traumeel gel is echt een wondermiddel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shana

traumeel gel is echt een wondermiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:40

piep

voor verdikkingen is traumeel gel echt een supergoed middel vind ik !

wie gebruikt en waarvoor ?

Janski

Re: traumeel gel is echt een wondermiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:56

Ik gebruik het veel voornamelijk bij keuzingen en verdikkingen het voordeel is dat je het ook over schaafwondjes kan smeren. Ik gebruik het ook op blauwe plekken of kneuzingen bij mezelf. Haha! ik vind het ook erg fijn spul.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:43

Ik heb het gebruikt toen m'n pony een peesblessure had, ik vond het ook erg fijn spul (maar wel DUUR!!!)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:02

Voor kneuzingen bij mn paard.. En voor mezelf als ik door een steekvlieg ofzo iets dergelijks ben gestoken..

Werkt echt perfect!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:44

ik gebruik het ook voor als mijn pony wat dikke benen heeft en ik heb het ook gebruikt toen mijn pony peesblessure gehad. (het is alleen wel aardig duur Geld, geld! ) maar het is erg fijn spul!!

paardjuhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:31

Ik vind traumeel ook super goed spul als mijn pony een dik been heeft gebruik ik het Haha!

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:18

Jaa... ook ik ben een gebruiker
Toen onze pony een kneuzing had van zijn tuig wat was gaan schuren heb ik het erop gesmeerd....SUPER- WONDERMIDDEL.
Ik raad het echt iedereen aan.

Lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:41

Mijn pony heeft ook last van een verdikking, dus ik zou willen weten waar je traumeel gel kan kopen en hoe duur het is.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:48

Lizje schreef:
Mijn pony heeft ook last van een verdikking, dus ik zou willen weten waar je traumeel gel kan kopen en hoe duur het is.

Volgens mij verkopen ze het bij de meeste ruitersportzaken en anders verkopen ze het on-line bij de paardendrogist

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:13

ik heb het gebruikt oen mijn paard een peesblessure had. Geen idee of het gewerkt heeft. Ook heb ik druppeltjes gebruikt van de holistische praktijk, deze werkte volgens mij ook goed. Wist eigenlijk niet dat je ze ook voor andere verdikkingen kan gebruiken.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:17

Je hebt traumeel in meerdere vormen: gel, druppels en capsules (ampullen). Ik heb de druppels gebruikt toen mijn paard mega spierpijn had. De capsules (ampullen) heb ik gebruikt toen ze onstoken ogen had. Perfect spul!!! Bij ons op stal gebruikt bijna de hele stal het Clown

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:25

Even een vraagje: ik hoorde dat je het kan gebruiken bij verse piephakken. Nu zei pas iemand dat het ook hielp bij het verminderen van al oudere piephakken, klopt dat laatste?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:02

patos schreef:
Even een vraagje: ik hoorde dat je het kan gebruiken bij verse piephakken. Nu zei pas iemand dat het ook hielp bij het verminderen van al oudere piephakken, klopt dat laatste?

Dat weet ik niet ik weet wel dat het erg helpt bij zwellingen. Je zou het kunnen proberen ga er alleen niet vanuit dat het na 2x beter gaat maar moet vergelijken in een week of langer.

Piephak is helaas niet te genezen zo jammer het is zo lelijk.

Sappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:30

He dat middel heb ik voor spierpijn. Ik wist niet dat je het ook voor paarden kon gebruiken. Leuk om te weten Haha!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:06

De pony van mijn dochter is gebeten in zijn flank. Heeft er al ruim een week last van. Heeft pijnstillers en coolgel om erop te doen van de veearts.
Dus ik zou dit er ook goed op kunnen gebruiken?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:22

anita schreef:
De pony van mijn dochter is gebeten in zijn flank. Heeft er al ruim een week last van. Heeft pijnstillers en coolgel om erop te doen van de veearts.
Dus ik zou dit er ook goed op kunnen gebruiken?

Even in de bij sluiter lezen of het op wondjes mag (als die er tenminste zijn van de beet) en verder denk ik dat het goed zal helpen tegen de zwelling.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:37

Mijn paard heeft een half jaar geleden zijn pijpbeen li-voor aan de voorzijde giga gestoten De wond is wel genezen, wel nog een kale plek (het was echt een flinke jaap), maar hij heeft er een soort schiefel aan over gehouden. Smeer nu al weken met arnica, zie eigenlijk geen verschil. Vorige week dus de calendulazalf maar geprobeerd. Ik had al wel gehoord van traumeel gel, maar heb het nog niet gekocht. Dacht: eerst hierna maar met cole's linement beginnen of met antiflogestine. Zou ik dan toch maar eerst traumeelzalf proberen?

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:40

Traumeel is echt superspul! Gebruik het bij blessures e.d.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:47

paars schreef:
Mijn paard heeft een half jaar geleden zijn pijpbeen li-voor aan de voorzijde giga gestoten De wond is wel genezen, wel nog een kale plek (het was echt een flinke jaap), maar hij heeft er een soort schiefel aan over gehouden. Smeer nu al weken met arnica, zie eigenlijk geen verschil. Vorige week dus de calendulazalf maar geprobeerd. Ik had al wel gehoord van traumeel gel, maar heb het nog niet gekocht. Dacht: eerst hierna maar met cole's linement beginnen of met antiflogestine. Zou ik dan toch maar eerst traumeelzalf proberen?

een schiefel van een half jaar geleden krijg je niet meer weg , maar meestal hebben paarden geen last van een schiefel !

dus traumeel gaat in dat stadium niet meer helpen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:10

Hij heeft er gelukkig ook totaal geen last van, maar ik vind het zo'n rot gezicht. En het is nog wel actief, want soms is ie wat dikker en dan weer wat dunner. Misschien toch maar een keer 25 E eraan wagen (wat is dat duur trouwens!!). Wat zit er eigenlijk in?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:05

Die van mij had vd week zn koppie aardig hard gestoten, waardoor er een dikke bult en wond zat. Na 1 dag smeren was de bult volledig weg.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:08

ik gebruik dit ook al best een tijd,ben er super tevreden mee!

je krijgt dit trouwens ook (geloof wel alleen op recept) voor mensen,die tube heb ik ook alleen bij mijn paard gebruikt Haha!

ik gebruik het echt voor vanalles Lachen

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:53

mickeytje schreef:
ik gebruik dit ook al best een tijd,ben er super tevreden mee!

je krijgt dit trouwens ook (geloof wel alleen op recept) voor mensen,die tube heb ik ook alleen bij mijn paard gebruikt Haha!

ik gebruik het echt voor vanalles Lachen

Ik heb het vorige week gewoon bij de Apotheek gehaald. Traumeel gel 50ml voor 8 euro geloof ik

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:58

paars schreef:
Wat zit er eigenlijk in?

Arnica montana D3, Chamomilla, Echinacea angustifolia, Hepar sulfuris D12, Hypericum perforatum D6, Symphytum officinalis D2

Snap je Knipoog

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:42

bedankt letizia! Er zit dus ook arnica in. dat kon ook bijna niet anders....
Mag ik er nog wat over vragen (mijn paard heeft dus al een aantal maanden een bult op zijn been, heb daar eerder in dit topic over gesproken). Er zit nog een kale plek op en gisteren voelde de plek ook weer duidelijk warmer aan. Het is dus toch nog aan het rommelen. Maar mag traumeelgel op kale huid worden gesmeerd? Ik heb er nu dus maar even Calendulazalf opgesmeerd (ook zo'n supermiddel by the way).