Artrose heeft iemand tips paard is nu zo stijf en pijnlijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Artrose heeft iemand tips paard is nu zo stijf en pijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 23:14

Hallo mischien is de vraag hier al wel eerder gesteld maar alle zoekfuncties zijn op het moment uitgeschakeld dus ik kon niet zoeken.

Het paard van mijn vriendin een ruin van 18 jaar oud en 1.81 m groot heeft aan de benen artrose. Hij is daar voor behandeld en dat ging ook wel beter.

Nu heeft ze hem uit het rijden terug getrokken, maar het paard lijkt met de dag stijver te worden. Hij komt iedere dag drie uur op de weide en mijn vriendin gaat er nog een uur mee wandelen. Dat wordt het wel beter maar de volgende dag is hij weer stijf.

En dat is nu eigelijk het probleem doordat hij stijf is beweegt hij zich niet of nauwelijks en daar wordt er dan ook niet beter van. Een artrose behandeling met spuiten is ontzettend duur.
Nu is de vraag of er voedingsupplementen zijn die het lopen en bewegen voor het paard veraangenamen en waar je die kunt kopen.
Mijn vriendin woont overigens in Nederland.
Alvast bedankt.

MissF

Re: Artrose heeft iemand tips paard is nu zo stijf en pijnli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:06

Hoi,

Vervelend en zielig is dat he.

Kijk eens op http://www.primeval.nl

Ik gebruik zelf de speciale voor honden.
En mijn hond liep rond 4 weken weer normaal.
En ik geef haar speciale chineze kruidentabletten voor haar vaste rug.
Maar die zijn niet in paarden geloof ik, tenminste waar ik ze bestel.

Je kunt ook eens kijken op www.paardendrogist.nl

En dan bovenaan bij zoeken 'artrose' intypen, en dan zie je allerlei dingen en info.

Succes, en ik hoop dat iets aanslaat.

Groetjes

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:09

Hoi, op zich is rijden helemaal niet verkeerd om hem soepel te houden, geen zware trainingen of zo maar stapritjes en kleine stukjes galop om hem soepel te houden. Ik geef mijn paard nu glucosamine complex speciaal en daar doet ie het super op qua artrose/stijfheid. Dit kun je kopen bij de paardendrogist.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:00

Voor een artrose paard is het beste medicijn in de vrijheid lopen!
Uitloopstal, wei, paddock....
Zo houden ze zichzelf in beweging en weten ze wat ze wel en niet aankunnen! Verder kun je denken aan pijnstillers, maar dat zitten meer maren aan.... En dan heb je ook nog homeopatische "pijnstillers" als duivelsklauw, zelf nog nooit gebruikt maar schijnt echt te werken!
Dat is misschien wel een goede optie..??!

Ik heb zelf ook een artrose paard, aan het achterbeen, en alhoewel de merrie pas 10 jaar is ( ik heb haar al vanaf haar 2de), is zij wel met pensioen. Ik probeer haar zoveel mogelijk naar buiten te doen, maar ze zit en blijft wel in haar "oude" ritme, overdag buiten, 's nachts op stal!
Klachten wisselen, vooral met slecht/koud weer is zij erg slecht, maar dat wisselt gewoon, ze heeft ook dagen erbij dat ze bokt en rent ( Bloos! ) alsof er niets meer aan de hand is!
Zodra zij er behoefte aan heeft krijgt zij wel pijnstillers (een asperiene van de DA)...

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:10

Ze zou Cortaflex kunnen proberen, op bokt zijn al een groot aantal tevreden gebruikers of Glucosaminecomplex van de Groene Os. En idd zoals boven al beschreven is beweging ook van groot belang!

