlijk van de dierenarts) maar omdat het paardje op zijn goeie dagen zo goed was hebben wij ook besloten voor een homeopatische behandeling te gaan, zijn daar nu 2 jaar geleden mee begonnen, en sinds een jaar in de winter MSM erbij, op aanraden van 2 verschillende dierenartsen,

verder staat ze dag en nacht op de wei, met een inloopstal, en vorige zomer ben ik langzaam aan weer kunnen beginnen met rijden, en deze winter is de eerste sinds jaren dat we geen dierenarts, ventipulmin, of antibiotica nodig hadden, ook heb ik haar buiten 2 keer een klein kuchje niet meer horen hoesten, geen klodders slijm meer die er uit komen, ze glanst en is fit, terwijl ze de winter daarvoor nog af en aan echte astmatische aanvallen kreeg waarbij je echt dacht ze gaat nu stikken, of ze moet nu gelijk ingeslapen worden, heel akelig, achteraf ben ik heel blij dat ik het niet opgegeven heb, we hebben haar zelf gefokt en met de fles grootgebracht, daar ben je dus heel erg aan verknocht, anders had ik het misschien toch wel opgegeven,

hier zit wel nog een heel verhaal achter, ze heeft het niet door een verwaarloosde kou gekregen, maar dat is een beetje lang verhaal,
je mag me gerust een pb sturen als je meer weten wil,
maar een ding is duidelijk, met ventipulmin kan je haar naar mijn idee niet helpen.......

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 11:37

sassy kun je mij wat meer vertellen over die homeopathie wat je nou doet??gr emaartje

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:28

Emaartje,

wij zijn via een vriendin aan een klassiek homeopaath gekomen, (die ook opgeleid huisarts is), want ik geloof niet de eerste de beste kwakzalver die voorbij komt, die homeopaath behandelt dus eigenlijk mensen, maar heeft zelf ook paarden, het begon net als bij mensen eerst met een intake gesprek (van denk ik zo'n anderhalf uur), waarbij ze dmv vragen een duidelijk beeld van het dier ziet te krijgen, na enkele dagen ist ze eerst mee geweest naar het paardje, en heeft haar bekeken, ook naar het gedrag gekeken ,wilde haar ook afluisteren, dat lukte helaas niet
(is geen allemansvriend)
heeft weer een heleboel vragen gesteld, en na weer een dag of twee hebben we een middel kunnen ophalen wat vlgs haar het meest geschikt was voor Kallista, daar zijn we in de zomer mee begonnen, moest ze een week lang elke dag krijgen, hele kleine korreltjes, goed in een appel te stoppen, hoe het middel heet weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, dat zou ik op moeten zoeken,

dan is het een kwestie van afwachten, hoe reageerd ze, moeten we evt. toch naar een ander geneesmiddel uitwijken, maar omdat de homeopaath naar mijn idee direkt het goeie middel te pakken had (doordat ze er ook van te voren zo lang mee bezig geweest is)
zag je eigenlijk al binnen 10 dagen dat ze opknapte, minder benauwd, (in zomer ook al hoestbuien na een galopje op de wei, onbelast, puur door het stof), je zag haar zienderogen opknappen,

en dat hebben we al met al drie keer als kuur van telkens een week geven gedaan tot nu toe, met tussenpozen van enkele maanden, tussendoor ging het af en toe ook even wat minder, maar je zag steeds na een paar dagen medicijnen dat ze direkt weer verbeterde, en de verbetering hield dan ook aan, niet zoals bij de ventipulmin, dat ze daarna steeds weer slechter werd,

het is nu anderhalf jaar geleden dat de homeopaath het paard gezien heeft, we zijn nu wel aan het kijken of ze binnen enkele mnd nog eens tijd heeft, gewoon ook om te laten zien dat ze zo goed is opgeknapt, dat is natuurlijk ook een hele voldoening voor haar, we zijn inmiddels een heel stuk verder weg verhuisd naar België, waardoor het natuurlijk moeilijker wordt om even te komen kijken,

