Hai,
Voor zover de veearts tot nu toe heeft onderzocht is er met de darmen niks aan de hand. Hij heeft nu twee keer gevoeld. Ze kunnen atuurlijk niet meer dan de eerste 1,5meter van de darmen voelen, maar dat stuk is in ieder geval goed. Op de echo kun je ook stukjes van de darmen zien die rond de blaas liggen en dat zag er ook niet abnormaal uit. De mest komt in normale hoeveelheden en is ook gewoon goed van samenstelling. De vraag of er dus iets in de plasbuis niet goed zit.............dat weten we dus niet. Morgen gaat de urine en een dvd met een filmpje van z'n gedrag naar Utrecht in de hoop dat ze daar iets mee kunnen. Hij is verder niet gevoelig op z'n ruggewervels. Alleen in de buurt van de koker/penis/blaasstreek (voor zover je daar kunt komen) reageert ie nogal kwaad. Maar dat is dan wellicht omdat ie een volle blaas heeft en daar niet vanaf komt. Ik weet nog niet of er mogelijkheden zijn om de urinebuis zo te onderzoeken. Bij merries kunnen ze catheteriseren bij ruinen niet voor zover ik weet. Althans dat is mij verteld. Maar dat zal wellicht op andere manieren onderzocht kunnen worden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. We zitten hier echt met de handen in het haar. De paarden staan bij ons niet aan huis, maar wel op een eigen stuk grond. Dus zonder toezicht. Nu rijden we daar iedere twee uur naartoe. En dat is mijn maatje echt wel waard. Maar na een paar weken gaat het echt opbreken. Je wilt zo graag zekerheid. En ik heb ook nog een gezin en een baan, en het kost zoveel energie.........je wordt er zo moedeloos van dat je in het onzekere leeft.