medicijnen met stroop ingeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

medicijnen met stroop ingeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:19

Lachen mijn paard eet moeilijk medicijnen die in poedervorm zijn,niet door de brok,muesli,slobber enz//nu zeiden ze mei probeer appelmoes maar da tlust ze ook al niet Verward en nou zeiden stroop kan ook maar welke stroop bedoelen ze stroop die je over bijv de pannekoek doet Verward ik weet het niet wie kan me helpen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:23

Als je paard medicijnen hebben moet, kun je er maar beter zorgen dat hij ze binnen krijgt, dus niet over het voer, en al helemaal niet door het drinkwater. Ik zou de medicijnen in water oplossen, of anders idd appelmoes. Neem een injectiespuit (zonder naald) of een oude wormenspuit die je goed hebt schoongemaakt en doe daar het prutje van de medicijnen met het water of de appelmoes. Dat spuit je dan in de mond van het paard als bij een wormenkuur. Stroop plakt ontzettend, appelmoes is makkelijker in de spuit te doen, helemaal als je het oplost met water. Of je gebruikt alleen water...Voor het lekkere kun je er altijd nog een beetje suiker bij doen.

De soort stroop die je geeft maakt verder niet uit. Appelstroop of gewone stroop die je over de pannekoeken doet. Maar nogmaals, het plakt ontzettend. Probeer het eerst met water of de appelmoes, en de injectiespuit of wormenkuurspuit.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:42

nou appelmoes lust z eniet,heb ik al wel gedaan met een injectiespuit maar ze gaat dan hoesten zo vies vind ze het!!!en je krijgt het moeilijk in de spuit...maar het gaat om de ventipulmin hoestpoeder...mag dat in water opgelost worden dan

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:21

Die van mij lust ook geen appelmoes en een wormspuit is ook bijna niet te geven aan haar zo vervelend bang is ze voor zie spuit.
Maar mijn oplossing van tegenwoordig is eigelijk heel simpel.
Men neme een appel, snijd hem doomidden en haalt in het midden de kliek er als het ware even uit (gewoon een gaatje snijden net als een pasteitje). Dan doe je de medicijnen erin en het stukje appel wat je eruit hebt gesneden er weer bovenop.

Ik ben toen ook erg in de weer geweest, geef de moed niet op er moet een oplossing zijn.
Succes

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:21

babyvoeding lusten ze vaak wel (fruithapje).
evt. honing proberen?
werkt beste in een spuit en dan als wormenkuur geven idd. dan weet je zeker dat ze het binnenkrijgen. Anders kan je beginnen met een lagere dosering en die binnen 2/3 x opbouwen. Dan wennen ze aan de smaak (als het medicijn bitter is).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:13

Emaartje schreef:
nou appelmoes lust z eniet,heb ik al wel gedaan met een injectiespuit maar ze gaat dan hoesten zo vies vind ze het!!!en je krijgt het moeilijk in de spuit...maar het gaat om de ventipulmin hoestpoeder...mag dat in water opgelost worden dan

Er is ook ventipulmin siroop. En als je niet zeker bent of het in water opgelost kan worden, zou ik even contact opnemen met de DA.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:41

als het niet met een spuit lukt, doe je het toch door zemelen met limonade siroop

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 13:48

kann ik ook proberen bedankt

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:08

Ik gebruikte gewoon appelstroop op een boterham. Werkte eerst prima, daarna wilde meneer ineens niet meer. De spuit met appelmoes, zoals cassidy zei, wil ook nog weleens heel goed helpen! (ook al lust je paardje het niet echt, zo'n spuit doet wonderen)

Succes Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:11

meisje schreef:
als het niet met een spuit lukt, doe je het toch door zemelen met limonade siroop

Spuit lukt altijd. Zemelen met siroop of stroop niet.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:25

Cassidy schreef:
Spuit lukt altijd. Zemelen met siroop of stroop niet.

Ben ook voorstander spuit, maar als haar dat niet lukt moet je toch wat anders proberen
En dan kan je beter een lekker klein goedje maken wat lekker zoet is en dat ze toch naar binnen krijgt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:11

Als het haar niet lukt met de spuit moet ze er handiger in worden. Kwestie van oefenen, en niet te snel opgeven.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:24

Cassidy schreef:
Als het haar niet lukt met de spuit moet ze er handiger in worden. Kwestie van oefenen, en niet te snel opgeven.

Nou daar ben ik het niet altijd mee eens.
Kom bij iris nu ook niet met een spuit aanzetten want die gaat helemaal flippen. Daar wordt je ook niet gelukkig van.
Ik blijf het wel altijd proberen en de ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar het zal altijd moeilijk blijven.

Probeer eens met slobber, die verdoezeld ook de poeder. Je stopt er een paar wortels en appels bij. Zo fop ik iris ook altijd en ze vind het dan heerlijk!! Bloos

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 15:26

ja inderdaad ik ga nou een muesli proberen die plakkerig is en daar de poeder aan blijft zitten kijken hoe dat gaat...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:27

Ook als je paard gaat flippen, als je bij een paard dat niet aan de wormenspuit wilt heb dagelijks honig geeft in een spuit, dan staat hij op een gegeven moment al in de houding hoor. Je moet ze er mee confronteren. Dus dagelijks met die spuit in de weer. En met honing of iets anders lekkers. Zul jij zien hoe snel ze over dat trauma heenzijn.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 22:47

nou met stroop wil het inderdaad niet lukken...inderdaad dan de spuit maar *LOL* het zal vast lukken cassidy
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 10-01-05 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:51

Je hoeft niets uit te vinden...Lips are sealed
Probeer het met de spuit en los het poeder op in wat water. Nogmaals, ieder dag dat je paard zijn medicijnen niet binnen krijgt is er een teveel.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 23:06

maar poeder op lossen in water mag met de medicijnen die ik heb niet Verward zei de veearts wel eventueel bevochtigen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:29

Misschien zou je even contact kunnen opnemen met de maker van het product hoe je het poeder anders kunt toedienen (Boehringer Ingelheim)?

Hun Nederlandse website is: http://www.boehringer-ingelheim.nl/

Je kunt ze hier

http://www.boehringer-ingelheim.nl/inde ... le=contact

een mailtje sturen met vragen.

Persoonlijk vraag ik me af waarom je van je DA het poeder niet in water mag oplossen. Mocht je dat van de makers van het product ook echt niet mogen doen is er ook een Ventipulmin siroop verkrijgbaar (en dan vraag ik me ook af of er geen water in de siroop zit Lips are sealed)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 23:33

ja de ventipulmin siroop heb ik ook aleens gehad maar deze zal eers t ook opmoeten...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:37

Zou de siroop met alcohol zijn dan? Lips are sealed

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 23:46

zou niet weten...ik heb al bericht gestuurd naar hun om te vragen..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:24

Maar mijn mening mag je ventipulmin gewoon met water geven.. bij ons op de kliniek krijgen de dieren met longontsteking ook ventipulmin (siroop) in een spuit met de andere medicijnen en stroop!
Ik zelf heb al heel wat schone kleren en blauwe plekken over gehouden aan een gevecht met een paard om hem die spuit te geven. nu doen we het door de slobber, en ze eten het bijna allemaal. die enkeling die het niet eet foppen we door een wortel uit te hollen, stroop erin te laten lopen, het poeder erop, nog meer stroop en in de voerbak.. de volgende morgen was het voer op!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 15:13

bedankt voor de reactie..

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:15

Emaartje schreef:
maar het gaat om de ventipulmin hoestpoeder...mag dat in water opgelost worden dan

Je hebt daar toch ook siroop van?!?!