daardoor zijn we in de tussentijd ook op aanraden van nog een belgische dierenarts MSM (zwavel) gaan voeren, ook dat scheelt een heel stuk, en dat was me jaren eerder ook al door een nederlandse dierenarts aanbevolen, is ook wel duur, maar ventipulmin en 5 dagen in de week de dierenarts op de stoep is ook niet goedkoop, en als je ziet hoe goed ze nu opgeknapt is,

dus waarom bel je niet gewoon een klassiek homeopaath voor mensen bij jou in de buurt, legt het verhaal uit, en kijkt of die je al helpen kan,
de middelen die ze voor mensen gebruiken werken bij dieren vaak net zo goed (anica c30 sterkte bij kneuzingen, als een paard een klap gehad heeft, bijv.en het goeie is, de korreltjes zijn heel klein, en welk paard lust geen appel, daar kun je die korrels heel goed in duwen,geen geworstel om medicijnen binnen te krijgen)

nog vragen laat het gerust weten, omdat ik met hetzelfde gezeten heb kan ik me goed voorstellen hoe ellendig je je voelen kan als je beest wat mankeerd en je kunt haar niet helpen,

PS. voor een klassieke homeopaath voor mensen hebben we bewust gekozen, omdat die ook een artsen opleiding gedaan hebben, homeopatische dierenartsen heb ik mijn twijfels bij, (spijtig voor de goeien onder hen), ik geloof pas iets als ik het zie.

O ja, en misschien een idee er een keer een andere dierenarts bij te halen, een second opinion?

Groetjes Jacqueline

Ingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:23

Hoi,

Mijn paard heeft ook 2 maanden heel erg gehoest,
ik heb dus al van alles opgezocht op het net.
Geef hem nu Luchtwegkruiden Forte van De Groene Os,
hij hoest nu gelukkig niet meer,zo te lezen is jouw paard
er slechter aan toe.
Misschien heb je hier iets aan:

Ik heb het gevonden op www.puurnatuur.nl

Omdat VSM de Bronchovetsan niet meer kan leveren is Puur Natuur op zoek gegaan naar een andere producent. Deze hebben zij gevonden: De Groene Os maakt de
Puur Broncho in 300 g en 800 g. Dit middel wordt specifiek ingezet bij hoestende paarden die tegen de dampigheid aanzitten. De resultaten zijn opzienbarend, ook als al reguliere middelen zijn gebruikt.
U vindt Puur Broncho bij het productoverzicht onder het eigen merk van Puur Natuur.

Heel veel succes en laat je even weten hoe het met je paardje is???

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:56

Wordt het niet tijd om eens een bezoekje te brengen aan een goede veterinaire kliniek, zoals de faculteit in Utrecht of iets van die orde. Met je huidige dierenarts schiet je niet veel op volgens mij.
En enige haast lijkt me geboden.....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:03

Vriendin van me moest afgelopen week ook minderen met ventipulmin en paard kreeg nu capsules. Ik weet alleen niet wat voor soort, maar scheen goed te helpen. Pb Corine4 maar eens.

Succes.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:15

Bets schreef:
Vriendin van me moest afgelopen week ook minderen met ventipulmin en paard kreeg nu capsules. Ik weet alleen niet wat voor soort, maar scheen goed te helpen. Pb Corine4 maar eens.

Succes.

ik heb ze gepbt bedankt!!!!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:25

Linds schreef:
Hey,
En verder kan ik zeggen dat dennenolie werkt, wat je op een koekje doet. maar dat is ook maar dat neemt ook de oorzaak niet weg...

Dit is echt totaal onzin Boos!

