Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

heidehofs schreef:als je gewoon elke dag rijd kan je je paard wel 5 kilo krachtvoer per dag geven. mijn instructrice geeft haar paard 8 tot 9 kilo krachtvoer per dag. en dat paard loopt z2 . maar het is per paard verschillend wat je geeft. als je haar minder geeft. moet je dr wel opletten dat die niet te dun word en wel energie over heeft om lekker dol te doen in de wei.
Houd hier wel rekening mee dat dat per soort voer kan verschillen.
, want bij mij zouden ze over de hekken heen klimmen..!!!

mango schreef:ja waarschijnlijk krijgt tie sportbrok?
in de winter als die van mij gek is en de stalhouder zn buikje
dan weer ziet gaat die van mij ook iets terug het voer in !
je merkt het gelijk aan ze althans ik merkte het wel altijd!
nu is het niet echt een winter dus mango is niet zo gek maar
als het een x gevriest heeft kan ik weer lachen![]()
ook als ze herstellen van een blessure dan gaan ze terug hun voer in
anders springt je paard echt boven je uit!!
gyzmo schreef:Een paard kan wel wat rustiger worden als je minder voert, maar let wel op dat hij alle stoffen binnen krijgt die hij nodig heeft.
Daar komt bij: met meer/minder voer kan je het karakter van een paard niet veranderen. Een erg druk paard zal altijd wel druk blijven, een mega flegmatieke zal je niet door meer voer mega hard laten lopen.

love_sander schreef:Hij krijgt nu 1 kilo per dag!?

missnynke schreef:ja mijn haf is verder gezond en glimmend, dus ik vind het wel goed zo.
voeren jij, gyzmo, en andere bokkers wel volgens de verpakking?
heidehofs schreef:als je gewoon elke dag rijd kan je je paard wel 5 kilo krachtvoer per dag geven. mijn instructrice geeft haar paard 8 tot 9 kilo krachtvoer per dag. en dat paard loopt z2 . maar het is per paard verschillend wat je geeft. als je haar minder geeft. moet je dr wel opletten dat die niet te dun word en wel energie over heeft om lekker dol te doen in de wei.
monsera schreef:Ik hoop toch niet dat dat paard echt zoveel voer krijgt dit is echt niet gezond.Ik snap ook niet zo goed wat z2 hier nu weer mee te maken heeft.
love_sander schreef:Hooi..
Mijn pony krijgt nu iets minder woer, 1 kwart schep ongeveer. Hij werd heel erg druk. Nu is die zo lief, en rustig. Hij krijgt wel veel hooi, maar kan hij daarom rustiger zijn?
p.s. Het komt omdat Sander nu op een adnere stal staat, van dat hooi, en we voeren hem daar zelf!