Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:we staan in almere.en het kan niet door sint jakobskruid geweest zijn dit hadden ze namelijk terug gevonden bij de sektie want dat tast de lever aan.voor utrecht is dit uitgesloten.Staan jullie in de buurt van Krommenie? Dit lijkt verdacht veel op een verhaal dat ik al eerder heb gehoord.
Toch nog een opmerking: je zegt dat het niet aan het voer gelegen kan hebben. Maar dat kan het dus wel. Met bijvoorbeeld de aanwezigheid van Jakobskruiskruid in het hooi kan het best zijn dat beide paarden ongeveer tegelijkertijd aan hun taks zaten. Waar halen jullie jullie hooi vandaan?
Coliena schreef:Mag ik eens iets vragen? Krijgen jullie paarden voordroog, dus geen hooi, wel voordroog? En konden ze nog slikken?
shan schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand zijn taxus snoeisel in een wei had gegooid. Ook een paar paarden aan overleden.
Coliena schreef:Het is zeker geen taxus, daarvan sterven ze praktisch onmiddellijk en je vindt het zeker terug op sectie in de maag. Heb het verhaal nog eens gelezen en ik denk bijna zeker aan botulisme.
Coliena schreef:Het toxine zit in het voordroog of kunnen ze ook krijgen via contact met kadavers, weiden bemest met kippemest, ... Het toxine zit meestal lokaal in het voeder of voordroog, dus het kan perfect dat er maar één of twee paarden van hetzelfde voeder ziek worden en de rest niet. Vandaar dus mijn vraag.
shana schreef:ik vind het zon eng verhaal , ik hoop dat je de oorzaak vindt want dit is enorm triest !
voordroog is dat hooi in die plastieken pakken , sommige noemen het kuilgras
gesina schreef:Ten eerste,sterkte met het verlies van je paarden.
Als ik het zo lees is het niet afkomstig van het eten dat jullie zelf voeren,alle paarden krgen hetzelfde,toch?
Het is niet te hopen dat er een of andere gek rondloopt die het op weerloze dieren heeft voorzien maar ik denk het haast wel.De haflinger stond met draad om zijn nek gebonden en dat zal die niet zelf hebben gedaan.
Ik hoop dat ze gepakt worden.
...