Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Ik heb wel gehoord dat het misschien niet mogelijk meer gaat zijn om de wormenkuren gewoon bij de ruiterwinkel te kopen, omdat dit ook medicijnen zijn. In combinatie met de nieuwe medicijnenwetgeving, het verplicht chippen en het paardenpaspoort zou het me niet verbazen als wormenkuren straks ook onder medicijnen vallen en in het paspoort moeten worden ingevuld. In Belgie kun je de wormenkuren ook alleen bij de Apotheek krijgen...en eigenlijk vind ik dat nieteens zo'n slecht idee.

(want ik neem aan dat je dan ook niet meer zelf de keuze mag maken om bijvoorbeeld maar om de twaalf weken te ontwormen?) 
.

Tenfold schreef:Er staat toch nergens dat een dierenarts het middel moet toedingen, alleen dat het straks via de dierenarts gekocht moet worden. Gezien de zwendel die onlangs ontdekt is en het feit dat het om een geneesmiddel gaat is er wel wat voor te zeggen. Ook omdat wormen al voor veel middelen immuun zijn, veelal veroorzaakt door verkeerde (te weinig) toediening.
Geen idee of een zelfde wormenspuit in Belgie duurder is dan hier omdat het niet meer vrij verkrijgbaar is......
Cassidy schreef:Het zijn dezelfde wormenspuiten dan hier, dus niets wat hier niet meer mag maar in Belgie nog wel.
En de verkeerde toediening kan ook nog voorkomen als je bijvoorbeeld de wormenspuit bij de DA haalt en zelf toedient. En het feit dat je een wormenkuur haalt - bij wie dan ook - betekent nog niet dat hij wordt toegediend. Om het echt waterdicht te maken zou de DA dat dan idd zelf moeten doen.
De zwendel met vervalsde wormenkuren druk je daar wel meteen de kop mee in, maar dat is dan ook het enige voordeel wat ik er van zie.
Citaat:Het zijn dezelfde wormenspuiten dan hier, dus niets wat hier niet meer mag maar in Belgie nog wel.
Citaat:En de verkeerde toediening kan ook nog voorkomen als je bijvoorbeeld de wormenspuit bij de DA haalt en zelf toedient. En het feit dat je een wormenkuur haalt - bij wie dan ook - betekent nog niet dat hij wordt toegediend. Om het echt waterdicht te maken zou de DA dat dan idd zelf moeten doen.

wemkelover schreef:Weet je, als dit zo is he? Dat ben ik er wel heel blij mee.
Want de eigenaar van mijn verzorgpaarden ontwormt bijna of eigenlijk helemaal niet. Mischien 1 keer omdat ik bleef doorzeuren. En als het verplicht word dan ben ik blij want dan wordt het toch nog gedaan.