San heeft weer iets raars.. Hij doet dit al een tijdje maar de ene keer is het erger als de andere keer.. Hij doet het vooral als er veel wind is. Zoals nu stormt het buiten en dan gaat hij met zijn hoofd in de wind met zijn mond open staan.. Ene keer tong naar buiten andere keer alleen mond open.. Nu had ik hem vanavond aan het halster aan de longe lopen en heeft hij het met zijn mond open lopen wel een half uur vol gehouden.. Dan strekt hij zijn hals naar voren.. mond open.. en zo loopt hij dan .. heel raar.. Soms moet hij er even van vlemen.. Hij heeft deze neiging wel eens laten zien als ik hem na het rijden aan de hand uitstap en dan zijn riempjes los maakt dan gaat hij ook lopen gapen etc.. Wie kent dit of weet wat het is ??
Kyona
Geplaatst: 08-01-05 20:45
Luchtzuigen kan wel zo in de lucht zonder wat vast te pakken, maar dan hoor je wel een geluidje (soort slik geluidje). Dus als je helemaal niets hoort kan het het haast niet zijn. Ken wel meer paarden die echt gekke bekken trekken en tong eruit gooien. Vaak om aandacht te vragen.
MirandaB
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-05 20:48
Ja dat met die tong ken ik.. van de week stond hij ook als een malloot het puntje van zijn tong langs het hek te heen en weren.. maar dit hield hij vanavond wel erg lang vol......
tamary
Geplaatst: 08-01-05 20:50
Dit klinkt als heel raar gedrag, maar wat jij beschrijft is volgens mij geen luchtzuigen. Ik heb er nog nooit van gehoord trouwens. Misschien kramp in een kaakspier of problemen in het kaakgewricht?
Mickey
Geplaatst: 08-01-05 21:39
VMR -> MD
DunjaR
Geplaatst: 08-01-05 21:41
meestal draaien paarden zich om naar de wind wat appart miss vind hij het gewoon lekker??!!
waarom nou weer gelijk erge dingen denken ??
Kylan
Geplaatst: 08-01-05 22:12
Hier op stal staat ook een paard dat steeds met zn keel op het bovenste randje van het onderdeurtje van de box slaat. Ook een vervelende eigenschap, maar het geeft niks. Ik denk dat jouwe ook niet echt luchtzuigt, maar wel een stalondeugd ontwikkelt. Ik denk dat je een DA moet vragen of het schadelijk is.
Tytsel
Geplaatst: 08-01-05 22:37
misschien heeft ie freedent gegeten..
MirandaB
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-05 10:08
Echt een stalondeugd kan ik het niet noemen want hij doet het alleen als er buiten veel wind staat.. En hij doet het buiten...
Fun_Fun
Geplaatst: 09-01-05 10:26
Het is zeker geen luchtzuigen, maar het is gewoon de aard van het paard, wij ontdekken ook wel is wat uit wat ve even een paar dagen vol houden!
Ik ben van mening dat mijn zinnetjes wel degelijk inhoud hebben en terugslaan op andere berichten. Bovendien zal ik wel teruggeroepen worden door moderators wanneer zij van mening zijn dat ik me niet aan de regels houdt.
Het is niet de bedoeling om een topic van een half jaar terug zo naar boven te halen zeker als je niets zinnigs te melden hebt. Zal er een slotje op laten zetten want dit raakt kant nog wal.
pfff.. Jeetje. Ontopic: ik dnek niet aan stalgebrek.
Off topic: Heb jij nou echt niks zinnigs te melden Tytsel? Heb je al 50 nuttige berichten gepost om in de huiskamer te te kunnen reageren? Vast niet. Diep triest.