Op 5mei04 heeft Kindness een slokdarmverstopping gehad...
OK ga er maar voor zitten want het is een lang verhaal...
Het begon begin van de avond...
Ik had KM lekker laten uitwaaien in de wei en zou m op stal zetten om m de paarden te gaan voeren zodat ze de nacht in konden gaan...
Alles klaar en wilde net weggaan, toen ik KM heel raar hoorde hoesten...
Jah dan ga je natuurlijk kijken, ik heb snel een vriendin gebeld toen KM begon te draaien en schrapen met zn hoef, ook begon hij vreselijk te zweten.
Na enkele minuten en temperatuur opnemen toch maar de DA gebeld, natuurlijk iemand die Spoeddienst heeft dus een onbekende DA.
Hij na een half uur (!!!)eindelijk aangekomen... en wij maar lopen...
Mijn vriend had ondertussen water gebracht omdat wij geen stromend water hebben bij stal. Maar goed, Ik KM vasthouden (met praam) en de DA een slang in zn neus gedaan.
De DA heeft toen geprobeerd met hevelen zn slokdarm leeg te krijgen maar opeens ging die man toch over zn nek... nou sta je daar erg overstuur omdat je paard ziek is, krijg je dat er ook nog is bij. Was die man allergisch voor paardenmaaginhoud, ok kan best maar daar heb ik op dat moment geen belang bij...
Nou toen ging het erg bergafwaarts... DA kreeg m neit leeg, KM erg verdoofd, dikke bloedneus en ik vreselijk overstuur natuurlijk...
Nou wij snel een trailer gregeld...
KM in de trailer, en opweg naar Emmeloord. Ik heb de hele weg zitten shaken, wat was dat erg...
Toen in emmeloord aan gekomen KM uitgeladen en snel naar binnen voor onderzoek.
Daar met camara in slokdarm gegaan om te kijken wat er in zn slokdarm zat... niets gevonden...
Nou om t verder kort te houden, KM is door de DA daar, helemaal onderzocht wat het zou kunnen zijn, haken op de kiezen enz...
KM moest een nachtje overnachten in t kliniek met een muilkorf om.
Hij mocht niet eten en drinken maar iets. allemaal om te kijken of iets met te ontlasting mee kwam.
Thuiz heeft ie 3weken opbouwend steeds meer mogen eten en we hebben medicijnen mee gekregen...
Dit is het resultaat na de slokdarm verstopping:
Op deze foto hierboven staat ie zo ie zo wel raar hoor!
Zo ziet ie er nu uit... wel aardig opgeknapt maar nogsteeds dun:
Mijn vraag is: hebben jullie zoiets wel s meegemaakt en waar kwam het door... ik ben er vreselijk van geschroken dus vandaar dat ik na een jaar er toch een topic over maak...
Kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent!
!
! Ik had het ook nog nooit meegemaakt, slokdarmverstopping, maar ik hoop het ook nooit meer mee te maken
!
???
!
.
.
Nou dat zal allemaal wel zo wezen, maar mijn paard was echt in paniek en het had lang geduurd als we hem gewoon aan zijn lot hadden overgelaten en op een "ontspannen" paard hadden moeten wachten
...
er is nooit iets gevonden waardoor het is gebeurd.