wolfskies laten trekken wat nu???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jongleurtje

wolfskies laten trekken wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:21

me paard is vandag bij de da geweest en die da heeft er een wolfskies uit gehaald. maar nu mag ik tot vrijdag zo ie zo geen bit in maar nu is mijn vraag. zaterdag ga ik weer rijden. kan ik dan wel gewoon weer serieus rijden of moet ik heel voorzichtig doen? en denken jullie dat ik zondag gewoon wedstrijd kan rijden?

alvst bedankt voor beantwoorden van de vragen

groetjes marloes

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:38

Nou zo,n wolfstandje stelt meestal niks voor,er zit ook maar een klein worteltje aan,en na het trekken geneest dit ook snel.
Ik zou zaterdag gewoon even ''testen'' hoe je paard op het bit reageerd,merk je niks bijzonders dan zou ik gewoon gaan rijden.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:42

tola schreef:
Nou zo,n wolfstandje stelt meestal niks voor,er zit ook maar een klein worteltje aan,en na het trekken geneest dit ook snel.
Ik zou zaterdag gewoon even ''testen'' hoe je paard op het bit reageerd,merk je niks bijzonders dan zou ik gewoon gaan rijden.

nee ik weet het ik heb hem zelf gekregen. maar er schijtn nu een wondje te zitten of zo iets had die da het over en dat moet genezen... maar jij denkt wel dat als die gewoon reageert op het bit ik gewoon wedstrijd kan rijden?

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:43

Toevallig is mijn merrie vrijdag geholpen. Ze hebben toen haar wolfstand eruit gehaald. Ik mocht 5 dagen geen bit in en heb dus met een halster gereden. Wat heel goed ging trouwens.
Vandaag mocht ik dus eindelijk weer in bit in en daar had ze geen last van. Ze liep echt heel braaf. Heb vandaag nog niet veel aan de mond gezeten (buitenrit gemaakt) maar zal haar morgen weer gewoon door rijden. Misschien iets minder dan normaal maar ik zou haar gewoon door kunnen trainen.
Zaterdag dus gewoon een beetje aan kijken hoe en wat en dan gewoon zondag gaan starten. Geen probleem zou ik zeggen.
Succes met je wedstrijd!!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:11

Idd.
Olga haar wolfstanden zijn enkele maanden geleden getrokken.
Ze mocht 5 dagen geen bit in, we hebben haar voor de zekerheid een
dag extra gegeven en ze reageerde heel goed Lachen.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:22

bij mij vijf dagen dan kom ik toch echt op zondag uit mar goed. ik doe dan zaterdag ff een bit in om te voelen en dan als dat goed gaat zondat starten

Annemieke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:26

bij mijn pony zijn ze er ook uitgehaald en mocht ik 3 dagen niet rijden op de 4e dag had ik hem eerst even gelongeerd en dat deed die goed en daarna had ik gewoon gereden,ging hartstikke goed!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:31

de mijne is vandaag geholpen aan d'r wolfstandje, ik mag 2 dagen niet rijden. Zal wel aan de grootte van het wondje liggen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 01:44

het tijd bestek licht inderdaad aan de groote van het tantje.
rustijd is vaak tussen 3 en 10 dagen.
bij mij komt de tandarts elk jaar en hij heeft er hier al verschillende moeten doen.
mij vertelde hij dat de gegeven dagen een gemmidelde is voor het soort wond.
hoe langer je paard de tijd krijgt,hoe mooier het geneest en hoe kleiner de kans op liteken weefsel.
hij beveelt dus aan als je de gelegenheid hebt,om het iets te verlengen.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 09:23

ja zo iets wou ik ook al doen, ik ga vandaag is proberen zonder bit te rijden gaat dat goed dan rij ik tot en met zaterdag zonder bit.. en da probeer ik zondag heel voorzichtig....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:42

Ik heb mijn pony na het trekken van 2 wolfstandjes een week zonder bit gereden met een speciaal hoofdstel, daarna bit in en nergens last van.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 09:43

ja die van mij had er 1 en ook best wel kleintje maar goed

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:22

had vandaag tegen me instructrise verteld en die was het er dus niet mee eens dat ik zaterdag weer een bit in deed maar ik lette er niet op en doe gewoon zaterdag of desnoods zondag bit weer in, moet ik toch zelf weten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:46

