Horsol (zomereczeem middel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hieke

Horsol (zomereczeem middel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 21:47

Hoi!

Ik heb een shet X welsh ruin die al een paar jaar in toenemende mate last heeft van zomereczeem. Ik kan het ieder jaar nog zo sturen dat hij de hele zomer zijn staartwortel en manenkam heel houdt, maar hij heeft ieder jaar wèl last en schuurt toch ook iedere zomer weer een groot deel van zijn mooie blonde manen af.
Heb al allerlei middeltjes geprobeerd maar tot nu toe nog zonder echt resultaat.

De komende zomer wil ik hem onder een eczeemdeken zetten (die zijn er gelukkig nèt in zijn maat!). Vorig jaar had ik zelf een deken voor hem gemaakt maar die sloopte hij in no-time >;) . Nu ben ik hem door middel van via marktplaats gekochte, oude dekens (niet zo erg als hij die eens sloopt) al aan het wennen aan een dek op zijn rug en dat gaat goed dus ik denk dat een 'dure' eczeemdeken nu ook wel zal overleven. Al lijkt het me toch niet prettig voor hem om de hele dag met zo'n ding op te moeten lopen in de zomer....

Maarrrr..... ik hoorde kortgeleden ook over het middel HORSOL hele goede berichten en je begrijpt mijn vraag al:

Waar is dat middel te verkrijgen en wat zijn de kosten van dat middel?
Ik heb er wel wat voor over om mijn beessie jeukvrij de zomer door te helpen Geld, geld! !!

Groetjes, Hieke

Rienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:33

Horsol heb ik wel zien staan in een paardenwinkel bij ons in de buurt. Ik weet niet precies wat het kost. Als ik nog een keer wat nodig heb in die winkel, zal ik eens kijken wat de prijs is. Je kunt via de zoekfunctie "horsol" intoetsen en dan krijg je de ervaringen van anderen te zien.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 14:47

horsol ken ik verder niet, maar wil even terug komen op je opmerking dat het je niet prettig lijkt voor je pony als jij de hele dag met zo'n deken op moet lopen.

Mijn shetlander heeft een boettdeken (exceem deken) Ik dacht in eerste instantie ook dat het zielig was. Als je op de site van boettdekens kijkt staat er dat paarden op den duur zelfs helpen met aan doen. Ik dacht ook van dat is belachelijk dat is toch niet fijn... Maar mijn pony doet dat ook.
Ik vind een boettdeken echt een uitkomst, geen jeuk niet schuuren mooie manen mooie staart...

Een boettdeken kan zeker ook kapot, maar is ook heel makkelijk zelf te repareren, je krijgt er stukjes stof bijgeleverd die je kunt gebruiken. En door de deken krijgt je pony het niet extra warom ofzo!

Maar ik ga denk ik ook eens opzoek naar Horsol. als dat idd goed schijnt te werken (en misschien goed helpt) Ik blijf sowieso kijken naar andere middelen...

Succes er in ieder geval mee!

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:55

Mij verzorg pony scheurt haar manen ook helemaal stuk Boos! maar ze scheurt ook haar vacht stuk.... Is het dan zomer exceem of schurft?

kus Lin

Rienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:34

Misschien verstandig om de dierenarts er eens naar te laten kijken. Er kan wel eens wat meer aan de hand zijn.

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:16

tja vind ik ook... maar ik zit met een probleem ik verzorg die pony's ( tzijn er 2) met 4 andere meiden . Het baasje van die pony's is echt zo'n 'het boeit niet' vent Boos! , het maakt hem niks uit dat ze haar eigen helemaal kapot schuurt. Huilen We hebben echt alles tegen hem gezegt enz. Maarja we gaan zelf de dierenarts wel betalen. Scheve mond

kus Lin

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:38

Ik heb via de DA Horsol gebruikt, maar helaas pindakaas...het deed bij mijn paard weinig tot niets.

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:06

Citaat:
horsol ken ik verder niet, maar wil even terug komen op je opmerking dat het je niet prettig lijkt voor je pony als jij de hele dag met zo'n deken op moet lopen.