Paarden worden niet afhankelijk van ventipulmin, maar de luchtwegen worden met 2-3 weken minder gevoelig voor ventipulmin, daarom heeft het ook geen zin om langer dan 2-3 weken ventipulmin te geven (Staat ook op de gebruiksaanwijzing!!!!!)
Ventipulmin vergroot als het ware de luchtwegen waardoor je paard makkelijker kan ademen, maar als jou paard echt zoveel slijm in de luchtwegen heeft zitten moet hij ook een slijmoplosser krijgen. Samen met lichte arbeid moet het dan met 2-3 weken een stuk beter gaan. Anders zou ik maar eens naar een goede DA gaan als ik jou was. Want als je hiermee blijft aan modderen wordt je paard inderdaad dampig!!!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:57

Kan je paard ook niet een allergie hebben?
Er bestaat een bloedtest van het franse laboratorium allervet, die kan bepalen of de benauwdheid en de ontstekingen het gevolg zijn van een of meer allergieen.
Is de test positief, dan kunnen ze een serum met de juiste allergenen samenstellen, waarmee je paard moet worden ingespoten, eerst elke week, later steeds minder vaak, maar wel met steeds grotere doses.
Op die manier wordt het dier immuun gemaakt voor de allergenen die hem ziek maken.
Het is een dure methode, maar beslist de moeite waard.
Een van onze pony's, die er ook heel erg aan toe was, is door deze behandeling zo opgeknapt, dat ze nu weer mee kan op buitenrit, met gallopperen en al.
Je kunt er misschien eens naar informeren bij je D.A.?
Veel sterkte in elk geval.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 23:10

idje schreef:
Kan je paard ook niet een allergie hebben?
Er bestaat een bloedtest van het franse laboratorium allervet, die kan bepalen of de benauwdheid en de ontstekingen het gevolg zijn van een of meer allergieen.
Is de test positief, dan kunnen ze een serum met de juiste allergenen samenstellen, waarmee je paard moet worden ingespoten, eerst elke week, later steeds minder vaak, maar wel met steeds grotere doses.
Op die manier wordt het dier immuun gemaakt voor de allergenen die hem ziek maken.
Het is een dure methode, maar beslist de moeite waard.
Een van onze pony's, die er ook heel erg aan toe was, is door deze behandeling zo opgeknapt, dat ze nu weer mee kan op buitenrit, met gallopperen en al.
Je kunt er misschien eens naar informeren bij je D.A.?
Veel sterkte in elk geval.

hoi bedankt voor je reactie...had je paardje ook bronchites dan?ik ga morgen naar een homeopaat toe en doet ongeveer hetzelfde wat jij omschrijft ook kijken waar ze allergisch voor is een doormiddel van dat ook een medicijn daartegen...gr emaartje

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:21

Heb je ondertussen gePBt.
Ja, ze had Bronchitis met daarbij Astma.

Veel succes bij de Homeopaat.

Daar heb ik ook al veel goede dingen van gezien.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:00

vandaag bij de homeopaat jeanette geweest en een oorzaak gevonden waarom ze last heeft van de luchtwegen het is geen allergie maar een herpesvirus in het lichaam en op de luchtwegen,en de lever werkte ook niet zoals het hoort door het virus zeg maar en het immunsysteem had aaardig wat geleden aan de ventipulmin en prednison zeg maar..maar ze heeft nou medicijnen gekregen een waarschijnlijk moet je over 2 weken al aar dig wa tkunnen merken..ik ben echt tevreden over haar....nou maar hopen da thet aanslaat!! Pling

jupiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:40

Hallo,

Eerst evendit: ik heb echt geen verstand van paarden met astma of andere luchtwegaandoeningen.

Onze zoon heeft wel astma. Hij krijgt hiervoor Ventolin. Ik denk aan jullie omschrijvingen te zien dat dit ongeveer hetzelfde is als wat ze bij paarden voorschrijven.Het middel zorgt ervoor dat de luchtwegen vrijgemaakt worden, het slijm wordt opgelost zodat er weer vrij geademt kan worden.

Het lost alleen niet de oorzaak van het probleem op. Daarom krijg je de prednison erbij. Dit is een ontstekingsremmer. DIe onze zoon dus ook krijgt bij een heftige luchtweginfectie.

Echter krijgen mensen ter voorkoming van de luchtweginfecties een preventief medicijn dan Flixotide heet. Dit gebruiken de astma patienten dagelijks.