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:05

Ik (of eigelij mn paard) gebruik ook glucosamide....gewoon overleggen met je DA en die kan het voor je bestellen ook. Het is idd ook waar dat de klachten wisselen. Misschien toch niet zon goed idee om hem niet meer zo veel te rijden...miss. doet dat dit paard juist goed als dat wel gedaan wordt (?). Kou en vocht kan ook schelen. Ik zou even met de DA overleggen, er is genoeg in de handel. en dan afwachten wat helpt....Succes

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:00

De mijne krijgt pure selenium... alleen bij de dierenarts te verkrijgen en t is behoorlijk duur... Maar hij heeft het nu al sinds zijn 14e en hij is nu 24... Hij heeft het aan alle 4 zijn benen dus best behoorlijk...Tussendoor heeft ie nog gewoon zwaar gedressuurd.. en hij is behandeld in Wassenaar met allerlei injecties enzo.. je mag dan een jaar niks doen... eerst 2 maanden stalrust en dan opbouwen met 5 minuutjes wandelen aan de hand. Na een half jaar er weer op 10 minuutjes en dan daarna steeds verder. Voor mijn pony was het echt een redding...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:07

Bewegen en nog eens bewegen, want rust roest!

Mijn Haf krijgt ook glucosamine complex speciaal vd Paardendrogist.

Hij loopt als een trein!!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:13

Mijn paard heeft ook atrose en krijgt Glucosamine Complex. Daarbij is bewegen ook goed, mits de ondergrond niet te zwaar is en het werk niet te zwaar.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:54

Ik zou ook eens iets van de Paardendrogist proberen. Onze hond heeft artrose en hij krijgt Hiperite (van de Paardendrogist). Het doet hem heel erg goed. Hij wordt deze maand 12 jaar en het is met ups en downs, maar zonder Hiprite was hij er nu al niet meer geweest...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:00

Damm waarom niet meer rijden ?? Boos! . Iedereen weet toch dat bewegen (bewust) goed is arm paard vooral ook nog eens omdat hij zo groot is. Alleen in het weiland staan voor een paard wat altijd gereden is is zooo slecht.

Gewoon rustig rijden en laten bewegen zolang hij het aankan kan je alles doen als je maar rekening houd met zijn lichaam. Mijne was ook erg stijf paar weken nu toch maar weer meer opgepakt en je merkt dat het hem goed doet. Zowel in zijn lichaam als tussen zijn oren. Iedere dag zie je hem vooruit gaan.

Rust roest zeker bij atrose.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:17

bewegen is juist heel belangrijk! zo veel mogelijk op het weiland/paddock. Ik geef mijn haf ook glucosamine complex, en daar heeft ze goede resultaten mee Lachen

Slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:37

Hallo allemaal

Ik ben erg nieuwsgierig hoe lang jullie met de primeval en de glucosamine complex doen? Ik vind het nogal prijzig!
Ik hoor het graag van jullie.

Bedankt

Groetjes

Slotje

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:37

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:40

Slotje schreef:
Hallo allemaal
Ik ben erg nieuwsgierig hoe lang jullie met de primeval en de glucosamine complex doen? Ik vind het nogal prijzig!
Ik hoor het graag van jullie.
Bedankt
Groetjes
Slotje

Geef geen medicijnen ben er geen voorstander van als ik mijn paard zo op het been moet houden neem ik liever afscheid.

Idd het is duur spul plus dat ze niet garanderen dat het helpt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:52

beweging en primeval. Trammelant was 3 jaar terug zo stijf en pijnlijk door artrose (toen 25) dat hij niet meer wilde opstaan en de hele dag in zijn stal lag. Na een half jaar primeval (drie emmers a 120 euro Bloos!, eerst gewone dosis daarna onderhoudsdosis) liep hij weer als een kivit en dat doet hij nu nog.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:05

Doe nu al een half jaar met een grote bus van 100 euro glucosamine complex speciaal.

Je moet eerst opbouwen, dus toen ik begon kreeg hij 2 maal daags een schep, nu per dag een hklein half schepje en ik wil proberen het weg te laten.

