Overmorgen is het zover.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

Overmorgen is het zover.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 16:57

Alvast een update wat Linards betreft. Ik had een paar weken geleden een topic geopend, dat Lin heel stijf is en niet goed kan buigen, stelling en dat zn rechtergalop nergens naar lijkt etc. (net een plank.. )
Inmiddels heb ik les van een andere instructrice, de eigenaresse van stal.. die heel goed helpt wat rijden betreft, ook als ik aan het vrij rijden ben.
En overmorgen, na heel wat uitstellen, heb ik een afspraak met Jan Everts in Bodegraven.. spannend dus Hyper!
Nou dat moest ik even kwijt en uiteraard laat ik donderdag avond even weten hoe het gegaan is.
Groetjes Carmen.

kimmie1

Re: Overmorgen is het zover.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:01

Hoi,
Jan Evers is echt top hoor! mijn paard loopt voor het eerst sinds jaren normaal in aanleuning, en buigt alle kanten op. Hij is veel beter in zijn lijf komen te zitten en hij is echt veel fijn om mee te rijden geworden.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:27

Fijn hoor dat je bij Jan terecht kan. Vind hem zelf ook echt goed. Hoop dat je paard snel verbetert na de behandeling + therapie. Succes!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:25

ik hoop ook dat alles goed gaat.
en laatje met het weten hoe het gegaan is.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 20:46

Bedankt voor de reacties, doet me goed om positieve dingen te horen!

cesara schreef:
ik hoop ook dat alles goed gaat.
en laatje met het weten hoe het gegaan is.

Ja, ik zal het gelijk donderdag avond laten weten hoe het gegaan is.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 15:39

Oke hier eindelijk het lang beloofde verslag van mn bezoek aan Bodegraven (ofwel Jan Everts).
Na eerst een kwartier duwen en trekken om Lin weer de trailer uit te krijgen in Bodegraven ( ik weet niet wie er zenuwachtiger was Lin of ik Bloos) waren we best snel aan de beurt. De arts voelde wat enz en constateerde 2 halswervels waar iets mis mee was en een plek op zn rug en bij zn schoft wat niet goed was. ( op drie plaatsen dus!) En zn benen moesten voor de zekerheid nagekeken worden maar dat kon niet meer want lin stond al onder verdoving Slapen.
Nu is zn hals gekraakt en gemasseerd met zo'n apparaat waar warmte en trillingen uitkomen ( vraag niet hoe het heet Clown). En moet ik nu 2 weken rustig aan rijden en kijken of dat geholpen heeft. Over 2 weken moet ik zowieso terug. Als het geholpen heeft om opnieuw te laten kraken en als het niet geholpen heeft voor een uitgebreider onderzoek. En voor zn rug moeten ook rontgenfoto's gemaakt worden.
Eerst maar deze twee weken weer afwachten en dan in ieder geval weer richting Bodegraven.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:58

gelukig heeft die kunnen vinden wat het is.
en nu maar afwachte. of het zo is dat het beter gaat.

ieder geval hoop ik voor je dat het helemaal goed komt

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 08:40

Inderdaad Lachen. Ben echt benieuwd hoe het met rijden gaat en of ik verschil merk.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 08:47

Het is altijd spannend in zo'n kliniek, je komt er tenslotte niet voor de gezelligheid. Weet jij veel wat je te wachten staat?!

Je zult best wel verschil merken met rijden, dat had ik ook met Givar.
Ik ben benieuwd hoe het verder zal verlopen, veel succes in ieder geval!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 15:53

Heb net weer gereden voor het eerst na de kraker. Ben er best tevreden over, maar het kan natuurlijk ook een moment opname zijn. En omdat hij gisteren niet gewerkt heeft, is hij nu ook bereid meer zn best te doen. Maar het viel me nog niet tegen Lachen.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:18

beter dat het goed ging houden zo

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:59

Hoi,
Ben jij donderdag avond geweest?
Ik was nl ook donderdag avond bij jan in bodegraven.
Ik was er vorige week ook, en moest toen na de behandeling twee keer met hem gaan rijden en verder longeren.
Longeren ging wel goed maar met rijden merkte ik geen verschil. Jan was echter wel tevreden en er zaten nog maar twee wervels vast in zijn rug. Hij heeft ze los gemaakt en daarna is mijn paard verder behandelt door zijn assistent, toen heeft hij het gecontroleerd en je zag duidelijk dat mijn paard soepel was in zijn rug.
Nu moet ik maandag de veearts bellen wat hij verder wil, want jan kan nu niks meer doen.
Mijn paard is wel al helemaal op de foto geweest ( benen en rug ), maar er zijn geen afwijkingen geconstateerd. Daar ben ik wel blij mee maar het maakt het vinden van de oorzaak van zijn zwakke rug wel moeilijker.
Hij is wel nog te weinig bespierd, maar dat wist ik zelf ook, dit kwam omdat hij maanden op de wei heeft gestaan en daarna spierbevangen is geraakt. Spieren zitten er helaas niet zomaar weer aan.
Ruim een jaar geleden heb ik mijn paard ook al door een fysio laten behandelen, nadat hij dus spierbevangen was, toen is het ook wel beter gegaan.
Ik hoop zo dat het nu beter blijft gaan.
Ik hoop voor je dat het bij jou paard ook aanslaat.
Groetjes pharlap.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:38

is die nu wel helemaal goed.

