Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chanty94 schreef:Hoi! Kijk eens op www.hoefkatrol.com
Dit soort problemen kan je misschien kliniek in en uit mee lopen, terwijl de oorzaak heel ergens anders kan liggen! Ik heb 4 jaar gedoktert en dat bleek allemaal voor niks! Echt even lezen! Succes met je paardje!
miertje schreef:maar er kan ook heus wel iets medisch zijn, niet alles hoeft aan rijstijl te liggen.
libertysnowy schreef:Nou hier mijn verhaal, ik heb een Nrps'er van bijna 5 jaar oud.
Sinds nu bijna 2.5 maand gaat het helemaal niet meer. Hij ging in protest, vluchten liet het wit van zn ogen zien. Draaide eigenlijk een soort van door. Nou goed ik dus hem rust gegeven, de veearts naar zn rug laten kijken, de smid erbij gehaald. Niks te vinden. Nou ijzers eraf en op rust. Maar nu is hij sinds 2 weken ook voor op beide benen kreupel gaan lopen. Tijdens het longeren op het harde valt hij helemaal naar buiten over zn schouder heen op beide kanten. Nou wij naar hofland toe foto's laten maken en laten onderzoeken:conclusie van hun slecht beslag, te dunne hoefwand komt vanuit zn hoeven. Niks te vinden op de foto. Dus ze hebben hem nieuwe ijzers gegeven en wat medicijnen en 3 weken moet hij op rust. Maar nou was hij die dag erna al zn ijzer verloren dus ik de smid gebeld, die is vandaag geweest en beweert dat hij totaal geen dunne hoefwand heeft, dus hij ging hem een beetje onderzoeken en ging over zn schouders heen, drukte er een beetje op en ja hoor mijn paardje ging zowat door het dak heen. Op beide schouders super gevoelig.
Dus ja nu weet ik het niet meer, ik ga maar maandag naar hofland bellen en anders ook maar foto's laten maken van zn schouders. hebben jullie hier ervaring mee schouders?? of een idee wat het kan zijn??