Er zijn vele merken glucosamine te koop, let op de hoeveelheid gluco en chondroit erin. De goedkopere merken hebbne meer hulpstoffen, maar de werkzame stoffen zijn dus minder.

dus goed etiketten vergelijken!!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:15

Kafue schreef:
Hallo mischien is de vraag hier al wel eerder gesteld maar alle zoekfuncties zijn op het moment uitgeschakeld dus ik kon niet zoeken.

Het paard van mijn vriendin een ruin van 18 jaar oud en 1.81 m groot heeft aan de benen artrose. Hij is daar voor behandeld en dat ging ook wel beter.

Nu heeft ze hem uit het rijden terug getrokken, maar het paard lijkt met de dag stijver te worden. Hij komt iedere dag drie uur op de weide en mijn vriendin gaat er nog een uur mee wandelen. Dat wordt het wel beter maar de volgende dag is hij weer stijf.

En dat is nu eigelijk het probleem doordat hij stijf is beweegt hij zich niet of nauwelijks en daar wordt er dan ook niet beter van. Een artrose behandeling met spuiten is ontzettend duur.
Nu is de vraag of er voedingsupplementen zijn die het lopen en bewegen voor het paard veraangenamen en waar je die kunt kopen.
Mijn vriendin woont overigens in Nederland.
Alvast bedankt.

Die spuiten zijn dan wel ontzettend duur, maar ze werken ook ontzettend goed.
Onze merrie van nu inmiddels 27 heeft ook zware artrose en liep constant kreupel.
Wij hebben die spuiten kuur gedaan en er wordt alweer 2 jaar op gereden en is in de tussentijd nog geen 1x kreupel geweest.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:16

Prisca schreef:
Damm waarom niet meer rijden ??

Als het nog gaat, prima.... Maar niet elk paard kan het nog aan om te rijden! Dat rust roest is ontegenzeggelijk waar, maar rijden is een ander verhaal! Ik wou dat ik mijn merrie nog kon rijden, al is het niet meer actief of in de sport, al is het maar gewoon een buitenritje, maar dat kan ik haar echt NIET aandoen!

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:39

Kaja schreef:
Prisca schreef:
Damm waarom niet meer rijden ??

Als het nog gaat, prima.... Maar niet elk paard kan het nog aan om te rijden! Dat rust roest is ontegenzeggelijk waar, maar rijden is een ander verhaal! Ik wou dat ik mijn merrie nog kon rijden, al is het niet meer actief of in de sport, al is het maar gewoon een buitenritje, maar dat kan ik haar echt NIET aandoen!

Ik snap niet dat al die mensen hun paard laten leven.
Artrose wordt steeds erger en al die behandelingen kosten onwijs veel geld.
En helpt je het paard ermee met al die middeltjes en spuiten.
Nee? wat alleen met die behandelingen kan hij nog normaal ( wat noemen we normaal) lopen, maar zodra we de poedertjes stoppen loopt het paard weer kreupel.
Ik vind het egoistisch om een beest zo te laten leven, daarvoor zijn paarden toch niet gemaakt, om alleen op de wei te lopen en te wandelen.
Dus bespaar je paard een hoop pijn en jezelf een hoop verdriet, want goed komen doet het niet.
Al het geld van die behandelingen kan je beter in een nieuw paard steken en zeg niet , jij kan makkelijk praten want ik heb zelf mijn eerste eigen pony weg kunnen brengen omdat ze aan twee voorbenen artrose had en nog steeds vind ik dat ik vanuit het paard zijn kant het beste heb gehandeld.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:48

Snappie, wij hebben een paard van 27 die verder kerngezond is. Ze heeft die spuiten gehad, verder krijgt ze geen poeder niks. Het is ongeveer 3 jaar geleden en ze is geen een keer meer onregelmatig geweest. Dus ik vind wel dat je erg makkelijk over laten inslapen praat terwijl dit dus echt niet perse hoeft!!

