Gelijk iemand naar laten kijken bij mij op stal, en die zei dus dat het nog geen rotstraal was maar wel een begin. Ze had te nat gestaan, kan wel kloppen want de waterleiding was lek gegaan paar dagen daarvoor en dat was midden in de nacht gebeurd.
Dus kreeg de tip om gelijk te behandelen met hoefteer.
Nou dat heb ik gedaan. Maar toen kwam ik gister op stal, en ik haalde dr uit de stal en ik zag dat er uit een hoef een soort witte pus kwam. Niet veel, maar toch wel wat. En de straal was helemaal opgezet, en rood.
OOk de andere hoeven beginnen nu zacht te worden en te scheuren.
Ik heb de hoefsmid gebeld en die zei dat ie er niks aan kon doen???
En dat ik maar moest weken in de soda. Dat is niet gelukt want ze zet dr voet niet neer in de emmer. Wel de hoef gespeoeld met soda water.
Maar ik heb gelezen over rotstraal en dat zou moeten stinken, en de hoef wordt zwart. Maar dat is niet zo. De straal is meer rooig en opgezet.
Wie heeft er nog andere tips voor behandeling??? En wat ik er nu mee aanmoet...
Bedankt,
Marieke
Dat kun je in een flesje bij de drogist halen. Ik gebruik voor het schoonspuiten zo'n klein spuitje zonder naald. Tja daar heb ik ooit eens een dozijn van gekregen van een DA, blijkt nu toch weer handig. Goed tussen de rottende plekjes spoelen, je ziet het dan helemaal bruizen.
We denken aan hoefzweer, of soort kneuzing vd zool. Iig vanavond of morgen komt de hoefsmid, dus hoop dan meer te weten te komen.