Je zou eens moeten vragen aan je DA of er voor dieren niet ook een middel bestaat ter voorkoming van de luchtweginfecties. Want wat ik begrijp is dat het medicijn dat de luchtwegen vrijmaakt niet lang genoeg werkt. Nou dat kan aardig kloppen als het het probleem niet aanpakt. Je paardje knapt wel wat op maar inderdaad maar voor korte duur omdat het de infectie niet aanpakt. Dit doet de prednison wel, maar als je daarmee weer stopt en je paardje komt weer in aanraking met de stoffen waarvoor hij allergisch is dan krijg je dus weer een nieuwe luchtweginfectie.

Misschien heb je hier helemaal niks aan. Maar het klinkt toch wel vrij veel hetzelfde als bij mensen. Dus wie weet.............

Succes ermee.

Groetjes

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 00:33

jupiler schreef:
Hallo,

Eerst evendit: ik heb echt geen verstand van paarden met astma of andere luchtwegaandoeningen.

Onze zoon heeft wel astma. Hij krijgt hiervoor Ventolin. Ik denk aan jullie omschrijvingen te zien dat dit ongeveer hetzelfde is als wat ze bij paarden voorschrijven.Het middel zorgt ervoor dat de luchtwegen vrijgemaakt worden, het slijm wordt opgelost zodat er weer vrij geademt kan worden.

Het lost alleen niet de oorzaak van het probleem op. Daarom krijg je de prednison erbij. Dit is een ontstekingsremmer. DIe onze zoon dus ook krijgt bij een heftige luchtweginfectie.

Echter krijgen mensen ter voorkoming van de luchtweginfecties een preventief medicijn dan Flixotide heet. Dit gebruiken de astma patienten dagelijks.

Je zou eens moeten vragen aan je DA of er voor dieren niet ook een middel bestaat ter voorkoming van de luchtweginfecties. Want wat ik begrijp is dat het medicijn dat de luchtwegen vrijmaakt niet lang genoeg werkt. Nou dat kan aardig kloppen als het het probleem niet aanpakt. Je paardje knapt wel wat op maar inderdaad maar voor korte duur omdat het de infectie niet aanpakt. Dit doet de prednison wel, maar als je daarmee weer stopt en je paardje komt weer in aanraking met de stoffen waarvoor hij allergisch is dan krijg je dus weer een nieuwe luchtweginfectie.

Misschien heb je hier helemaal niks aan. Maar het klinkt toch wel vrij veel hetzelfde als bij mensen. Dus wie weet.............

Succes ermee.

Groetjes

nogmaals bedankt voor je reactie.maar ga verde rmet een homeopaat en die is er uitgekomen wat de oorzaak is van het probleem dus wacht da tmaar af...want prednison is ook niet zo goed middel... Vork

Linds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:06

en wat is de oorzaak dan?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:26

Linds schreef:

Ik ben even zo vrij om voor emara te antw. Bloos ze heeft een Herpes Virus gevonden wat op de lever zit en op de voorste luchtwegen, doordat de lever niet optimaal funcioneert blijft het paard in een cirkeltje zitten zolang het virus niet gericht behandeld wordt blijft het paard zich in dat cirkeltje bevinden en gaan er steeds meer organen mee doen waardoor het algehele gestel van het paard minder wordt. De luchtwegen, niet de longen zijn bij emara een zwakke plek daardoor uit het virus zich via die weg.
Emara heeft geen luchtwegen aandoening ook is er niks mis met haar longen, ze heeft een virus op de lever en die moet behandeld worden. Zodra het virus uit het lijf is verdwenen, zou het paard 100% gezond moeten zijn, omdat emara geen blijvende schade aan de longen heeft, kan ze volledig herstellen.

Ik hoop het een beetje duidelijk uitgelegd te hebben, het zo raar als je heel lang denkt dat je paard chronische bronchitus heeft en ook daarvoor door de DA behandeld wordt, omdat ineens te horen dat er niks mis is met dr longen, het is hoogstens een zwakke plek zoals ieder dier en mens een zwakke plek heeft.

