Ik heb een shet X welsh ruin die al een paar jaar in toenemende mate last heeft van zomereczeem. Ik kan het ieder jaar nog zo sturen dat hij de hele zomer zijn staartwortel en manenkam heel houdt, maar hij heeft ieder jaar wèl last en schuurt toch ook iedere zomer weer een groot deel van zijn mooie blonde manen af.
Heb al allerlei middeltjes geprobeerd maar tot nu toe nog zonder echt resultaat.
De komende zomer wil ik hem onder een eczeemdeken zetten (die zijn er gelukkig nèt in zijn maat!). Vorig jaar had ik zelf een deken voor hem gemaakt maar die sloopte hij in no-time >;) . Nu ben ik hem door middel van via marktplaats gekochte, oude dekens (niet zo erg als hij die eens sloopt) al aan het wennen aan een dek op zijn rug en dat gaat goed dus ik denk dat een 'dure' eczeemdeken nu ook wel zal overleven. Al lijkt het me toch niet prettig voor hem om de hele dag met zo'n ding op te moeten lopen in de zomer....
Maarrrr..... ik hoorde kortgeleden ook over het middel HORSOL hele goede berichten en je begrijpt mijn vraag al:
Waar is dat middel te verkrijgen en wat zijn de kosten van dat middel?
Ik heb er wel wat voor over om mijn beessie jeukvrij de zomer door te helpen
!!Groetjes, Hieke
maar ze scheurt ook haar vacht stuk.... Is het dan zomer exceem of schurft?
. Het baasje van die pony's is echt zo'n 'het boeit niet' vent
We hebben echt alles tegen hem gezegt enz. Maarja we gaan zelf de dierenarts wel betalen.