en de veearts waneer komt die langs dan.

veel sterkte en ik hoop dat het beter zal gaan.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:09

Hoi,
Vroeg je het nu aan mij?
Ik denk het wel.
Ik moet morgen de veearts in bodegraven bellen.
Vandaag heb ik hem gelongeerd en nu liep hij rechtsom een stuk beter dan linksom ( was altijd andersom ).
Vraag het morgen wel aan de veearts, want ik weet het ook niet meer.
Groetjes Pharlap.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 17:31

Pharlap, ik was er donderdagochtend al.

Met rijden merkte ik de eerste 2 dagen wel verschil, maar gisteren was hij zich zo aant verzetten?/vastzetten? dat het echt weer nergens opleek. Afwachten maar weer hoe hij vanavond is.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:25

Hoi,
Vervelend he? je wilt zo graag dat het goed gaat.
Ik moet vrijdag de 18 naar Bart, de veearts in bodegraven.
Laat je weten hoe het rijden ging?
Succes in ieder geval.
Groetjes Pharlap.

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:32

succes er mee.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:26

Vandaag ging het rijden ook niet geweldig, hopelijk gaat het morgen beter. Heb nog ander halve week om het aan te kijken.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:47

Vervelend zeg maar laat je niet ontmoedigen (dat doe ik wel voor je ).
Waarom moet jij niet eerst longeren?
Tegen mij zei Jan dat ik het maar weer onder het zadel moest proberen, maar ik vond dat hij eerst onbelast moet leren lopen zonder pijn, dus ik ben er niet opgegaan ( ja, de eerste keer dat ik geweest was om te kijken hoe het ging ), vandaag met mijn veearts aan de telefoon gezeten en hij adviseerde om er nog niet op te gaan, omdat hij aan de lijn ook nog niet goed loopt.
Misschien is het voor jou ook beter om te longeren?
Groetjes Pharlap.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:51

Nog even ter verduidelijking, eerst liep hij best lekker aan de lijn, maar na donderdag loopt hij weer minder.
Succes morgen met rijden.
Groetjes pharlap.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 09:06

Pharlap, Jan zei dat het beter was om te rijden... alleen waarom zou ik even niet weten.
Lin loopt soms wel wat meer ontspannen, maar hij loopt nog wel erg stijf.. maar ik weet niet of dat door deze behandeling komt, of omdat er nog maar 1 niet goede plek van de 3 behandeld is.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:32

Hoi,
Nou gelukkig loopt ze wel wat meer ontspannen.
Wanneer moet jij weer?
Groetjes Pharlap.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 15:21

[quote="Pharlap"]
Wanneer moet jij weer?
[quote]

Ik moet het nu nog1 week aankijken hoe het gaat. En dan moet ik weer een nieuwe afspraak maken. Moet jij nog terug?

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:32

Vrijdag 18 febr moet ik naar de veearts.
Tot die tijd longeer ik hem en mag hij in de paddock en wandelen we.
Ik weet niet of de veearts nu een oorzaak vind.
Het is wel leuk natuurlijk als ze behandelt worden maar als de oorzaak niet achterhaald word, blijf je met het probleem zitten.
Ik heb vorig jaar ook al een fysio laten komen voor mijn paard, maar eigenlijk is het steeds weer opnieuw tobben.
Ik weet helemaal geen achtergrond van mijn paardje, dus ik weet ook niet of dit heel zijn leven al zo is.
Meer als veeartsen, speciaal beslag ( is er weer onder vandaan want dat hielp niet ), pijnstillers, fysio, manueeltherapie, foto,s maken en zadels aan laten passen en onder controle laten houden, en steeds weer opnieuw beginnen, kan ik volgens mij niet doen.
Ik ben heel blij dat hij geen arterose, hoefkontrolontsteking of kisses spines heeft, maar wat dan wel?
Hoelang ben jij al aan het tobben?
Groetjes pharlap.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 09:30

Pharlap, lin is nu pas een half jaar van mij. Hij is eerst van de manege geweest en daar ging die soms al eens naar de kraker toe.
Zelf ben ik denk een maand of drie geleden begonnen met longeerles ( van iemand bij ons op stal) en daarbij bleek dat ie eigenlijk heel slecht loopt en heel stijf is. Toen hebben we het eerst met longeren niet kunnen oplossen en nu zijn we naar bodegraven gegaan ( 1,5 week geleden alweer). En nu moeten we afwachten of het geholpen heeft, maar hij zet zich nog heel erg vast. Dus eerlijk gezegt zou ik het niet weten. Vandaag gaat de eigenaresse vanstal op hem rijden om te kijken hoe of wat.