Mijn shetlander heeft een boettdeken (exceem deken) Ik dacht in eerste instantie ook dat het zielig was. Als je op de site van boettdekens kijkt staat er dat paarden op den duur zelfs helpen met aan doen. Ik dacht ook van dat is belachelijk dat is toch niet fijn... Maar mijn pony doet dat ook.
Ik vind een boettdeken echt een uitkomst, geen jeuk niet schuuren mooie manen mooie staart...

Een boettdeken kan zeker ook kapot, maar is ook heel makkelijk zelf te repareren, je krijgt er stukjes stof bijgeleverd die je kunt gebruiken. En door de deken krijgt je pony het niet extra warom ofzo!

Hoi!

Ja, ik weet dat een eczeemdeken de beste oplossing is wanneer niets anders lijkt te werken. Ik had een friese ruin die óók al last van eczeem had en hij stond ook de hele zomer onder een zo'n deken. Het werkte perfect, hield hem jeukvrij en hij hield een prachtige staart en manen.
Maar ik dacht bij mezelf: als er een middel is dat werkt waardoor zo'n deken niet meer nodig zou zijn, dan zou ik dat toch erg prettig vinden Haha!

Het brengt mij direct wel op vraag 2: Je hebt het over een boettdeken en als ik het goed heb is die te vergelijken met de bucazz fly off. Ik vind inderdaad dat type deken het beste. Het probleem is dat ik nergens kan vinden waar ik een boettdeken kan verkrijgen (deze schijnt er wel te zijn in hele kleine maten). De bucazz kan ik wel vinden maar het punt is dat die niet in kleine maten te krijgen is.
Eigenlijk is de Harry's horse de enige, voor mij vindbare, eczeemdeken in zo'n klein maatje.

Waar o, waar zou ik zo'n boettdeken kunnen bemachtigen dan?
Want voor je het weet is het april en dan begint de ellende met de vliegjes zo zoetjes aan alweer.... Scheve mond

Dus ik ben nu eigenlijk op zoek naar:
èn HORSOL
èn het adres waar ik een BOETTDEKEN kan krijgen!

Groetjes, Hieke Blond

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:39

Ik heb hem via internet besteld (idd in een klein maatje) kan het wel even voor je opzoeken (morgen na me werk dan pb ik het je wel) het staat ook ergens hier op bokt als je even op boett zoekt... (daar heb ik de link ook vandaan)

Voor mijn grote paard heb ik een bucazz buzz off deken, maar deze vind ik persoonlijk in kwaliteit veel minder dan de boett. (de bucazz had ik ook eerst bekeken voor mijn shetlander maar was er idd ook niet in die maat)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:09

Divoza verkocht aan het eind van vorig zomer ook Boett dekens. Moet je even de site checken!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:02

Ik heb mijn Boett bij protecx vandaan.
Hebben ook een site.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:32

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:25

Heb ook Horsol uitgeprobeerd bij mijn eczeempaard. Dit produkt bracht totaal niks op. Hij bleef gewoon maar schuren endaar komt dan nog bij dat het behoorlijk duur is.(Juiste prijs weet ik niet meer, kreeg van de dierenarts nog een restje aan een prijsje)
Dus vraag het eens aan je da, die kan er vast wel aan raken.
(Ik gebruik sinds vorige zomer Exivetol en tschuren is opgelost, in april begin ik terug te smeren)

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:15

IwanLuver schreef:
Divoza verkocht aan het eind van vorig zomer ook Boett dekens. Moet je even de site checken!

Zag ik op hun site (had gewoon niet goed gekeken: hij stond als laatste bij alle zomerdekens) maar zij hebben maar één type en hij is wel erg duur.
In Duitsland kan ik hem bestellen (heb ik intussen gezien) en daar is hij goedkoper al zal hij dan met verzenden naar het buitenland ook wel weer erg duur worden (?)
Misschien zijn er meer adressen?

