Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

TheSam schreef:Hoi,
is dit jouw paard of van iemand anders?
En wat zegt de VA er zelf van?
Als het beestje echt veel pijn hebt en het is niet te 'genezen' zou ik niet twijfelen om hem/haar in te laten slapen.... wees blij dat je een dier uit zijn leiden kan verlossen.
Sterkte ermee!
Sosha schreef:Het is natuurlijk een vraag die een ander moeilijk voor jou kan beantwoorden. Ik heb mijn paard na 6 weken onstekingsremmer/pijnstiller in laten slapen, het werd alleen maar erger. Ze was pas 14 jaar, maar ik kon het niet aanzien en als je dan weet dat het so-wie-so niet te genezen is.......
Sterkte voor jou en je paardje!
Margee schreef:Mijn paard is bijna 14 jaar en die is na oktober vorig jaar erg opgeknapt.
Ze had eerst wel veel pijn maar ze hield zich koest gelukkig.
Staat dit paard binnen of buiten? En waar zit de artrose en hoe kon de DA dit zien? Foto's gemaakt?
shana schreef:het is moeilijk maar ik zou hem laten inslapen , ik heb ook een paard gehad met artrose en ze hebben veel pijn en uiteindelijk heb ik haar ook laten inslapen ( ze was 25 j )
29 is een respectabele leeftijd en laat haar gaan terwijl de pijn nog meevalt , wacht niet tot ze helemaal afgetakeld is , dat verdient ze niet !
ik wens je heel veel sterkte want ik weet wat voor een rot gevoel het is als je voor die moeilijke keuze staat
Mist schreef:ik heb dezelfde vraag; hoe is de diagnose gesteld ?
als het een soort "logische deductie" is geweest van de DA, paard, 29jaar, kreupel, zal wel arthrose zijn..........dan zou ik even (snel) een second opinion vragen !
Arthrose is er niet van de een op andere dag ! eerst heb je arthritis, of chronisch of acuut, wat wel pijn kan verklaren, maar meestal geen stokkreupel paard oplevert...........dan denk ik nog veel eerder aan een hoefzweer namelijk (is dat nagekeken ?)
Arthrose is een process wat geleidelijk gaat, kreupel dan weer periodes dat het goed gaat, etc. niet van de een op de andere dag. Dus gezien deze info (zonder dat ik weet wat voor onderzoek gedaan is) neig ik te zeggen dat een paard van 29 wellicht arthrose heeft.......maar aangezien ze daar niet eerder last van heeft gehad....ik het onwaarschijnlijk acht dat ze nu door de arthrose ineens stokkreupel is.
Mist schreef:Arthrose is er niet van de een op andere dag ! eerst heb je arthritis, of chronisch of acuut, wat wel pijn kan verklaren, maar meestal geen stokkreupel paard oplevert...........dan denk ik nog veel eerder aan een hoefzweer namelijk (is dat nagekeken ?)
Ireentjuh schreef:Mist schreef:Arthrose is er niet van de een op andere dag ! eerst heb je arthritis, of chronisch of acuut, wat wel pijn kan verklaren, maar meestal geen stokkreupel paard oplevert...........dan denk ik nog veel eerder aan een hoefzweer namelijk (is dat nagekeken ?)
dit is precies wat ik dacht.. ik zou inderdaad je eigen veearts nog even afwachten.
heel veel sterkte, het is altijd verschrikkelijk om je paard pijn te zien lijden..

Mist schreef:ik heb dezelfde vraag; hoe is de diagnose gesteld ?
als het een soort "logische deductie" is geweest van de DA, paard, 29jaar, kreupel, zal wel arthrose zijn..........dan zou ik even (snel) een second opinion vragen !
Arthrose is er niet van de een op andere dag ! eerst heb je arthritis, of chronisch of acuut, wat wel pijn kan verklaren, maar meestal geen stokkreupel paard oplevert...........dan denk ik nog veel eerder aan een hoefzweer namelijk (is dat nagekeken ?)
Arthrose is een process wat geleidelijk gaat, kreupel dan weer periodes dat het goed gaat, etc. niet van de een op de andere dag. Dus gezien deze info (zonder dat ik weet wat voor onderzoek gedaan is) neig ik te zeggen dat een paard van 29 wellicht arthrose heeft.......maar aangezien ze daar niet eerder last van heeft gehad....ik het onwaarschijnlijk acht dat ze nu door de arthrose ineens stokkreupel is.