Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) alsof er niets meer aan de hand is!
. Iedereen weet toch dat bewegen (bewust) goed is arm paard vooral ook nog eens omdat hij zo groot is. Alleen in het weiland staan voor een paard wat altijd gereden is is zooo slecht.
Slotje schreef:Hallo allemaal
Ik ben erg nieuwsgierig hoe lang jullie met de primeval en de glucosamine complex doen? Ik vind het nogal prijzig!
Ik hoor het graag van jullie.
Bedankt
Groetjes
Slotje
, eerst gewone dosis daarna onderhoudsdosis) liep hij weer als een kivit en dat doet hij nu nog. Kafue schreef:Hallo mischien is de vraag hier al wel eerder gesteld maar alle zoekfuncties zijn op het moment uitgeschakeld dus ik kon niet zoeken.
Het paard van mijn vriendin een ruin van 18 jaar oud en 1.81 m groot heeft aan de benen artrose. Hij is daar voor behandeld en dat ging ook wel beter.
Nu heeft ze hem uit het rijden terug getrokken, maar het paard lijkt met de dag stijver te worden. Hij komt iedere dag drie uur op de weide en mijn vriendin gaat er nog een uur mee wandelen. Dat wordt het wel beter maar de volgende dag is hij weer stijf.
En dat is nu eigelijk het probleem doordat hij stijf is beweegt hij zich niet of nauwelijks en daar wordt er dan ook niet beter van. Een artrose behandeling met spuiten is ontzettend duur.
Nu is de vraag of er voedingsupplementen zijn die het lopen en bewegen voor het paard veraangenamen en waar je die kunt kopen.
Mijn vriendin woont overigens in Nederland.
Alvast bedankt.
Prisca schreef:Damm waarom niet meer rijden ??
Rust roest zeker bij atrose.
Kaja schreef:Prisca schreef:Damm waarom niet meer rijden ??
Rust roest zeker bij atrose.
Als het nog gaat, prima.... Maar niet elk paard kan het nog aan om te rijden! Dat rust roest is ontegenzeggelijk waar, maar rijden is een ander verhaal! Ik wou dat ik mijn merrie nog kon rijden, al is het niet meer actief of in de sport, al is het maar gewoon een buitenritje, maar dat kan ik haar echt NIET aandoen!
tam20 schreef:Snappie, wij hebben een paard van 27 die verder kerngezond is. Ze heeft die spuiten gehad, verder krijgt ze geen poeder niks. Het is ongeveer 3 jaar geleden en ze is geen een keer meer onregelmatig geweest. Dus ik vind wel dat je erg makkelijk over laten inslapen praat terwijl dit dus echt niet perse hoeft!!
Snappie schreef:
Ik snap niet dat al die mensen hun paard laten leven.
Artrose wordt steeds erger en al die behandelingen kosten onwijs veel geld.
En helpt je het paard ermee met al die middeltjes en spuiten.
Nee? wat alleen met die behandelingen kan hij nog normaal ( wat noemen we normaal) lopen, maar zodra we de poedertjes stoppen loopt het paard weer kreupel.
Ik vind het egoistisch om een beest zo te laten leven, daarvoor zijn paarden toch niet gemaakt, om alleen op de wei te lopen en te wandelen.
Dus bespaar je paard een hoop pijn en jezelf een hoop verdriet, want goed komen doet het niet.
Al het geld van die behandelingen kan je beter in een nieuw paard steken en zeg niet , jij kan makkelijk praten want ik heb zelf mijn eerste eigen pony weg kunnen brengen omdat ze aan twee voorbenen artrose had en nog steeds vind ik dat ik vanuit het paard zijn kant het beste heb gehandeld.
!!!!!!!!!!
DAT MAAKT ME GEWOON MISSELIJK
!