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:30

ik zag de site van waar ik mijn boettdeken heb gekocht hier op bokt staan (mijn deken voor een mini shet was geen 199.96 zoals bij divoza maar ik geloof 140 euro) maar ik ging op die site kijken (meulenkamp) en die deed het niet meer. Toen herinnerde ik me dat ze van naam zijn veranderd. Ik zal nog eens even opzoek gaan! Je hoort het nog!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:42

Die van mij heeft ook zomereczeem, zijn ook wel veel middeltjes bezig enzo. Maar een boswachter, heeft mij geadviseerd om brandnetels te kokken in water en dan af te laten koelen en dan het water van de brandnetels over de plekken te smeren. Brandnetels zouden volgens hem, de jeuk er uit trekken. Ik ga het deze zomer meteen proberen.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:47

Voor de eczeemdekens kun je naar www.ivanhoe-he.com
Ze verkopen hier halsdekens en bodydekens in alle maten.
Heb hier goede ervaring mee.

Groet Dagmach

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:16

Nieke schreef:
(Ik gebruik sinds vorige zomer Exivetol en tschuren is opgelost, in april begin ik terug te smeren)

Waar haal je die Exivetol en hoe duur is het ? Hoevaak moet je het op de manenkam smeren ?

Ik heb voor Guinness trouwens een hasldeken van Ivanhoe. Bevalt op zich goed, hij blijft heel goed liggen en Guinness heeft geen jeuk zolang ze de deken om heeft. Nadeel: Guinness vind het nogal irritant om dat ding steeds over het hoofd getrokken te krijgen, de deken sluit vrij nauw aan (waardoor die dus heel mooi blijft liggen), dit komt de manen echter niet ten goede, veel afgebroken haren, dus nog steeds geen mooie manenbos.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:23

Siggy schreef:
Waar haal je die Exivetol en hoe duur is het ? Hoevaak moet je het op de manenkam smeren ?

Ik bestel het gewoon bij de apotheker in mijn woonplaats en die laten het overkomen uit een apotheek in Willeboek.
Elke dag wat smeren op de manenkam.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:47

Essie schreef:
ik zag de site van waar ik mijn boettdeken heb gekocht hier op bokt staan (mijn deken voor een mini shet was geen 199.96 zoals bij divoza maar ik geloof 140 euro) maar ik ging op die site kijken (meulenkamp) en die deed het niet meer. Toen herinnerde ik me dat ze van naam zijn veranderd. Ik zal nog eens even opzoek gaan! Je hoort het nog!

Waarschijnlijk zul je ijslandershop bedoelen.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:43

nope... het was toen meulenkamp (zoals ik al zei) maar die bestaat niet meer en had een nieuwe naam (die ook al niet meer te vinden is)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:42

Ik ben in afgelopen jaar in het midden van het seizoen begonnen met horsol en dit leek aardig te helpen!!
Ik wil het deze zomer in combi met een deken doen Hoop zo dat het ooit eens ophoudt... Boos!

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:37

Pinky_girl schreef:
Ik ben in afgelopen jaar in het midden van het seizoen begonnen met horsol en dit leek aardig te helpen!!
Ik wil het deze zomer in combi met een deken doen Hoop zo dat het ooit eens ophoudt... Boos!

Hoi!
Maar waar koop je die Horsol dan?
De boettdeken ga ik bestellen in België (adres dankzij Loesjuh!!) maar ik wil ook graag een combinatie doen (deken + horsol -of iets soortgelijks-).
Ook ik hoop erg dat ik eens iets vind waardoor het ooit eens overgaat maar ik ben bang dat dat ijdele hoop is.. Verdrietig

Hebben meerde welshjes van jou er last van?

Groetjes!
Hieke

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:39

bij de veearts Lachen

Tot nu toe enkel Pinky... Lachen

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:47

ik heb ook een shetlander met zo'n erge vorm dat ze in de zomer allemaal dikke bulten in de manenkam en op de staartwortel heeft, en op haar kont komen een soort eeltplekken die ze ook kapotschuurt, en dan nog onder haar buik, het is zo zielig, en ik kan nergens een beetje betaalbare dekens in maat 125 vinden :S iemand goede tips?!