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:54

tam20 schreef:
Snappie, wij hebben een paard van 27 die verder kerngezond is. Ze heeft die spuiten gehad, verder krijgt ze geen poeder niks. Het is ongeveer 3 jaar geleden en ze is geen een keer meer onregelmatig geweest. Dus ik vind wel dat je erg makkelijk over laten inslapen praat terwijl dit dus echt niet perse hoeft!!

ben het hier helemaal mee eens!

als het beessie verder nog gelukkig is, is er niets aan de hand.

beetje kort door de bocht dus.. vind ik dan

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:00

hant toch wel erg van de situatie af vind ik.
Als je met spuiten je paard nog een paar jaar pijvrij op de been houd vind ik het absoluut geen mishandeling. het paard heeft immers geen ijn en loopt gewoon goed.

Niet iedereen denkt aan het geld en aan een nieuw paard. De emotionele waarden van een paard is namelijk niet in geld uit te drukken, het zijn geen auto's zeg!!!

Onzin dus, als je paard maar geen pijn heeft of niet leid dan mag je heel blij zijn als je door een behandelmethode nog een paar jaar extra krijgt met je paard.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:20

Snappie schreef:

Ik snap niet dat al die mensen hun paard laten leven.
Artrose wordt steeds erger en al die behandelingen kosten onwijs veel geld.
En helpt je het paard ermee met al die middeltjes en spuiten.
Nee? wat alleen met die behandelingen kan hij nog normaal ( wat noemen we normaal) lopen, maar zodra we de poedertjes stoppen loopt het paard weer kreupel.
Ik vind het egoistisch om een beest zo te laten leven, daarvoor zijn paarden toch niet gemaakt, om alleen op de wei te lopen en te wandelen.
Dus bespaar je paard een hoop pijn en jezelf een hoop verdriet, want goed komen doet het niet.
Al het geld van die behandelingen kan je beter in een nieuw paard steken en zeg niet , jij kan makkelijk praten want ik heb zelf mijn eerste eigen pony weg kunnen brengen omdat ze aan twee voorbenen artrose had en nog steeds vind ik dat ik vanuit het paard zijn kant het beste heb gehandeld.

Nou Snappie, dan SNAP jij het toch niet helemaal hoor Stoom uit je oren !!!!!!!!!!

Misschien kun je dat even door geven aan de artsen als je oma artrose krijgt! Of je beste vriendin!!!!

Wat is dat nou voor iets om te zeggen, denk je dat we het hier hebben over oud vuil ofzo???? Ik heb mijn merrie al ruim 8 jaar, ben verschrikkelijk gek op haar en ja... ze is mijn lieveling!
Ik ben de eerste die zegt als het ondragelijk word is het genoeg...klaar! Zij staat onder goede begeleiding en controle van mijn DA. Recentelijk had zij lichte koliek en ik dacht dit was het dan, weet je wel hoe ik mij voelde???? En mijn paard, denk je dat ik een monster ben die kostte wat kost haar paard in leven houd zodat ik mijzelf beter voel???
Dus wat klets JIJ nou over geld en een nieuw paard, ik heb er nog zat daar gaat het toch niet om?????

IK VIND JOUW OPMERKING ZEER CRÙ EN ONTERECHT!
JE KUNT NIET OORDELEN OVER HOE MIJN PAARD ZICH VOELT EN DAN DIE OPMERKING OVER GELD... Boos! DAT MAAKT ME GEWOON MISSELIJK Misselijk !

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:56

ik ben het met Kaja eens, dat de behandeling geld kost kan mij eerlijk gezegd heel weinig schelen! en een nieuw paard hoef ik ook niet.

Als je paard met die poedertjes pijnvrij kan leven, wat is er dan mis mee?? dan stop je toch gewoon niet met die poedertjes?

(mijn pony met artrose in beide voorbenen loopt trouwens niet eens kreupel als ze geen glucosamine krijgt, hoogstens wat stijf op koude dagen)

Ik denk dat een eigenaar, die zijn paard al zo lang kent, zelf het beste kan zeggen wanneer het ondraaglijk wordt! waar het ene paard te veel pijn heeft, kan een ander paard met artrose kan nog een prima leven hebben.