Er is wel een onsteking in de longen aanwezig, dat heeft de DA dmv een bronchoscopie ook geconstateerd, maar de oorzaak van de onsteking in de luchtwegen komt niet door de luchtwegen zelf of de longen maar is te herleiden naar het Herpesvirus op de lever en zollang die niet behandeld wordt blijft het paard ziek en zou je denken dat ie een luchtwegenaandoening heeft, wat helemaal niet het geval is.

Mijn paard is door de Da enkele weken geleden onderzocht hhij is dampig en wordt nu bijna 2 jr behandeld door een acupunctuiste wat best goed gaat, maar er komen iedere paar maanden wel kwaaltjes bij waarvoor ik ook weer middeltjes moet gaan geven.
Ik ga binnenkort ook naar HBB, mijn paard zou niet de eerste zijn die ze van zn zn "dampigheid" af zou kunnen komen, de kapotte longblaasje kunnen niet meer hersellen weg = weg, maar de longcapaciteit kan ze verbeteren en wie weet wat er bij mijn paard uit komt?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 00:31

cissie schreef:
Linds schreef:

Ik ben even zo vrij om voor emara te antw. Bloos ze heeft een Herpes Virus gevonden wat op de lever zit en op de voorste luchtwegen, doordat de lever niet optimaal funcioneert blijft het paard in een cirkeltje zitten zolang het virus niet gericht behandeld wordt blijft het paard zich in dat cirkeltje bevinden en gaan er steeds meer organen mee doen waardoor het algehele gestel van het paard minder wordt. De luchtwegen, niet de longen zijn bij emara een zwakke plek daardoor uit het virus zich via die weg.
Emara heeft geen luchtwegen aandoening ook is er niks mis met haar longen, ze heeft een virus op de lever en die moet behandeld worden. Zodra het virus uit het lijf is verdwenen, zou het paard 100% gezond moeten zijn, omdat emara geen blijvende schade aan de longen heeft, kan ze volledig herstellen.

Ik hoop het een beetje duidelijk uitgelegd te hebben, het zo raar als je heel lang denkt dat je paard chronische bronchitus heeft en ook daarvoor door de DA behandeld wordt, omdat ineens te horen dat er niks mis is met dr longen, het is hoogstens een zwakke plek zoals ieder dier en mens een zwakke plek heeft.

Er is wel een onsteking in de longen aanwezig, dat heeft de DA dmv een bronchoscopie ook geconstateerd, maar de oorzaak van de onsteking in de luchtwegen komt niet door de luchtwegen zelf of de longen maar is te herleiden naar het Herpesvirus op de lever en zollang die niet behandeld wordt blijft het paard ziek en zou je denken dat ie een luchtwegenaandoening heeft, wat helemaal niet het geval is.

Mijn paard is door de Da enkele weken geleden onderzocht hhij is dampig en wordt nu bijna 2 jr behandeld door een acupunctuiste wat best goed gaat, maar er komen iedere paar maanden wel kwaaltjes bij waarvoor ik ook weer middeltjes moet gaan geven.
Ik ga binnenkort ook naar HBB, mijn paard zou niet de eerste zijn die ze van zn zn "dampigheid" af zou kunnen komen, de kapotte longblaasje kunnen niet meer hersellen weg = weg, maar de longcapaciteit kan ze verbeteren en wie weet wat er bij mijn paard uit komt?

cissie bedankt helmaal goed uitgelegd!!!!!!!!!!!!! Pling

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:35

herpes in de lever?????

Tja wie weet helpt het ik zou niet te lang tobben want longen zijn vreselijk kwetsbaar

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 11:48

Curly85 schreef:
herpes in de lever?????

Tja wie weet helpt het ik zou niet te lang tobben want longen zijn vreselijk kwetsbaar

in de lever en de luchtwegen ja ze heef tmedicijnen maar eerst wordt het erger namelijk....