Als je het zelf zo goed weet, waarom plaats je dan dit topic?
Ik zou het trouwens niet in mijn hoofd halen om een week niet hard te kunnen trainen, een dag een bit in te doen en daags daarop te willen starten. Het is gewoon niet eerlijk tegenover je paard.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 15:42

Cassidy schreef:
Als je het zelf zo goed weet, waarom plaats je dan dit topic?
Ik zou het trouwens niet in mijn hoofd halen om een week niet hard te kunnen trainen, een dag een bit in te doen en daags daarop te willen starten. Het is gewoon niet eerlijk tegenover je paard.

Ik plaats dit topic om te vragen of het verstandig is om een bit in te doen.. ja en mensen zeggen hier dat ik gewoon kan starten. ja oke. en nee oke maar ik weet zelf nog niet ens zeker of ik wel moet starten.... en me paard die heeft het niet slecht hoor want ik rij hem nu toch ook alleen dan zonder bit....

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:53

Dat denk ik ook hoor, en mijn moeder vond ook van wel. Ze zei dat een wolfstandje niet zoveel voorstelt. Dus je kan even kijken hoe hij reageerd en als het zaterdag niet goed gaat altijd nog afmelden..
Laatst bijgewerkt door moowsy op 20-01-05 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 15:56

maar het is zo dat daar nu een wondje zit he waar die kies eruit is gehaald. en dat wondje zit precies op de plek waar het bit zit.

had hem trowuens vandaag gelongeerd en hij was sterk rechts. hij trok me alle kanten op, en dat is ook de kant waar die tand zat.. is dat een link met elkaar of niet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:06

jongleurtje schreef:
en me paard die heeft het niet slecht hoor want ik rij hem nu toch ook alleen dan zonder bit....

Beweer ik dan dat je slecht voor je paard bent? Ik durf alleen wel zomaar te beweren dat harder traint met bit dan zonder (wat betreft verzameling en aanleuning), maar misschien heb ik zo in mijn hoofd dat jij hoger rijdt dan de B. Lips are sealed
Voor de B maakt het idd geen moer uit of je je paard een week met bit hebt kunnen rijden of niet..Lips are sealed
In alle ander gevallen zet je jezelf gigantisch voor joker...Haha!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 16:57

nou ik weet heus wel dat als die zijn bit weer in heeft dat ik niet meteen weer volop in de krul kan trkken.... maar ik bedoel gewoon of ik dan een bit in kan doen en dan gewoon rijden, weet je wel zonder aanleuning of wat dat ook. maar goed, dit is zijn eerste wedstrijd en denk dan toch dat ik die uitstel.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:14

Bij mijn paard zijn ze er net uit. Dierenarts raadde mij aan 3 dagen zacht voedsel en 2 weken geen bit in. Nu heeft hij ook wel vrij diep moeten 'graaien' voor die tandjes.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 21:15

ja bij mij niet hij was er ook zo uit... maar 2 weken dat heb ik mijn da niet horen zeggen

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:30

jongleurtje schreef:
had vandaag tegen me instructrise verteld en die was het er dus niet mee eens dat ik zaterdag weer een bit in deed maar ik lette er niet op en doe gewoon zaterdag of desnoods zondag bit weer in, moet ik toch zelf weten?

Je moet maar kijken of het gaat.
Maarre wat ik wel een beetje lomp vind, is dat je hier vraagt of wij denken dat het kan en als er dan gezegd wordt dat je niet moet gaan rijden, net zoals je instructrice zei, dan is dat ineens fout, en zeg je dat je toch wel doet wat je zelf wilt!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 21:49

nee helemaal niet maar het is een beetje vaag als eerst word gezegt dat het goed is en daarna dat het niet goed is.... vind je zelf neit dan

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:23

Ja, ben het wel met je eens dat dat een beetje vreemd is.
Maar ik zou als t mijn paard was liever iets langer wachten dan dat er later problemen komen doordat je te snel weer bent gaan rijden.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 20:27

ik heb vandaag weer gereden zonder bit maar is gewoon geen succes.... hij is zo sterk dan en trekt me alle kanten op. heb daarom de wedstrijd maar afgebeld... dan krijg die nog iets langer de tijd om te genezen...